@MotoFun: Dlatego nie wiem, dlaczego nie rozszerzyć obowiązku odblasków wszędzie, nie tylko poza terenem, za każdym razem, gdy się znajduje na jezdni (w tym przechodzenie przez przejścia) i nie tylko po zmroku, ale też w warunkach pogorszonej widoczności.
@MotoFun: Dlatego trzeba to zrobić z głową. 1. Przejrzeć, przebudować i doświetlić przejścia. 2. Zlikwidować przejścia przez drogi z dwoma pasami ruchu w jednym kierunku: a) poprzez zastosowanie sygnalizacji lub b) poprzez likwidację przejścia.
Punkt 2b wymaga kolejnych zmian w prawie pozwalających pieszemu przechodzić przez takie drogi
3. Zlikwidować niepotrzebne przejścia (bo mamy ich za dużo).
@MotoFun: pasy kierowca widzi i znak przejścia dla pieszych? To kierowca zdejmuje stópkę z gazu i przestaje #!$%@?ć, ile fabryka dała. Dzięki temu ma od cholery czasu na obejrzenie okolic przejścia, oświetlonego czy nie. (bo że infrastruktura przejść to drama, inna sprawa)
Może jeszcze mam się obwiesić lampkami choinkowymi*, wysłać poleconym informację o planach przejścia oraz zamówić orkiestrę dętą?
*a to akurat niegłupi patent mojego starszego dziecka. Cały grudzień chodziła do
@krystal_Tri_tapik A to, że w Niemczech nie ma w ogóle zebr poza centrami miast, są tylko w centrach miast tam gdzie ograniczenie do 30 lub mniej, a nawet często tam gdzie ograniczenie 30 km/h nie ma żadnych zebr, bo zauważono tam ze przejścia z pierwszeństwem pieszych przy prędkościach powyżej 30 są niebezpieczne dla pieszych, to nic Ci nie mówi?
@krystal_Tri_tapik: no nie wiem, patrząc na ilość pasów w niektórych miejscach takie hamowanie co 50 metrów szczególnie w złych warunkach może być niebezpieczne bo jadący za tobą nie będzie ogarniał co się dzieje xd
@vertical: @jank0vski: Dobra tam, hibierbezpieczni kierowcy nie widzą w tym nic złego, BO PRZECIERZ W NIEMCZEH TAG ZROBILI I TO DZIAŁA, TO DLACZEMU U NAS NIE BĘDZIE DZIAŁADŹ?! :DDDD Bo w TVP nie powiedzą, że tam w niezabudowanym nie masz przejść z dupy w szczerym polu przez 4 pasy krajówki, do #!$%@?. Tak samo jak nie masz puszczonego przejścia przez 6 pasów i dwa tory tramwajowe, jak to jest np.
@TurboDynamo: jeśli trzeba, masz nawet (o, niewyobrażalne!) stanąć. To są pasy a nie przypadkowy fragment jezdni.
Wiesz, co znaczy słowo: dopuszczalna? To jest maksimum, na jakie możesz sobie pozwolić w idealnych warunkach. W przypadku skrzyżowań, przejść dla pieszych i w jeszcze paru sytuacjach masz zachować szczególną ostrożność i liczyć się z koniecznością nagłego hamowania. Reszta zależy od jakości hamulca i tempa reakcji, jak jesteś roztargniony, zwalniaj do pięciu nawet.
@MotoFun: Zgadzam się z tym, ale jednak statystyki w innych krajach pokazują, że ilość wypadków w których zginął pieszy po wprowadzeniu takiego przepisu spadła, a ja nie jestem z tych co się będzie z faktami kłócić.
@krystal_Tri_tapik: fakt w miejscu ograniczenia do 80 powinno się zwalniać do 20 żeby zareagowac na jakiegoś pieszego #!$%@?ącego się tuż pod jadące auto
@bobikufel: jeszcze nie widziałam przejścia przed którym nie byłoby ograniczenia prędkości, jeśli droga normalnie pozwala jechać 50+. Nie kombinuj pod górkę.
@Dzyszla: ja jestem i tak mocno zdziwiony jak wiele osób ma odblaski. Część to są dodatki wszyte w ubrania (chwała więc, że ludzie ubierają się w jakichś F&Fach i innych, bo kurtki z logo raczej nie mają odblasków), a część odblaski "własne", najczęściej opaska opleciona na torbie/torebce/plecaku/ramieniu/nodze.
