Wpis z mikrobloga

Post z cyklu - włosi są szaleni i nieobliczalni jeżeli chodzi o samochody (a szczególnie sport motorowy): Fiat S76 z 28,4-litrową 300 konną (sic) (największy silnik samochodowy jaki kiedykowiek wyprodukowano) wyścigowa bestia z 1911 roku, wziętaprosto z hangaru FCA Heritage, na torze podczas festiwalu w Goodwood (szkoda że na mokrym ale i tak szacun że się odważyli wystąpić w takich warunkach) - skonstruowana do rywalizacji z „Blitzen Benz” Większość osób (nawet fanów motortyzacji) nigdy nie słyszała o tym samochodzie. To monstrum pobiło rekord prędkości dla 4 cylindrów który wynosił 290 km/h.

Poniżej szerszy opis:
W okresie przedwojennym pojawiła się myśl, że „większa pojemność skokowa jest najlepsza” pod względem wydajności i prędkości maksymalnej. W rzeczywistości w tych latach jedną z najważniejszych rywacji motoryzacyjnych był rekord prędkości lądowej, który charakteryzował się pojawieniem się czterokołowych potworów, takich jak Darracq 200HP 1905, Fiat Mephistopheles czy Blitzen Benz, który w końcu stał się najszybszym samochodem i rekordzistą.
Fiat S76 lub Fiat 300HP był samochodem zbudowanym specjalnie w celu zniszczenia przewagi Blitzen. Aby to zrobić, Fiat zdecydował się postawić 4-cylindrowy silnik o pojemności 28,4 litra (który jest nadal największym silnikiem samochodowym, jaki kiedykolwiek wyprodukowano), który był w stanie wyprodukować prawie 300 KM przy 1900 obr./min i popchnąć samochód o ważący 1650 kg przy maksymalnej prędkości 290 km / h.

Fiat S76 próbował ustawić rekordy w różnych miejscach, począwszy od toru Brooklands, gdzie osiągnął znak 200 km / h, a na plaży Saltburn z taką samą prędkością. Następnie ścigano się w Belgii na prostej w Ostende, gdzie udało się osiągnąć 225 km / h, ale rekord nie mógł być oficjalnie uznany ze względu na zasadę „dwóch biegów” (która wymaga, aby samochód jechał w każdym kierunku, a następnie obliczył średnia) i S76 nie powróciło. W 1912 r. Osiągnął niesamowity wynik 290 km / h na Long Island.

Zachowały się tylko dwa samochody S76. Jeden z nich został sprzedany i zniknął, a drugi został zdemontowany przez Fiata, aby uniknąć ujawnienia tajemnicy konstruykcyjnej. Ale ponad 10 lat temu angielski kolekcjoner Duncan Pittaway był w stanie odnaleźć i znaleźć silnik tego pierwszego, plus podwozie i części zamienne. Po ciężkiej pracy związanej z renowacją i rekonstrukcją samochód został ostatecznie ukończony i gotowy do jazdy w 2015 roku.
#samochody #motoryzacja #klasykimotoryzacji #historiamotoryzacji #forzaitalia #italiancars #carboners #fiat #italia #italiaspeed #wyscigi
ArpeggiaVibration - Post z cyklu - włosi są szaleni i nieobliczalni jeżeli chodzi o s...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Fensi: włosi zawsze szli na całość (i idą po dziś dzień ;) ) wtedy wszyscy uważali że im większy silnik tym lepsze auto ;) Poniżej późniejsza wyścigówka z 1917 roku z garażu Jaya Leno czyli Fiat Botafogo Special. Tylko 21,7 litra pojemności ;)
ArpeggiaVibration - @Fensi: włosi zawsze szli na całość (i idą po dziś dzień ;) ) wte...
  • Odpowiedz