Wpis z mikrobloga

Na jednej ręce jest olej z silnika diesla po przejechaniu 25k km a na drugiej po 15k km. Ten brązowy ma konsystencję oleju, jest bardzo śliski i zaciśnięte palce same wręcz przelatują na boki po powierzchni rekawiczki. Ta szara smoła z prawej ma konsystencję podobna do suchego alkoholu z popiołem, zaciśnięte palce stawiają opór na rękawiczce, ciągnąc za sobą materiał. Gdyby w silniku z lewej rękawiczki, zmienić olej przy 10k tak jak się powinno robić, to olej miałby kolor dużo bardziej słomkowy, w tej chwili jest przy górnej granicy eksploatacji i zaczyna zostawiać nagar na elementach silnika i turbosprężarki. Tak będzie następnym razem, silnik z prawej dostanie płukankę przy wymianie oleju za 1k km aby wyłapać ogrom sadzy która zebrała się na ściankach komory olejowej oraz aby odwrócić proces poważnej degradacji oleju. Za 1k km wrzucę zdjęcie tego spuszczonego oleju. Publikuje ten post bo wiele osób uważa, że można jeździć dużo na oleju i to nie ważne, kiedy się go zmienia i czy jest go wystarczająco w samochodzie. #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #carboners #ciekawostki #pokaolej
Pobierz rennaissance - Na jednej ręce jest olej z silnika diesla po przejechaniu 25k km a na ...
źródło: comment_D7vDDIYNB4NeXbXuulGoejHjs7QsDCXk.jpg
  • 99
@CatHater to był "zwykły" olej. Generalnie nie ma czegoś takiego jak "long life" w praktyce. Każdy olej ma swoją pewna "pojemność" na zanieczyszczenia jak np herbata na cukier który się w niej rozpuści, nadmiar zaczyna się osądzać na wszystkim czego dotknie jak tylko przekroczysz pewna granicę, która uproszczając następuje w okolicach 15k km. Jednocześnie przy przekroczeniu tej granicy spada jego jakość bardzo mocno. Prawdziwe oleje syntetyczne z IV i V grupy mają
@rennaissance: a w benzynie 1.4 95km też trzeba co 10kkm? W instrukcji napisano że 15kkm lub 12mc, nie wiem czy ufać?

(tradycyjnie u mnie było co 10 bo akurat pokrywało się z 12mc, ale teraz troszkę przebiegi urosły i bliżej do tych 15tu)
@wascimatka: jak to prosty silnik wolnossący na pasku, np. fiata 1.4 mpi czy jakoś tak to nie umrze od rzadszej wymiany, w szczególności jeśli wygodniej ci zmieniać raz na rok. Jakbyś tylko stał w korkach w centrum i kręcił motogodziny, to zmieniaj częsciej. Przy mieszanym cyklu spokojnie możesz co 15k km, tylko dbaj o to żeby było maksimum na bagnecie. Generalnie w przypadku wolnossącej benzyny olej powoli się degraduje, i generalnie
@rennaissance jak robić płukankę?
Zastanawiałem się przy ostatniej wymianie oleju w moim aucie ale stwierdziłem, że trochę się cykam a olej i tak zmieniam co 10k to tak co 8 miesięcy wychodzi, ostatnio chyba wymieniałem we wrześniu i zrobiłem 3.2k dopiero trasy głownie miasto 10-15km.

Jest sens robić płukankę jak wymieniam olej co te 10k na jakis lepszy? Ostatnio zalałem motul x coś tam
Auto to 1.6 TDI 105km (126 aktualnie) z
@rennaissance czy to był olej z tego samego silnika? Mniemam że nie.
Więc test za przeproszeniem gówno warty, bo nie wiemy jak mocno wyeksploatowany był silnik pierwszy a jak drugi.
Jak do zamęczonego silnika z przedmuchami wlejesz świeżego oleju, to już po miesiącu może być czarny jak smoła. Z kolei w zdrowym silniku nawet po 15kkm olej nie będzie bardzo czarny.
@rennaissance: w ciężarówkach oleje wymieniane co 100kkm regularnie pracujące w temperaturze +115 i silniki z przebiegami 700kkm nic nie dotykane w silniku, oryginalne turbiny i niezauważalne zużycie. Peugeoty służbowe 1,6hdi kątowa e jako służbowe olej zmieniany co 30kkm i również nie ruszane do przebiegów 300kkm bo wtedy je oddają. Więc rację pewnie masz jednak we flocie nie widzę sensu rezygnacji z wymiany longlive
@EugeniuszGeniusz: a o co niby?
pokazuje przeciez, ze cały jego test jest nic nie warty, bo silnik nie jest ten sam i w tym samym stopniu zużyty.
tak samo jak ja bym postawił emeryta, ktory całe życie palił fajki a obok młodego człowieka do wyścigu na 1km, a potem twierdził, że stary przegrał dlatego, ze palił papierosy, a nie z innych powodów.

tak samo u niego ten olej moze byc czarny