Wpis z mikrobloga

Cześć! Po kilku dniach przerwy wracam. Wczoraj nie pisałem, bo w sumie nie było o czym. A może było? Okaże się później. Myślę że wpis o autoryzacjach na tabor pojawi się 22.12 ze względu na Griffina. Dziś niestety już trochę po fakcie bo już w drodze powrotnej jestem, ale powiemy sobie o sygnałach alarmowych.

Jest jeden sygnał, którego podanie spowoduje reakcję drużyny trakcyjnej niezależnie od tego kto go poda. Mianowicie sygnał STÓJ.
Stosowany może być przez każdego w sytuacji zagrożenia, np. gdy zauważymy przeszkodę w torach powodującą zagrożenie dla jazd pociągowych, potencjalnego samobójcę, zerwaną sieć trakcyjną lub gdy na przejeździe utknął samochód osobowy i nic się nie da zrobić, nawet wyłamać rogatek (co przy sprawnym samochodzie należy niezwłocznie w takiej sytuacji zrobić)!!!
W takim przypadku powinniśmy udać się w kierunku spodziewanego pociągu oczywiście zachowując środki bezpieczeństwa (czyli nie iść środkiem torow lub
sąsiednim( ͡~ ͜ʖ ͡°)) i podawać ręczny sygnał STÓJ najlepiej latarką lub jaskrawym przedmiotem, który może być zauważony z daleka. Taki sygnał po zauważeniu przez drużynę trakcyjną sprawia, że pociąg natychmiast zaczyna hamować i jest szansa na uniknięcie wypadku lub zminimalizowanie jego skutków.
Sygnał STÓJ podajemy zataczając w powietrzu okręgi.
Ważne jest, aby nie nadużywać go z błahych pobudek, a tylko w razie potrzeby. Jeśli będzie podany dla zabawy to powoduje to tylko i wyłącznie opóźnienia, za które oczywiście przewoźnik zbiera baty, bo kto by się interesował jaki jest ich powód ¯_(ツ)_/¯.
To by było na tyle.

A dziś \/
8110 CHROBRY 07:17(33) Poznań Główny - Warszawa Wschodnia 10:41
17005 12:14 Warszawa Wschodnia - Poznań Główny 15:16
#atencyjnymaszynista #pkp #intercity #100twarzykolejarzy #kolej #podroze #poznan #rzepin #bezpieczenstwo #ciekawostki
P.....y - Cześć! Po kilku dniach przerwy wracam. Wczoraj nie pisałem, bo w sumie nie ...

źródło: comment_Swe3bQe3IT1pCHakPpmvQJi9Fwl9nUEg.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 20
@majster0f0ri0n każda informacja czy ciekawostka może być wykorzystywana w złej wierze, ale ufam, że będzie to traktowane jako dobra lekcja na przyszłość i szerzenie edukacji jeśli chodzi o ruch lądowy i zachowanie bezpieczeństwa w skrajnych sytuacjach.
  • Odpowiedz
  • 1
UWAGA! Oczywiście nie zapomnijmy zaalarmować odpowiednich służb podając szczegóły położenia i rodzaju zagrożenia, a jeśli to przejazd kolejowo-drogowy skorzystajmy z żółtej naklejki.
  • Odpowiedz
@Pociongowy: a tak z ciekawości, napisane jest, że po stronie maszynisty. Czy to oznacza, że w większości lokomotyw, elektrowozów itp. maszynista siedzi z jednej strony? Jeśli tak to z której? Z lewej, jak w samochodzie?
  • Odpowiedz