Wpis z mikrobloga

M3 - handel, wytwarzanie, trening #gothicfabularnie

* * * * *

Handel

Handel będzie się odbywał poprzez specjalnie przygotowany do tego formularz. Lista przedmiotów dostępnych w danym momencie jest dostępna w zakładce Przedmioty w Karcie Postaci. Lista ta będzie aktualizowana wraz z postępem w grze.
Ceny podane w karcie są cenami bazowymi, i mogą zostać zmodyfikowane dzięki Budynkom, wydarzeniom w grze czy Cechami. W przypadku sprzedawania przedmiotów do handlarza NPC gracz otrzymuje Rudę w ilości równej cenie zakupu tego przedmiotu.
Przy przedmiotach jest również ich dostępność w różnych Obozach. Można dokonywać zakupu przedmiotu z innych Obozów, dopóki ma się do niego dostęp. Na początku gry nie ma ograniczeń przemieszczania się między Obozami.
Handel między graczami odbywa się przez stworzenie dwóch korespondujących deklaracji kupna i sprzedaży ze wskazaniem drugiego gracza. W polu komentarza podaje się wtedy ustaloną między sobą cenę.
Transakcje są rozliczane na koniec fazy przygotowawczej i liczy się czas wysłania formularza. W przypadku wysłania zlecenia po zakończeniu fazy przygotowawczej transakcja przechodzi na kolejną turę. W przypadku zadeklarowania błędnej transakcji (nie posiadanie wystarczającej ilości Rudy, brak dostępu do danego przedmiotu, brak deklaracji zwrotnej od drugiego gracza) transakcja jest anulowana.
Przy zakupie Mikstur leczniczych należy pamiętać o limicie jednej mikstury w Plecaku. W przypadku zakupu kolejnej transakcja jest uznawana za błędną i anulowana. Możliwe jest natychmiastowe spożycie mikstury w celu wyleczenia się bez konieczności używania Akcji Przygotowawczej. Adnotację na ten temat zostawia się w komentarzu do transakcji podając jaką miksturę i jaką ich ilość używamy.

Rzemiosło

Aby wytwarzać przedmioty należy spełnić kilka warunków. Po pierwsze należy posiadać odpowiednią Cechę. Kowalstwo dla wszelkiego rodzaju broni, Płatnerstwo dla pancerzy, Alchemia dla mikstur. Drugą rzeczą są warsztaty i dostęp do nich. Aby uzyskać dostęp do narzędzi koniecznych do wytwarzania należy osiągnąć Rangę II w swoim Obozie. Trzecią są materiały. Dla prostych przedmiotów, czyli tych które są oznaczone na zielono w Karcie Przedmiotów, koszt wytworzenia wynosi 50% wartości bazowej. Koszt ten jest niezmienny.
Wytwarzanie przedmiotów jest deklarowane jako Akcja Indywidualna, poprzez formularz Akcji dostępny w Fazie Głównej. W opisie podaje się wtedy listę przedmiotów jakie chce się wykonać. Pod listą przedmiotów można dodać kto i w jakiej ilość przeznacza na ten cel Rudę jeśli robi się to na zlecenie innego gracza. W innym przypadku koszt jest brany z konta rzemieślnika.
Istnieją limity ile przedmiotów można wytworzyć na raz, i są zależne od Cechy oraz Budynku odpowiedzialnego za dany typ przedmiotu. Na poziomie pierwszym zarówno Cechy jak i warsztatu można stworzyć tylko 1 przedmiot. Cecha poziomu II pozwala na stworzenie 1 dodatkowego przedmiotu, tak samo Warsztat na poziomie II zwiększa limit o 1. Tak więc nie licząc specjalnych bonusów limit można maksymalnie wytworzyć 3 przedmioty.
W przypadku Mikstur leczniczych, jeśli po wytworzeniu przekroczony zostanie limit, to nadmiarowe pozostają w Plecaku rzemieślnika z adnotacją [nieaktywne]. Jeśli w czasie najbliższej Fazy Przygotowawczej nie zostaną przekazane lub sprzedane to na zakończenie jej są automatycznie sprzedawane do NPC.
Po osiągnięciu II poziomu rzemiosła możliwe jest tworzenie nowych przedmiotów. Eksperymenty w celu wynalezienia nowej rzeczy zastępują wytworzenie dwóch przedmiotów. Koszt takiej operacji to minimum 1000 bryłek Rudy i jest niezależny od typu przedmiotu. Dodatkowo rzemieślnik może przeznaczyć więcej Rudy lub wykorzystać posiadane w Plecaku materiały rzemieślnicze (na przykład Trofea zdobywane podczas polowań) aby uzyskać lepszy efekt. W trakcie deklarowania pracy na nowym przedmiotem można dodać opis efektu jaki chce się osiągnąć. Jakość wytworzonego przedmiotu będzie zależna od poziomu Warsztatu, wykorzystanych materiałów oraz rzutu.
W przypadku Pancerzy możliwe jest ich jednorazowe ulepszenie. Wykonuje się to na standardowych zasadach wytwarzania, wystarczy dodać w deklaracji że ulepsza się go. Jeśli ma się możliwość wytwarzania 2 lub więcej przedmiotów to można w trakcie jednej akcji wytworzyć pancerz i go ulepszyć. Koszt ulepszenia to 100 Bryłek plus 10% kosztu bazowego pancerza.

Trening

Trening z wykorzystaniem zdobytych PN odbywa się przez kolejny formularz w trakcie Fazy Przygotowawczej. Wszystkie deklaracje treningu są rozpatrywane na zakończenie tej Fazy podobnie jak handel.
Ilość dostępnych w danym momencie PN można sprawdzić w Karcie Postaci.
Przy deklarowaniu trenowania Cechy należy pamiętać o ich koszcie i wymaganiach. Koszt w PN podany jest w zakładce Cechy w Karcie Postaci. Dla Cech z poziomu drugiego należy najpierw wyćwiczyć jej pierwszy poziom.
Jak już niektórzy może zauważyli jest nałożony limit pięciu Cech.
źródło: comment_15883631169qSa0zIo5xsVC2awBbsDYK.jpg
  • 5