Wpis z mikrobloga

Na jednej ręce jest olej z silnika diesla po przejechaniu 25k km a na drugiej po 15k km. Ten brązowy ma konsystencję oleju, jest bardzo śliski i zaciśnięte palce same wręcz przelatują na boki po powierzchni rekawiczki. Ta szara smoła z prawej ma konsystencję podobna do suchego alkoholu z popiołem, zaciśnięte palce stawiają opór na rękawiczce, ciągnąc za sobą materiał. Gdyby w silniku z lewej rękawiczki, zmienić olej przy 10k tak jak się powinno robić, to olej miałby kolor dużo bardziej słomkowy, w tej chwili jest przy górnej granicy eksploatacji i zaczyna zostawiać nagar na elementach silnika i turbosprężarki. Tak będzie następnym razem, silnik z prawej dostanie płukankę przy wymianie oleju za 1k km aby wyłapać ogrom sadzy która zebrała się na ściankach komory olejowej oraz aby odwrócić proces poważnej degradacji oleju. Za 1k km wrzucę zdjęcie tego spuszczonego oleju. Publikuje ten post bo wiele osób uważa, że można jeździć dużo na oleju i to nie ważne, kiedy się go zmienia i czy jest go wystarczająco w samochodzie. #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #carboners #ciekawostki #pokaolej
Pobierz
źródło: comment_D7vDDIYNB4NeXbXuulGoejHjs7QsDCXk.jpg
  • 99
@Gildead: jeśli byłby to mój nowy samochód na kredyt, za gotówkę górę pieniędzy etc. i wymiana kosztowałaby nawet 250zł to zmieniłbym tylko i wyłacznie jeżeli pozwoliłoby to mi spać spokojnie i byłbym z rodzaju zamartwiaczy. Generalnie wszystkie osady i kurze zebrały się już na samym początku w filtrze i tam zostaną do wymiany. Docieranie silnika i te tematy związane z dopasowaniem się oleju to raczej pozostałość starych czasów kiedy obróbka metali
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@nunu85: ja to odebrałem w sposób taki, że autor w obrazowy i zrozumiały sposób przedstawił jaki wpływ na silnik ma olej bardziej zużyty. Nie powiedział, dlaczego jest bardziej zużyty, oprócz tego, że jest bardziej zasyfiony.
@pablosik: Ja w 5.2 V8 zmieniam co 3k km, bo but w podłogę co światła i silnik to smażarka oleju. :)


@rennaissance: U mnie było 2.0 ale ciasno spasowane i wystrojone z płaskim momentem ale tylko tak żeby skrzyni (drugiej) nie zmielić. Pilnowanie temperatury żeby filmu olejowego nie zerwać to norma ;)
@EugeniuszGeniusz: nie wiem, moze czytalismy inne posty, ale ja tam juz w pierwszym zdaniu widze, ze jeden olej ma 15 a drugi 25kkm i to jest główna informacja z tego płynąca. wymieniaj czesto, bo inaczej bedzie kaszana.
Tymczasem ten czarny olej moze byc taki z powodu ogromnego przebiegu silnika z ktorego został spuszczony, albo jego awarii, a nie tylko od przebiegu od ostatniej wymiany.

Owszem, skracanie niektorych absurdalnie długich interwałów wymiany
@Shatter: W beczce jest koloru ciemnego miodu, w konewce 5l ma kolor jasnego miodu, a dieslem jest tak, że w wiekszości silników jak zlewasz olej przy klasycznej wymianie w silniku zostanie ci około 0.5 do 1l starego oleju. Pomyśl jak wiele zostaje ci ciągle starego oleju po 10-20-50 wymianach oleju, zawsze coś tam będzie zanieczyszczeń. Takie "stare" i brudne wystarczy, żeby po odpaleniu olej stał się czarny jak smoła na bagnecie.
@rennaissance: ale co to za porownanie jest? po lewej widocznie silnik jeszcze nie ma przedmuchow, po prawej pewnie juz spore przedmuchy i byc moze nawet jakas uszczelka pod wtryskiem puszcza spaliny do silnika (jesli to takiego rodzaju konstrukcja). wiadomo, ze im czesciej zmienia sie olej w silniku, tym lepiej dla niego, ale to zadna nowosc i nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie temu przeczyl ¯\_(ツ)_/¯ wiekszosc diesli w tym kraju ma
@rennaissance: Ja też nie wymieniałem od jakichś 25-30k, ale dolewam go na bieżąco (od tego czasu poszło już około 7-8l). Bo mi ubywa przy szybkiej jeździe (na autostradach, powyżej 120 km/h) średnio 1l na 1000 km.
Wiem, że pewnie filtr już dawno zdechły i planuję go wymienić razem z olejem w najbliższym czasie. Bardziej chodzi o sam olej. Czy jak tak dolewam go co trochę to jest szansa, że nie jest
@Xaveri nie bierz ani mobila ani castrola, zalej jakiś lotosu czy elfika, a najlepiej to vavoline lub motul. Chyba że interesuje cię tylko cena a nie jak silnik będzie na tym działał to bierz najtańszy. Mobile i castrole są podrabiane na potęgę do tego nawet jak jest oryginał to wg mnie lecą już tylko na marce. Odkąd mam normalne auto a nie gruza to leje tylko motula lub vavoline i jest gicior
@maikeleleq: wzorowo, turbo na pewno wdzięczne jest.

@MirekWyznajeAnonimowo: Po prawej wszystko z silnikiem jest dobrze, tylko właściciel sobie "przejeździł" więcej.

@Shatter: ten z lewej też jest czarny jak go zlewasz, dopiero różnica jest widoczna jak go weźmiesz "pod światło" albo będziesz miał w miarę cieńką warstwę na palcach albo na papierze, to się okaże, że ma barwę ciemnego oleju z dodatkiem czarnych zanieczyszczeń. Ale nadal będzie "tłusty" i będzie
@rennaissance wszystkiego są podróbki. Aczkolwiek jeśli chodzi o jakość to marki które wymieniłem wg mnie mają najlepszą. No i żeby się na minę nie wkopać warto kupować ze sprawdzonych źródeł olej