Aktywne Wpisy
koronawirus +807
Dzisiaj jest zajebiście ważny dla mnie dzień, z dumą chciałbym się pochwalić że w wieku 28 lat dołączyłem do progu ponad 30k na ręke pomimo zajebistych przeciwności losu. 10 lat temu miałem wypadek, który uczynil mnie inwalidą do końca życia, kierowca auta wbił się we mnie na głównej drodze i połamał mi całą miednicę, ledwo uszedłem z życiem. 3 lata leżałem na plecach, wyrzucili mnie ze szkoły przez co musiałem kończyć liceum
zarzutkin +907
Tłumaczę:
Zapis 6x3 oznacza sześć grup po 3 elementy więc odpowiedź 3+3+3+3+3+3 jest prawidłowa.
Tak samo jak zapis 7x2 oznacza siedem grup po 2 elementy czyli 2+2+2+2+2+2+2.
Również w zadaniu 1) jest to przedstawione w postaci grup i elementów, które to zadanie, dziecko rzekomego mireczka wykonało prawidłowo. I w kontekście samego zapisu przemienność nie ma tu nic do rzeczy.
Mireczki, które besztają nauczycielkę pod wpisem zapraszam wyoddalać się do podstawówki i to w trybie natychmiastowym xD. Pewnie jesteście również za tym aby matura z matmy nie była obowiązkowa co? xD
Poza tym idea pokazana przez nauczycielkę jest w pełni prawidłowa i pewne rzeczy w matematyce standaryzuje bo kochany mirku @kielus nie każde mnożenie jest przemienne, a to że akurat jest dla liczb rzeczywistych to szczególny przypadek xD Po więcej informacji zapraszam tutej
#bekazpodludzi #matematyka #szkola #nauczyciele
2 * jabłko i jabłko * 2
są przemienne i można je zapisać na oba sposoby, bo dlaczego nie?
[potrzebne źródło]
podstawowym aksjomatem operacji na liczbach całkowitych jest przemienność dodawania i mnożenia i zwracanie na to uwagi uczy złego, schematycznego myślenia. Rozumiem że czasem trzeba się nauczyć konkretnej metody, ale to czy 6x3 rozdzieli się na dodawanie w jeden czy drugi sposób nie ma znaczenia bo to nadal ten sam koncept: ab = (a+a+...+a) [b razy] = (b+b+...+b) [a razy]
Można się zgodzić, że analogicznie do tych zadań powyżej, te 2 przykłady powinny zostać rozpisane inaczej, ale niezaliczenie tego i komentarz żeby poprawić w zeszycie jest co najmniej śmieszny. Plus do tego OP zaznaczył, że uczą się o przemienności mnożenia.
Psy szczekaja karawana jedzie dalej. Kazdy kto mial do czynienia z matma w szkolnictwie wyzszym/na poziomie inzyniera nie bedzie kwestionowal podejscia nauczycielki, cala reszta dawala popis w tamtym wpisie.
https://www.maa.org/external_archive/devlin/devlin_01_11.html
@heniek_8: pewnie, że tak. Dlatego jak by jakiś uczeń napisał: 6x3 = 3x6 = 6+6+6 to bym mu nawet 6 postawił.
@tyrytyty: to jest wiedza elementarna, w pierwszym zadaniu widać jak to zostało zdefiniowane przez nauczyciela, zatem na pewno była
Komentarz usunięty przez autora
A mnie się wydawało że oznacza "po sześć elementów w trzech grupach".
Przemienność iloczynu? Widać nie dla wszystkich.
W drugiej klasie szkoły podstawowej dzieci operują na liczbach całkowitych. Czyli na pierścieniu komutatywnym z jedynką bez dzielników zera. Skoro tak chętnie odsyłasz mnie do algebry to zaprezentuj formalny dowód na nieprawdziwość w Z :
6 * 3 = 6
@fatabil1ty: ale wiesz, ze oprocz zrozumienia nalezy utrwalać? dlatego masz zadania domowe.
Jeśli nie widzisz różnicy między kosztami zatrudnienia trzech a sześciu osób to może nie bierz się za matmę z drugiej klasy tylko zacznij od pierwszej?
bez jednostek
czy to 5 bukietów po 3, czy 3 bukiety po 5 nie wynika z tego zapisu