Wpis z mikrobloga

Nadanie bezwzględnego pierwszeństwa pieszym spowoduje wiele niepotrzebnych wypadków.

Pieszemu jest dużo łatwiej zauważyć samochód niż kierowcy zauważyć pieszego.

Szczególnie w warunkach pogorszonej widoczności.

https://twitter.com/RuchKierowcow/status/1233371215689064448?s=20

#kierowcy #drogi #prawojazdy
Pobierz
źródło: comment_1583090372G4ZumZmonKXDjdxOzY1XK6.jpg
  • 97
@MotoFun bezwzględne pierwszeństwo pieszych to tylko i wyłącznie w teorii. Bardzo, bardzo rzadko zdarzy mi się że samochód się zatrzyma na pasach bez świateł.
Za to w UK gdzie mieszkam na stałe ludzie jakoś dużo chętniej przepuszczają.
Wiesz, co znaczy słowo: dopuszczalna? To jest maksimum, na jakie możesz sobie pozwolić w idealnych warunkach. W przypadku skrzyżowań, przejść dla pieszych i w jeszcze paru sytuacjach masz zachować szczególną ostrożność i liczyć się z koniecznością nagłego hamowania. Reszta zależy od jakości hamulca i tempa reakcji, jak jesteś roztargniony, zwalniaj do pięciu nawet.


@krystal_Tri_tapik: czyli po prostu chodzi ci o to zeby #!$%@?ć plynny ruch, tylko dlatego że zdarzają się kretyni
@MotoFun: Moim zdaniem to nawet masz racje. Tylko ci idoci nie chodzą tyllko w nocy i jakimś cudem w innych krajach przy podobnych przepisach jest mniej wypadków.

Przypadek?

Pewnie na początku śmiertelność pieszych w Polsce będzie większa. Za ojczyzne ( ͡º ͜ʖ͡º)
@krystal_Tri_tapik: swoją droga to jest świetny pomysl na protest kierowców. Zeby pokazac takim imbecylom jak ty, dobrze byloby żeby wszyscy przez jeden tylko dzień w całej polsce zatrzymywali się przed każdymi pasami. Albo nie, wystarczy że KAŻDY przed KAŻDYMI pasami będzie zwalniał nie do 5 tylko do 15 km/h. Ciekawe jak fajnie bedzie ci sie jeździlo do pracy autobusem, dopiero wtedy taki dałn zrozumie jak to wyglada w praktyce i że
@krystal_Tri_tapik: To, że łatwiej zareagować pieszemu niż kierowcy totalnie nie podlega dyskusji. To nie jakaś hipoteza, tylko fakt. Nie tylko przez samą fizykę poruszania się pojazdem i ograniczoną percepcję człowieka ale również przez infrastrukturę, która w wielu miejscach pozostawia wiele do życzenia. Mówienie o bezwzględnym pierwszeństwie dla którejś ze stron i przerzucanie się odpowiedzialnością za ekstremalne sytuacje jak wypadki, kolizje czy potrącenia jest niczym więcej, jak spłycaniem tematu co skutkuje totalnym
@krystal_Tri_tapik Ale #!$%@?. Dodajmy do tego deszczowy wieczór i osobę ubrana w nasze narodowe ciemne barwy. Życzę powodzenia w zauważeniu. #!$%@? przepis i tyle. Pieszy przechodząc przez przejście często gęsto nie przekręci nawet głowy żeby sprawdzić tylko zgodnie z zasadą "jak jebnie to kierowcy wina" #!$%@? się na przejście. Powinno to być jednak na zasadzie takiej że większy i cięższy ma pierwszenstwo i tyle a jak się zatrzyma to skorzystać z uprzejmości
@TurboDynamo: bo płynny ruch to taki bożek ważniejszy od ruchu każdego pieszego? Jeżdżę do pracy autem codziennie i nie muszę zwalniać do pięciu na godzinę. Co nie przeszkadza mi puszczać pieszych od dawna, żaden problem. Pieszy może być głuchy, ślepy albo mieć osiem lat. To ja mam narzędzie do zabicia pieszego, on mi najwyżej pogniecie karoserię albo stłucze szybę, więc to ja odpowiadam za używanie tego narzędzia, czego zdaje się zupełnie
@krystal_Tri_tapik: Kierowca musi zwracać uwagę na przepisy, pierwszeństwo przejazdu, na samą drogę, bo jedzie się szybciej niż idzie, a będąc w nieznanym miejscu łatwo zabłądzić, na samo działanie auta, na światła i na ubranych na szaro po ciemku idiotow. Pieszy ma tylko zwrócić uwagę, żeby go te jadące z daleka reflektory nie #!$%@?. Faktycznie, danie pieszemu pierwszeństwa w takiej sytuacji, gdzie większość osób łazi ze wzrokiem w telefonach i są wśród
@krystal_Tri_tapik: Jeśli nie rozumiesz czemu pieszemu jest łatwiej zareagować, to dyskusja z Tobą jest chyba niezbyt dobrym pomysłem. Wyhamować i wprowadzić swoje ciało w ruch na nogach jest jednak trochę łatwiej niż w aucie. Ale ja tam nie wiem. Rzadko używam nóg ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Niemniej jednak poproszę o te statystyki, które mówią o mniejszej ilości wypadków przy bezwzględnym pierwszeństwie pieszego. Gdybyś jeszcze znalazła takie, które