Aktywne Wpisy
sergio91 +8
Moja obecna dziewczyna dostała propozycję sesji zdjęciowej i jest na mnie nieco zła, że nie jestem do tego negatywnie nastawiony.
Z czego to wynika? Kiedyś miałem bardzo atrakcyjną dziewczynę, też dostała taką propozycję. Jako, że byłem młody i głupi to się zgodziłem. Pierwsza sesja spoko, dobre foty. Że wszystko poszło ok, to przyszła propozycja drugiej sesji, nieco bardziej odważnej, też spoko. No to kolejna propozycja, tym razem była to sesja, na której
Z czego to wynika? Kiedyś miałem bardzo atrakcyjną dziewczynę, też dostała taką propozycję. Jako, że byłem młody i głupi to się zgodziłem. Pierwsza sesja spoko, dobre foty. Że wszystko poszło ok, to przyszła propozycja drugiej sesji, nieco bardziej odważnej, też spoko. No to kolejna propozycja, tym razem była to sesja, na której
#laptop #laptopy #gaming
Poszukuję laptopa tylko pod gry typu Baldur 3, Sillen Hill 2 remake, Wiedźmin, RDR2, Elden Ring. Zastanawiam się czy 15' czy 17'. Grane będzie tylko w domu. Stacjonarka odpada. Polecacie coś w budżecie do 6k? Dodatkowo jak wygląda sytuacja z dodatkowym chłodzeniem?Jakieś podstawki czy coś?
Poszukuję laptopa tylko pod gry typu Baldur 3, Sillen Hill 2 remake, Wiedźmin, RDR2, Elden Ring. Zastanawiam się czy 15' czy 17'. Grane będzie tylko w domu. Stacjonarka odpada. Polecacie coś w budżecie do 6k? Dodatkowo jak wygląda sytuacja z dodatkowym chłodzeniem?Jakieś podstawki czy coś?
Początek wyścigu Le Mans zaczął się dosyć spokojnie i co najważniejsze obyło się bez kontaktu w pierwszym zakręcie, choć dwa samochody przejechały szykanę poza torem. Już na początku Toyota zaczęła budować sobie przewagę i sukcesywnie posuwać się do przodu mając przed sobą wolny tor. Tak naprawdę kategoria LMP1 to wyścig Toyoty + reszta. 3. miejsce w LMP1 to dopiero 1. miejsce w tej klasie, bo to tam zaczyna się walka prywatnych zespołów.
Najlepsze było w GTE Pro, bo to tam samochody walczyły na milimetry i setne sekundy między sobą. Była to kategoria, która wywoływała najwięcej emocji i zapewniała najlepsze widowisko. Ciężko było wskazać jednoznacznie mocny samochód, bo dochodziło do przetasowania stawki. Około 20:40 doszło do zderzenia Corvette #63 z Porsche #88. Wydawało się, że ucierpiała tylko Vette, która wycofała się od razu z wyścigu, ale po wizycie w boksie również Porsche opuściło wyścig.
Jak przez cały sezon nie wyjeżdżał ani razu Safety Car tak na Le Mans w ciągu godziny trzy razy widzieliśmy samochód bezpieczeństwa. Wszystko za sprawą wypadków. Na przykład Rebelliona, który na dohamowaniu stracił panowanie i uderzył przodem w bandę. Podobn przez mokrą nawierzchnię. Później kłopoty miał Aston Martin, gdy jeden z samochodó był w garażu drugi przestrzelił zakręt i uderzył mocno drzwiami kierowcy w bandę. Kierowcy nic się nie stało, ale zabrała go karetka do centrum medycznego.
ARC BRATISLAVA #49 również nie miała szczęścia i doszło do dziwnej sytuacji tak jakby kierowca przespał zakręt przed zjazdem do boksu i wpadł na trawę. Chwilę później Ford GT szczęśliwie co prawda uratował się przed uderzeniem o bandy, ale obrócił samochód i powoli wracał na tor.
