Aktywne Wpisy
mickpl +141
Januszom zachodzącym w głowę gdzie no ci studenci na których od 3 miesięcy czeka mój kurnik podzielony na 6 pokoi odpowiadam.
Po pierwsze Ukraińcy dalej masowo opuszczają Polskę (głównie na zachód), a prawie połowa deklaruje wyjazd do końca roku.
Po drugie zaledwie 54% tegorocznych maturzystów planuje iść na studia. 10 lat temu szło 95%. Czyli nie tylko liczba młodych generalnie spada, ale o połowę spadła liczba osób idących na studiach.
Czy
Po pierwsze Ukraińcy dalej masowo opuszczają Polskę (głównie na zachód), a prawie połowa deklaruje wyjazd do końca roku.
Po drugie zaledwie 54% tegorocznych maturzystów planuje iść na studia. 10 lat temu szło 95%. Czyli nie tylko liczba młodych generalnie spada, ale o połowę spadła liczba osób idących na studiach.
Czy
Bertoos +134
Poniżej szerszy opis:
W okresie przedwojennym pojawiła się myśl, że „większa pojemność skokowa jest najlepsza” pod względem wydajności i prędkości maksymalnej. W rzeczywistości w tych latach jedną z najważniejszych rywacji motoryzacyjnych był rekord prędkości lądowej, który charakteryzował się pojawieniem się czterokołowych potworów, takich jak Darracq 200HP 1905, Fiat Mephistopheles czy Blitzen Benz, który w końcu stał się najszybszym samochodem i rekordzistą.
Fiat S76 lub Fiat 300HP był samochodem zbudowanym specjalnie w celu zniszczenia przewagi Blitzen. Aby to zrobić, Fiat zdecydował się postawić 4-cylindrowy silnik o pojemności 28,4 litra (który jest nadal największym silnikiem samochodowym, jaki kiedykolwiek wyprodukowano), który był w stanie wyprodukować prawie 300 KM przy 1900 obr./min i popchnąć samochód o ważący 1650 kg przy maksymalnej prędkości 290 km / h.
Fiat S76 próbował ustawić rekordy w różnych miejscach, począwszy od toru Brooklands, gdzie osiągnął znak 200 km / h, a na plaży Saltburn z taką samą prędkością. Następnie ścigano się w Belgii na prostej w Ostende, gdzie udało się osiągnąć 225 km / h, ale rekord nie mógł być oficjalnie uznany ze względu na zasadę „dwóch biegów” (która wymaga, aby samochód jechał w każdym kierunku, a następnie obliczył średnia) i S76 nie powróciło. W 1912 r. Osiągnął niesamowity wynik 290 km / h na Long Island.
Zachowały się tylko dwa samochody S76. Jeden z nich został sprzedany i zniknął, a drugi został zdemontowany przez Fiata, aby uniknąć ujawnienia tajemnicy konstruykcyjnej. Ale ponad 10 lat temu angielski kolekcjoner Duncan Pittaway był w stanie odnaleźć i znaleźć silnik tego pierwszego, plus podwozie i części zamienne. Po ciężkiej pracy związanej z renowacją i rekonstrukcją samochód został ostatecznie ukończony i gotowy do jazdy w 2015 roku.
#samochody #motoryzacja #klasykimotoryzacji #historiamotoryzacji #forzaitalia #italiancars #carboners #fiat #italia #italiaspeed #wyscigi
https://autokult.pl/13905,v12-o-pojemnosci-46-litrow-bmw-brutus-wideo