Wpis z mikrobloga

diss na kierowców, którzy jadą zderzak w zderzak. dzisiaj jakiś dzban wisiał mi na dupie tak, że patrząc w lusterko miałem wrażenie, iż siedzi na tylnej kanapie w moim aucie. oczywiście gdy pojawiło się gwałtowniejsze hamowanie (co w ruchu miejskim dziwnym nie jest), prawie wpakował mi się w tył, po czym trąbił i k----ł, jakby za jego głupotę był odpowiedzialny kto inny.

#motoryzacja #prawojazdy
  • 152
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@simperium: cabrio przy 200kmh jest cichsze niż Seicento przy 110. Znowu p---------e bez praktyki. Przecież masz supersamochody cabrio, myślisz że nikt nimi 300 nie jechał z otwartym dachem? xD
  • Odpowiedz
120 to jest 85% prędkości maksymalnej z jaką powinny auta po takiej drodze jeździć więc porównując to do miasta to byłoby to 42-43 i to nie jest zła prędkość do miasta.


@Cinkito: no to pójdź na egzamin i jedź 40 na godzinę i płacz ze Cie egzaminator oblał xd
  • Odpowiedz
Wiesz czasami nie można jechać szybciej na przykład wtedy kiedy masz rowery na dachu, boxa albo słabe auto. Trochę więcej zrozumienia na drodze zarówno dla tych co chcą z---------ć i dla tych co MUSZĄ jechać max 120 (chyba nie chciałbyś żeby Ci rowery albo box spadł na przednią szybę), a nie chcą tłuc się za tirami 90km/h. Takiemu w wypaśnej szybkiej furze też korona nie spadnie jak kogoś życzliwie przepuści.


@rybiksystemowy
  • Odpowiedz
@samuraj24: Ja tam myślałem kiedyś o lepszym rozwiązaniu - cuś a'la tablet na tylnej szybie wyświetlający tekst dyktowany przez kierowcę a rozpoznawany przez np. googlowego asystenta. Nie byłoby to oświetlenie, więc nie wymagałoby homologacji, łatwo zdjąć w razie problemów a umożliwiałoby BARDZO dosadnie przekazać swoje myśli dzbanowi metr za tobą.
  • Odpowiedz
@samuraj24: @xetrov: ja to widze troche inaczej, siedzący na dupie zaczynają mrugać nie wtedy jak wyprzedzasz kolumnę tirów i nie masz gdzie zjechać tylko jak jedziesz non stop lewym mimo że na prawym masz lukę 300m między osobówkami. I ciągniesz 140km/h tym lewym pasem, a na prawym miejsca tyle że jadący za tobą zdąży zjechać na prawy pas, wyprzedzić ciebie i jeszcze zjechać spowrotem na lewy. A ty
  • Odpowiedz
@cykorsport: no kuwa sory, ale opcja przeskakiwania samochodów przede mną była tylko w najwyższym wyposażeniu i mi nie starczyło. pewnie ten sztrucel subaru miał takie bajery, dlatego tak cisnął ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@the_good_guy: A to widzisz, już wiem czemu mi migają jak z tyłu za mną jadą... ale Subaru mam od pół roku i nie wiem, którym guzikiem się włącza fruwanie. Zresztą w Polsce jest jakieś takie przekonanie, że jak nie siedzę komuś na dupie, to jadę za wolno. I co z tego, że aktywny tempomat trzyma te 60-70 m odstępu, jak minimalne hamowanie z mojej strony i będę mieć gościa w
  • Odpowiedz
niektóre miejsca to jakieś 65% autostrad w niemczech


@puexam: 60% ale co to zmienia? Wbrew pozorom po niemieckich autostradach większość ludzi jeździ mniej więcej 130-140 bo limitu nie ma ale jest coś takiego jak prędkość zalecana i jeśli jedziesz 180 to może być problem z ubezpieczeniem.

no to pójdź na egzamin i jedź 40 na godzinę i płacz ze Cie egzaminator oblał xd


@Cieplak: mam prawo jazdy od
  • Odpowiedz
60% ale co to zmienia? Wbrew pozorom po niemieckich autostradach większość ludzi jeździ mniej więcej 130-140 bo limitu nie ma ale jest coś takiego jak prędkość zalecana i jeśli jedziesz 180 to może być problem z ubezpieczeniem.


@Cinkito: Po pierwsze to zmienia bo niektóre miejsca to - niech będzie, nie znam szczegółowych statystyk - 60%, czyli ponad połowa, większość.

Z moich obserwacji to ważniejsze jest raczej to że (a) praktycznie nikt nie jeździ wolniej, poza TIRami i w okolicy miast, no i (b) dużo więcej niż w PL jeździ szybko >200... korzystają z tego co mają, po prostu. Te 130-140 jeżdżą ci którzy mają "słabe" auta (bo Pandą realnie szybciej nie pojedziesz, a jakimś Tiguanem nawet jak pojedziesz to jest w środku głośno - dopiero jakaś A6 jest w miarę cicha, druga rzecz to spalanie w popularnych silnikach benzynowych które powyżej takiej prędkości idzie ostro w górę, nawet o jakiś litr co 10 kmh w przypadku suvów, więc jak ktoś na to zwraca uwagę to będzie się
  • Odpowiedz
@puexam: co do tych niektórych miejsc to racja, z tym to grubo przesadziłem. Co do jeżdżenia prawym pasem to też zgoda, że u nas jest z tym problem. Ale co do tego, że Niemcy jakoś szybko jeżdżą to się nie zgodzę, też trochę po Niemczech jeździłem i moim zdaniem zdecydowanie spokojniej się tam jeździ niż u nas. A 200+ to jeżdżą tylko auta naprawdę się do tego nadają. Zresztą nie
  • Odpowiedz
@the_good_guy: w takich sytuacjach zaczynam:
- ociągać się,
- ruszenie zajmuje mi 5 razy więcej czasu niż normalnie,
- podczas toczenia na biegu jałowym lekko lewą nogą dotykam hamulca na tyle żeby się zapaliły światła stopu ale jeszcze nie zaczęło zwalniać.

A jak cymbał jest wyjątkowo nie kumaty to przy większych prędkościach stosuje agresywna redukcję biegów łącznie do shiftlocka.
  • Odpowiedz
@rybiksystemowy: taki trochę skrajny przykład..

Ja mam co chwilę zwiększać spalanie bo Ty tak chcesz?


@Cinkito: eh.. reprezentujesz godnie "las,chlew obsrany gównem".
Dokładnie tak jak mówiłem, to się nie zmieni w tym ani w następnych pokoleniach. Wszystkiego dobrego paniczu dróg. Nie zrozumiałeś NIC i raczej nie zrozumiesz, taka mentalność, ja Cię do niczego nie przekonam, nawet
  • Odpowiedz