Wpis z mikrobloga

Co lepiej brać:
A4 B6 czy B7?
Wiem, że B7 to tak naprawdę B6 po lifcie, ale były jakieś znaczące różnice między tymi modelami? Bo w cenie różnica jest znacząca
Szukam wersji 1.8T Quattro w manualu i tutaj pojawia się pierwsza różnica - B6 można kupić w wersji 190KM, a B7 już nie
W B6 wszystkie w standardzie mają soczewkowe lampy, a B7 zwykłe odbłyśniki (chyba, że xenon). W B6 można było też mieć solardach (podlono łatwo jest dołożyć jak ma się zwykły szyberdach), a w B7 już tego nie widziałem.
Za to w B7 można mieć trójramienną wielofunkcyjną kierownicę, a w B6 wielofunkcyjna była tylko w zwykłej kierze
B7 łatwiej znaleźć z automatycznymi światłami i DRL
Jak bywa z korozją w B7? Też potrafi wyjść na przednich i tylnich nadkolach oraz pod listwami drzwi?
Panel od klimy w B7 też łatwo się wyciera?
Jak pisałem różnica w cenie jest znacząca bo B6 w tej wersji można dostać w przedziale 20-25k, a B7 od 25k-30k PLN

#vag #motoryzacja #audi
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jak bywa z korozją w B7? Też potrafi wyjść na przednich i tylnich nadkolach oraz pod listwami drzwi?


@sebool12: jesli audi koroduje, to znaczy że albo ma ponad 25lat, albo było bite.

Czemu manual? Automat dużo lepszy i tanszy w zakupie przy tym wieku.
Czemu trójramienna kiera? Plus punkt do lansu, czy co?
  • Odpowiedz
@sebool12: oj nie wiem, znam automaty TipTronic z rocznikow od 98 do 2008, które po najechaniu 400kkm+ mają się świetnie. Jak jest olej zmieniany przynajmniej raz na 200kkm, to maja się dobrze. Poza tym te automaty nie psują się nagle, tylko jest to co bardzo powolny proces pogarszania kultury pracy. Da się dużo wcześniej sprawdzić, czy skrzynia się kończy. Ja sobie powiedziałem "nigdy więcej manuala".
  • Odpowiedz
A4 B6 czy B7?


@sebool12: To tak, jakbyś się pytał, czy opłaca się brać E46 czy E46 lci.

Zwykle opłaca brać się polifting, ale na twoim miejscu jak miałbym wrzucać 25 koła w prawie 20 letni model, dozbierałbym do ZNACZNIE lepszej B8.
  • Odpowiedz
  • 0
@kupkesobieciagne: gdybym rozglądał się za dieslem to może bym rozważał B8, ale chce się przesiąść na lpg, a w tym modelu to dość karkołomne
@tamtokontojuzusunalem: gdybym miał pewność, że auto, które kupuje było porządnie serwisowane i przebieg nie był kręcony to oczywiście, ale to stare auta z rożna przeszłością i ładowanie się w automat, który ma co najwyżej średnio-dobrą opinie w kwestii wytrzymałości oraz jest jakby nie patrząc
  • Odpowiedz
  • 0
@kupkesobieciagne: Jeździłem dieslem 8lat i patrząc na ceny lpg, to diesel stał się kompletnie nie opłacalny stad różnica w cenie tych modeli diesel vs 1.8t jest ogromna
Za 15k masz 1.9 tdi Q na wypasie, a 1.8t Q od 15k się dopiero zaczyna
  • Odpowiedz
@sebool12: Dostałbyś w łapę 300 konne 3.0 TDI B8 ze średnim spalaniem 8/100 to przełknąłbyś cenę paliwa. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

1.8T quattro to kwestia 13/100 licząc już też ten litr pb na 100-150 km, więc nie ma ogromnej różnicy. 12 zł na 100 km więcej raptem za dobrą furę można przeboleć. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@sebool12: Kiedyś tez chciałem b6, koniecznie z 1.8t, koniecznie quattro, koniecznie sline, koniecznie sedan, po wrzucaniu takich filtrow do wyszukiwarki zawsze szybko rezygnowałem xD

Szukałbym chyba avanta b7 w sline dysponując takim budżetem. Tak, panel od klimy sie wyciera.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sebool12: soczewki w B6 są średnie i szybko wypalaja się odblysniki. Więc jak zależy Ci na dobrych światłach to B7 ma tu przewagę - przy xenonie dochodzą Ci soczewki skrętne.

Solardach - strasznie drogą impreza, niewspolmiernie do korzyści jakie daje. Same graty to 2-3 tysiące a solar zdaje się daje tylko to że możesz klimy bez silnika używać.

W B6 W ogóle nie było DRL. Czujnik zmierzchu rzadko
  • Odpowiedz
W ogóle za 25k to warto pomyśleć o jakimś młodszym samochodzie niż 15 letnim Audi no ale to już kwestia indywidualna.


@Mithrindil: oczywiście, że tak, ale od dłuższego czasu chciałem coś z napędem na 4 koła i jakimś fajnym silnikiem - nic innego ciekawego nie przychodzi mi do głowy
  • Odpowiedz
@sebool12: i jak udało się poskładać auto? Też myślę o A4 B7 1.8T z tym że w avancie, bez quattro, ale trochę przestraszył mnie Twój post. Możesz cos napisać o samym aucie - żałujesz czy nie? Okazało się skarbonką bez dna, sypie sie czy kupiłbyś ponownie? Z góry dzieki sebool!
  • Odpowiedz
  • 0
@cebula12klocuch13: auto dalej stoi bo dalej lipa z czasem i chyba wstawie do mechaniora żeby mi ogarnął pozostałe pierdoły (smok, uszczelniacz wału na skrzyni i przegub tylnej osi) xd
Jak myślisz o FWD to może lepiej Seata EXEO? droższy to fakt, ale to świeższe auto także i ostatnia wersja 1.8t
Czy żałuje? Trochę tak, że nie wziąłem 2.0T bo jak się okazuje pierwsze wersje tego silnika były naprawdę nie złe
  • Odpowiedz
@sebool12: hm, brzmi jeszcze bardziej przerażająco ( ͡° ͜ʖ ͡°) kupić auto i 7 miechów uziemione. Chyba że to nie Twoje daily i dłubiesz je sobie sztuka dla sztuki? Czy od razu było tak, że kupiłes i zaczynało się wszystko sypać?

Przyjąłem że B7 1.8T można uznać za dość bezawaryjne i bezobsługowe autko, a tymczasem lista tego co tam robisz jest pokaźna... Chyba że kupiłeś jakoś
  • Odpowiedz