Wpis z mikrobloga

@stormkiss: Z powodu tego #!$%@? buspasa megakorki wrócily na Hallera. Z ND na Borek wczoraj godzinę jechałem (°°
Jacy ktoś powinien w tę łysą glacę wysprzęglić, żeby się typ opamiętał.
  • Odpowiedz
> AlE jAkBy WsZyScY sIę PrZeSiEdLi do MPK


@shinX: Nie wszyscy. Starczyłoby 10% więcej na rowerach i 10% więcej w KZ.

Ale niedasie bo każdy kierowca ma bombelki do podrzucenia do przedszkola, nawet jak jest 18 letnim singlem, lub ...... (wpisz inną wymówkę).
  • Odpowiedz
  • 3
@Zajf instytut danych z dupy? To powiem Ci jeszcze trzy ciekawostki - autobusy maja skończoną pojemność i wszyscy sie do nich nie zmieszcza. Dwa - przystanki też maja skończoną pojemność i więcej niz dwa autobusy/tramwaje na raz jest glupie bo ludzie musieliby biegać wzdłuż peronu. Trzy - istnieje cos takiego jak godziny szczytu, gdy wiekszosc wychodza z pracy i chce jak najszybciej znalezc sie w domu. Połącz sobie te trzy nowe
  • Odpowiedz
@Hrjk: Ty koleżko to chyba ukończyłeś MIT, skoro masz wiedzę pozwalającą Ci się dzielić takimi smaczkami jak to, że autobusy mają skończoną pojemność. To uważaj, bo ja też mam dla Ciebie "szokujące" info. Przepustowość pasa drogowego też jest skończona. We Wrocławiu w wielu miejscach ruch samochodowy przekracza te wartości stąd korki. A teraz proszę usiądź, bo mam dla Ciebie jeszcze jedną informację, która może wywrócić Twój świat do góry nogami:
  • Odpowiedz
  • 3
@Zajf moze przewiezc ale nie przewiezie, chyba że autobusy beda jeździć ciagle, a na to nie pozwala ani przepustowość przystanków, ani liczba kierowców i samych autobusów. Dodatkowo wydłuża to sama podróż jesli nie masz bezposredniego i musisz czekac na przesiadkę i nie masz gwarancji że sie wepchniesz do zawalonego ludzmi autobusu.

Czyli komfort na minus, czas na minus, możliwość zlapania grypy. ALE PRZEPUSTOWOŚĆ!

A w korku w samochodzie masz najwyzej czas
  • Odpowiedz
@Hrjk: gdyby autobusy jeździły ciągle to uzyskałyby przynajmniej 10 krotnie lepszy wynik niż samochody osobowe na pasie obok.

Weźmy pod lupę Grabiszyńską. W szczycie po wydzielonym torowisku jedzie, 5 x linia4 + 5 x linia11 + 5 x linia14 + 4 x linia126 + 2 x linia 134. W sumie 15 tramwajów + 6 autobusów. Przyjmując pojemność tramwaju 200 osób, a autobusu 100, masz przepustowość na poziomie 3600 osób. A
  • Odpowiedz
@stormkiss: jestem przerażona wizją października... Ja bym z chęcią jeździła komunikacją miejską, ale nie ma ŻADNEGO połączenie bezpośredniego FAT-Mikołajów, więc to, co autem zajmuje ~15 minut, to tramwajem ~40-50. Daliby coś w tamtym kierunku, to sporo ludzi mogłoby się zdecydować na przesiadkę.
  • Odpowiedz
  • 2
@Zajf nie licz tramwajow bo one maja wydzielone torowisko na duzej odleglosci gdzie auta nie wjada, bo sa tylko tory polozone. Wiec 6 autobusow - ok 600 osob. Czyli 400 aut z ludzmi w komfortowych warunkach z klimatyzacją i odswiezaczem powietrza i radiem, dojezdzajacy z punktu A do B bez potrzeby dojscia na przystanek czasem 10 minut i czekania czy przyjedzie.

100 miejsc z czego siedzace ma nawet nie 30% (wiec
  • Odpowiedz
@Hrjk: Dlaczego miałbym nie liczyć trawmajów skoro to główny beneficient wydzielenia? Przecież te kilka autobusów to przy okazji korzysta, a samo wydzielenie było głównie dla tramwajów.

Czyżby rozpowszechniona w mediach nazwa "buspas" Cię zmyliła? ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
nie pozwala ani przepustowość przystanków, ani liczba kierowców i samych autobusów


@Hrjk: w takim razie ciekawe co powiesz o przepustowości dróg
  • Odpowiedz
@efceka: bo zabrania mi tego prawo? Bo motornicze debile w tramwajach beda na ciebie trabic (bo to ich pas, wiec im sie nalezy!)

@CapoDiPtakMuzzapi: dokladnie to. Wies sie cieszy, ze 'mamy buspassy, patrz jak sie fajnie jedzie przez grabiszynska!'. A nie widza, ze zakorkowanie jednej ulicy magicznie nie sprawi, ze czesc osob nie bedzie stala dwa skrzyzowania dalej albo nie pojedzie inaczej robiac korki gdzies indziej.Ja nawet w
  • Odpowiedz