Nasz rodak w INTER EUROPOL COMPETITION (polski zespół) wystartował z 13 rzędu i szybko przebił się w okolice P15-P17. Niestety nagle pojawiły się kłopoty ze skrzynią biegów i zespół spad na P20 klasy LMP2. Wielka szkoda, bo przez 10 godzin jechali równym tempem. Później po powrócie na tor pękła opona, a przejazd połowy toru spowodował rozległe uszkodzenia samochodu. Gdy zespół uporał się z awarią przyszedł czas na kolejne usterki i o swoim istnieniu przypomniał ponownie kompresor skrzyni biegów. Zespół cały czas przemieszczał się między P15 a P20 w swojej kategorii.
O 1:24 P3 klasy LMP1, czyli SMP Racing #17 miało poważny wypadek i zakończyło wyścig. Bolid bokiem przeszedł zakręt i uderzył w bandę. Tak solidne uderzenie zakończyło się totalnym zniszczeniem bolidu. Przykro, bo spośród prywatnych zespołów był to najlepszy wynik. Również Dragonspeed #31 zaliczył poważny wypadek, który wyeliminował go z wyścigu
Nie tylko prywatne zespoły miały problemy techniczne. Porsche #92 około 4:00 zjechało na wymianę klocków, a stało w garażu kilkanaście minut spadając w klasyfikacji generalnej. Okazało się, że są problemy z wydechem, co spowodowało, że z pozycji lidera Porsche spadło do środka stawki.
Możemy trochę żałować, że nie spadł deszcz podczas wyścigu, bo to zawsze urozmaica zmagania, ale po tym jak lekko pokropiło i Rebellion zaliczył dzwona łatwo sobie wyobrazić co by się działo. Wyścig choć długi to bardzo emocjonujący. W klasie GTE Pro wygrało Ferrari, trochę niespodziewanie, choć w ogólnej klasyfikacji sezoju i tak triumfuje Porsche jako zespół i konstruktor. GTE Am wpadło na konto Forda, który odchodzi z Le Mans tak jak Corvette i BMW. Co do zwycięstwa w LMP1 nie będę komentował, bo to pokaz Grande Strategia.
Gdy Toyota #7 miała okrążenie przewagi to nagle inżynier zobaczył u siebie komuniakt o przebitej oponie prawej tylniej. Po zjeździe do boksu zmieniono prawy przód i okazało się, że trzeba ponownie zjechać, żeby zmienić właściwe kóło. W ten sposób #7 straciło pozycję lidera na korzyść Toyoty #8 z Alonso na pokładzie. Ewidentnie celowe działanie Toyoty i ustawione zwycięstwo.
Ciekawiej było w LMP2, bo wygrała Alpine, która co chwilę zmieniała się na tej pozycji z G-Drive. Niestety odejście kilku producentów może źle wpłynąć na Le Mans. Dodatkowo likwidowana jest kategoria LMP1, a w jej miejsce wracają drogowe hipercary. Już teraz Aston Martin, Toyota i Koenigsegg potwierdzili swój udział, a ne wykluczone, że dołączy McLaren i Mercedes.
Czytaj dalej...
#motoryzacja #samochody #rozrywka #ciekawostki #zainteresowania #carboners #bmw #wyscigi #sport #lemans
BMW i Ford wróciły przecież całkiem niedawno. Rezygnują tylko z LeMans czy z całego cyklu WEC?
Może przenoszą się gdzieś indziej?
Zawołam @ereswude bo pewnie coś wie;)
Ford po prostu stwierdził że kończy program fabryczny z modelem GT. 4 lata to nie jest takie niedawno. Zapewne samochody trafią do zespołów prywatnych więc zakładam że GT zobaczymy jeszcze w Le Mans w przyszłym roku.
BMW odstawia największą szopkę. Wycofują samochód z WEC po