Pewnie to nadal jakieś 5-10%, ale IMO to i tak lepiej niż dawniej
masz zachować szczególną ostrożność i liczyć się z koniecznością nagłego hamowania
@krystal_Tri_tapik: tak jak pieszy ma zachować szczególną ostrożność i liczyć się że wtargnięcie na drogę pod jadący samochód może spowodować potrącenie. Wynika to z praw fizyki i instynktu samozachowawczego, oraz z przpisów prawa:
Art. 13 prawo o ruchu drogowym
1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność...
Nie pozdrawiam bezmózgów którzy osobie z ukraińskimi blachami wybazgrali samochód i przebili opony na jednym z podkrakowskich Taurusow, można nie lubić Ukraińców ale trzeba na prawdę mieć gówno zamiast mózgu by robić takie rzeczy losowej osobie której się nawet nie zna
Pieszemu jest dużo łatwiej zauważyć samochód niż kierowcy zauważyć pieszego.
Szczególnie w warunkach pogorszonej widoczności.
https://twitter.com/RuchKierowcow/status/1233371215689064448?s=20
#kierowcy #drogi #prawojazdy
Dlatego trzeba to zrobić z głową.
1. Przejrzeć, przebudować i doświetlić przejścia.
2. Zlikwidować przejścia przez drogi z dwoma pasami ruchu w jednym kierunku:
a) poprzez zastosowanie sygnalizacji lub
b) poprzez likwidację przejścia.
Punkt 2b wymaga kolejnych zmian w prawie pozwalających pieszemu przechodzić przez takie drogi
3. Zlikwidować niepotrzebne przejścia (bo mamy ich za dużo).
I możemy wprowadzać pierwszeństwo pieszych.
@Dzyszla:
(bo że infrastruktura przejść to drama, inna sprawa)
Może jeszcze mam się obwiesić lampkami choinkowymi*, wysłać poleconym informację o planach przejścia oraz zamówić orkiestrę dętą?
*a to akurat niegłupi patent mojego starszego dziecka. Cały grudzień chodziła do
Bo w TVP nie powiedzą, że tam w niezabudowanym nie masz przejść z dupy w szczerym polu przez 4 pasy krajówki, do #!$%@?.
Tak samo jak nie masz puszczonego przejścia przez 6 pasów i dwa tory tramwajowe, jak to jest np.
Komentarz usunięty przez autora
Wiesz, co znaczy słowo: dopuszczalna? To jest maksimum, na jakie możesz sobie pozwolić w idealnych warunkach. W przypadku skrzyżowań, przejść dla pieszych i w jeszcze paru sytuacjach masz zachować szczególną ostrożność i liczyć się z koniecznością nagłego hamowania. Reszta zależy od jakości hamulca i tempa reakcji, jak jesteś roztargniony, zwalniaj do pięciu nawet.
Tym "bachorem"
@Dzyszla: ja jestem i tak mocno zdziwiony jak wiele osób ma odblaski. Część to są dodatki wszyte w ubrania (chwała więc, że ludzie ubierają się w jakichś F&Fach i innych, bo kurtki z logo raczej nie mają odblasków), a część odblaski "własne", najczęściej opaska opleciona na torbie/torebce/plecaku/ramieniu/nodze.
Pewnie to nadal jakieś 5-10%, ale IMO to i tak lepiej niż dawniej
A jak nie znasz przejść bez ograniczenia przy 50+ to proszę bardzo - pierwsze z brzegu przy 90km/h.
Jak chcesz to mogę Ci tego setki podesłać.
https://www.google.pl/maps/@49.8071413,18.6518345,3a,75y,42.53h,81.29t/data=!3m7!1e1!3m5!1s-yRTm9-I-0oZCnjYnNxOWQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D-yRTm9-I-0oZCnjYnNxOWQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D272.94992%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
@krystal_Tri_tapik: tak jak pieszy ma zachować szczególną ostrożność i liczyć się że wtargnięcie na drogę pod jadący samochód może spowodować potrącenie.
Wynika to z praw fizyki i instynktu samozachowawczego, oraz z przpisów prawa:
A tak poza tym to jeśli nawet rzeczywiście zależy