Wpis z mikrobloga

Sebastian Loeb jest kojarzony głównie z bycia 9 krotnym mistrzem świata WRC. Lecz nie wielu wie bądź pamięta że francuz na pewnym etapie kariery był bliski zadebiutowania w F1. Dzisiaj przybliża wam nieco te historię.

Nie znam się na rajdach wcale więc przejdę od razu do właściwej części historii związanej z F1. Loeb pierwszą przygodę z f1 zaliczył w 2007 roku wykonując krótki test dla Renault, nie było to nic poważnego ot taki pokazowy event gdzie Sebastian zamienił się na chwilę samochodami z i Kovalainenem. Sprawy nabrały powagi dopiero rok później gdzie Red Bull został tytularny sponsorem Citroena w WRC, z tego też powodu w połowie roku Loeb odbył prywatne testy z Red Bullem na SIlverstone, nie ujawniono czasów uzyskanych przez francuza lecz podobno były one na poziomie regularnych kierowców ekipy z Milton Keys. Coś mogło być na rzeczy gdyż Red Bull zaprosił Sebastiana na oficjalne po sezonowe testy w grudniu 2008 roku, gdzie brały udział wszystkie ekipy f1 z udziałem etatowych kierowców. Tutaj Sebastian wypadł równie dobrze, bowiem uzyskał 8 czas testów na 18 kierowców biorących w nim udział. A przypomnę że w 2008 roku Red Bull był ekipą ze środka stawki, chociaż jak wiadomo testy to tylko testy i czasy się nie liczą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Loeb pozostał związany z Red Bullem na sezon 2009 zostając czymś na wzór kierowcy rozwojowego. W trakcie sezonu zaczęły narastać plotki łączące Loeba ze startami w Toro Rosso. Przybrały one na silę szczególnie w okolicach lata 2009 gdzie etatowy kierowca Toro Rosso Sebastian Bourdais przez fatalne wyniki był na wylocie z zespołu. Plotki te podsycał sam zainteresowany mówiąc iż jeżeli znajdzie się miejsce w Toro Rosso to on je chętnie przygarnie. Link do całości newsa sprzed 11 lat lecz w tym przypadku przeciwny był głównie Citroen z którym Loeb był związany w WRC gdzie walczył o mistrza. Ostatecznie to miejsce zgranął Jamie Alguersuari.