Wpis z mikrobloga

Wszyscy mówicie "Dobrej nocy" albo "Do jutra" a ja dziś mam gównianą służbę, która rozpoczyna się o 02:34 i trwa do 12:04 a polega ona głównie na... #!$%@? nicnierobieniu (°° weźcie mnie....
Jak ktoś #chcepogadac to raczej będę dostępny do tej piątej ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Tag do obserwowania #atencyjnymaszynista

Pomimo tej #!$%@? zarzucę tutaj może jakąś #ciekawostki - dziś z instrukcji Ie-1.
Już niedługo, bo bodajże w kwietniu, zmieni się zapis w instrukcji, który będzie zobowiązywał każdy pociąg jadący torem lewym (niezależnie od tego czy jest on przystosowany do ruchu dwukierunkowego czy nie) do oznaczenia czoła pociągu sygnałem Pc2 (pic rel).
Moim zdaniem dobrze, bo czasem będąc na łuku lub gdzieś daleko nie jest się w stanie stwierdzić czy jedziemy po jednym torze czy może będziemy się jednak mijać, a tak każdy przypadek jazdy po lewym będzie widoczny i wyłożony jak na dłoń i każdemu.
Pc2 oznacza że górne i prawe światło lokomotywy w kierunku jazdy jest białe natomiast lewe zapalamy na czerwono.
Czekamy na pouczenia oraz terminy wejścia w życie tej zapowiadanej zmiany, a tymczasem

Dziś \/ (°°
pasażer 18171
02:59(03:22) Poznań Główny - Rzepin 04:43(04:55)*
pomocnik 71008
07:07 Rzepin - Poznań Główny 08:30

*przypuszczalny czas odjazdu/przyjazdu pociągu
#100twarzykolejarzy #kolej #podroze #pkp #intercity #poznan #rzepin #zalesie
P.....y - Wszyscy mówicie "Dobrej nocy" albo "Do jutra" a ja dziś mam gównianą służbę...

źródło: comment_O6HMq3dpxQrWW087lJK7VHpwiPBZsnWb.jpg

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
Nie wiem ile pracujesz w tej cudownej firmie, ale wiedz że takie wpisy o takich służbach często kończą się likwidacją takich służb ;) Wiec nie zdziw się i nie płacz jeśli od kolejnego miesiąca zamiast przejazdu pasażerem będziesz kręcił na 18170/1 do Rzepina ️a potem z Poznania gdzieś jeszcze bez dopiski do 12
  • Odpowiedz
@Pociongowy: To akurat ciekawe i bardzo przydatne, nie tylko innym maszynistom. Wczoraj w wyniku awarii trakcji nasz pociąg pojechał środkowym torem a na następne dwie stacje wjażdżał "pod prąd". Oczywiście na tych stacjach perony są na zewnątrz a 3 tory wewnątrz. Jak podjeżdżaliśmy, to zaczynała się "wędrówka ludu", prawie wszyscy urrra na kładkę nad torami i na drugi peron. Taki sygnał już z daleka będzie informować, że trzeba przejść na
  • Odpowiedz
  • 0
@Duchpuszczy twój Nick jest mi dziwnie znajomy ( ͡º ͜ʖ͡º). Btw-Ja się pracy nie boję więc nie miałbym problemu gdyby coś się zmieniło.¯_(ツ)_/¯
@nigdy_nie_zylem nie chodzi o tekst na rysunku. Przytoczyłem go we wpisie
@UmbertoDalleMontagne było!
@Laszl0 nie nie, to nie chodzi o to. Jeśli jest zmiana miejsca lokowania podróżnych w stacji to o tym ma z informację w zapowiedziach i pociąg nie
  • Odpowiedz
@Laszl0: niekoniecznie z tymi przechodzeniem na drugi peron. To oznakowanie dotyczy tylko torów szlakowych i może być tak, że w samej stacji pociąg wjedzie na właściwy dla siebie tor i peron zgodnie z rozkładem jazdy.
  • Odpowiedz
każdy przypadek jazdy po lewym będzie widoczny i wyłożony jak na dłoń i każdemu.

@Pociongowy: Czyli nie każdemu. Przed oczekujacymi na pociąg to będzie ukryte. Ten sygnał Pc2 bedzie włączony tylko na szlakach a przed stacjami wyłączany? Czyli pasażerowie znowu są w dupie i muszą sobie radzić sami... Standard.
  • Odpowiedz
  • 1
@Laszl0 nie rozumiesz kolego. Na szlaku poza stacjami rozróżniamy tory lewe o prawe A w stacji są tory rotacyjne numerowane więc nie są one lewe. To oznaczenie podróżnym nic nie da, bardziej jest to dla nich ciekawostka. Chodzi i zasygnalizowanie innym uczestnikom ruchu na torach o sytuacji potencjalnie niebezpiecznej
  • Odpowiedz
@Pociongowy: Ok, rozumiem jaki jest zamysł i bardzo to popieram. Jednak, jako zwykły szary człowiek, który jest tylko pasażerem widzę tutaj potencjalną korzyść dla siebie i innych zwykłych ludzi. Wiele (jeśli nie większość) stacji ma perony na zewnątrz torów. Wiele takich stacji nie ma w swoim pobliżu zwrotnic, na których pociąg może zmienić tor na prawy. Jeżeli pociąg gdzieś bedzie musiał wjechać na lewy tor, to na kilku następnych stacjach
  • Odpowiedz
@Pociongowy: 1. Czy nie jest to powrót do regulacji który już kiedyś były dot. jazdy torem lewym?
2. Czy pomoże to uniknąć lub zminimalizować skutki takich katastrof jak pod Szczekocinami?
  • Odpowiedz
  • 3
@null_ptr
ad.1 nie wiem czy kiedyś było to w takiej formie jak teraz ma wejść
ad.2 pewnie tak, moim zdaniem taki krok na prawdę bedzie minimalizować ryzyko pomyłki lub niedopatrzenia ze strony mechanika (O ile ten drugi nie wyłoni się nagle na łuku... wiadomo¯_(ツ)_/¯ ale to juz kwestia obserwacji i prawidłowej interpretacji sygnalizacji)

@Laszl0 kolego. Jeszcze raz od początku.
Na stacji nie mamy torów lewych i prawych. Niezależnie gdzie są usytuowane tory mamy tory główne zasadnicze które są przedłużeniem torów szlakowych (tor 1 i 2) tory główne dodatkowe, z których również jest możliwość wyprawienia pociagów
  • Odpowiedz