Wpis z mikrobloga

Witajcie Najmilsi.

Zrobiłem dla was porównanie najszybszych okrążeń wyścigu Kubicy i Russella.
Dołączyłem także telemetrie byście mieli pełny obraz tego jak pracują kierowcy Williamsa na torze.
Ocenę tego jaki mają styl, gdzie popełniają błędy a gdzie pracują nadwyraz dobrze pozostawiam wam.

W między czasie obalić można teorię o brakującym paliwie w samochodach Williamsa.
Najszybsze okrążenia odpowiednio u Kubicy to 50 i Russella 51. Inżynierowie obu podczas ostatnich 10 okrążeń nie wydali polecenia u żadnego z nich by zachowywać paliwo. Byli wręcz zachęcani do tego by cisnąć pod koniec.

Ciekawostka.
Kubica osiągnął swój rezultat wówczas kiedy Vettel go wyprzedził a Russell kiedy Vettel go gonił.
Vettel po incydencie z Verstappenem znalazł sie na końcu stawki i gonił Williamsy pod koniec wyścigu.
Zaraz przed rozpoczęciem 50 okrążenia Vettel wyprzedził Kubicę, ale nie budował mu większego cienia aero bo na prostych Niemiec szybko Kubicy uciekł i zaczął gonić Russella, wówczas Brytyjczyk (uciekając przed Vettelem) ustanowił najlepszy swój wynik na stoperze podczas tego popołudnia na Silverstone.

Ciekawostka nr2. Russell zaraz po wyścigu na okrążeniu neutralizującym mówi znamienne słowa do swojego inżyniera:
"I had to push otherwise I was immediately loosing grip"
Można więc powiedzieć że jego słowa o tym że cisnął i jechał tempem kwalifikacyjnym przez wiekszą część wyścigu są akurat prawdą. Ponieważ Cesarz G. kwestionował słowa Russella w tej materii.

Całą resztę analizy pozostawiam wam.
Strasznie dużo pracy by dopasować telemetrię, całość ponad 3h montowania :( Ponieważ czas Kubicy musiałem dopasowywać do tempa Russella, byście mieli idealny feedback z identycznej pozycji na torze.

Najlepszy czas Russella był ~0.5sek lepszy od Kubicy.

Jeżeli podoba wam się taka analiza i chcielibyście więcej w przyszłości poproszę o plusika :)
Nic nie kosztuje a da do zrozumienia że ktoś docenia prace.

#f1 #f1pro #kubica

Materiały będę tagował jako #f1pro
Shewie - Witajcie Najmilsi.

Zrobiłem dla was porównanie najszybszych okrążeń wyści...
  • 83
@Shewie:

Inżynierowie obu podczas ostatnich 10 okrążeń nie wydali polecenia u żadnego z nich by zachowywać paliwo.


Robert na 42 okrążeniu dostał polecenie lift&coast, a na kolejnych był proszony o podwojenie. Był też proszony o zmianę trybu silnika na 7. Dopiero przy obronie przed Vettelem anulowali lift&coast i pozwolili przełączyć się na tryb 5. To właśnie oszczędzanie paliwa.

Najlepszy czas Russella był ~0.5sek lepszy od Kubicy.


Nawet na Twoim porównaniu widać
@njeee: popracuj na stop klatce a zobaczysz gdzie różnice się pojawiają. Nie jest to tryb silnika. Kubica traci na kombinacjach zakrętów, jego dochamowania są wcześniejsze niż u Russella, być może z problemów o których mówił Kubica że nosiło mu na hamulcach bolid. Prędkości maksymalne są podobne, przyspieszenie też. Zastanawia jedynie brak korzystania z 8 biegu u Kubicy który na wolnej prostej dał 10km/h+ przewagi Russellowi.
Jeżeli chodzi o silnik i tryb
@Shewie: Od 29 do 39 kółka masz 10 okrążeń, które możesz idealnie ze sobą zestawić. Takie same tryby, nikt przed nikim nie ucieka, praktycznie stałe 3s różnicy. No chyba, że weźmiesz pod uwagę sanocki cień aerodynamiczny, który ma działać przez kilka sekund na korzyść Roberta to wtedy nie.

Jeszcze odnośnie Twojego porównania to mam taki wniosek, że nawet jak Robert ma większą prędkość w wierzchołku zakrętu lub na jego wyjściu to
@njeee: organoleptycznie wiele nie zobaczysz, dopiero zestawienie klatka po klatce z telemetrię rzuca bardzo dużo światła na to co ma tam miejsce. Bolidy były na tym samym etapie "zużycia" różnica w lifespanie opon na których jechali to jedno okrążenie pod koniec obaj wywalili najszybsze okrążenie mimo że to Kubica tak naprawde był w pozycji gdzie nie musiał tego robić, ale dostał info że Vettel dostał 10sec penalty i go gonił by
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Shewie: wow! Ale robota! Dzięki! Co do the kierownicy nie dającej feedbacku, mówisz o ściąganiu auta na stronę podczas hamowania? Jeśli tak, to myślę że dlatego, że na tym etapie RK już wie jak pojechać, żeby tego efektu nie wywołać. Ale mogę się mylić of koz.