@kotbehemoth: Hiszpania ma ogromna ilosc polaczen szybkiej kolei jak na kraj takiej wielkosci. USA ma totalnie nic ze wzgledu na ich dziwaczne (jak zawsze) rozwiazania zwiazane z prywatnymi/publicznymi spolkami.
W Chinach problemem jest ograniczona ilosc lotow miedzy miastami, wiec pewnie to ich motywuje oraz po prostu zmusza do opchania do przodu, aby robic wieksze cyferki kazdego roku ( ͡°͜ʖ͡°)
@kotbehemoth: to tylko jeden z czynników, z jednej strony nie byłoby wtedy sztucznie pompowanego wzrostu gospodarczego który utrzymuje partię u władzy, z drugiej strony tak jak mówisz zaczęliby rozwijać się wcześniej.
@SebaD86: czytalem i wlasnie m.in. to mialem na mysli. Porownywanie Hiszpanii, Japonii lub Chin do USA to praktycznie porownanie ogromnych liczb z praktycznie niczym biorac pod uwage wielkosc kraju, predkosci na danych odcinkach, ilosc pociagow kursujacych oraz technologie uzyte.
To troche jakbym porownywac metro z Londynu/Szanghaju do metra w Warszawie.
Kolej dużych prędkości w Chinach - 2008 i 2018 rok.
źródło: comment_xOcU4JnFYWww0w61Iw6VvavaiJsZA6Os.jpg
PobierzW Chinach problemem jest ograniczona ilosc lotow miedzy miastami, wiec pewnie to ich motywuje oraz po prostu zmusza do opchania do przodu, aby robic wieksze cyferki kazdego roku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gdyby w Chinach byla demokracja
@kotbehemoth: to tylko jeden z czynników, z jednej strony nie byłoby wtedy sztucznie pompowanego wzrostu gospodarczego który utrzymuje partię u władzy, z drugiej strony tak jak mówisz zaczęliby rozwijać się wcześniej.
Poczytaj sobie o Northeast Corridor i Acela Express
To troche jakbym porownywac metro z Londynu/Szanghaju do metra w Warszawie.
@Zhukov: kolej w USA #!$%@? już w XIX wieku gdy ustanowiono komisję do regulacji tego prężnie rozwijającego się sektora.