Aktywne Wpisy
przecietny_facet +65
Mój sąsiad zadzwonił po policję bo śmiałem wejść do windy z psem bez smyczy i kaganca xD Mój pies pomimo groźnego wyglądu jest największym słodziakiem na świecie ale do tego troglodyty nic nie docierało. #psy #nieruchomosci #sasiedzi
Runaway28 +187
#przegryw #blackpill #rozowepaski #logikarozowychpaskow #p0lka
Indoktrynacja młodych polek ma się w najlepsze.( ͡° ʖ̯ ͡°)
Indoktrynacja młodych polek ma się w najlepsze.( ͡° ʖ̯ ͡°)
#ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #historia #iiwojnaswiatowa #nauka #wojna #bulgaria #turcja #czolgi #tankboners
@mirkogreg
Nikt nie miał zamiaru z tego strzelać, to bunkier. Miał służyć jako schronienie dla piechoty, lub na zapasy, broń itp. Możliwe że użyto sprzętu, który się do niczego więcej nie nadawał
@mirkogreg: Zależy od czołgu. Normalnie potrzebny był silnik, ale część czołgów miała/ma możliwość awaryjnego kręcenia korbkami. Nowsze czołgi mogą używać prądu bezpośrednio z akumulatorów.
@kot_do_drzwi: Po prostu zakopywali co mieli (:
https://www.youtube.com/watch?v=qezNFAKchTM
@mirkogreg: @Francisco_dAnconia: Obracanie wieżą (w ogóle regulacja artyleryjska) ZAWSZE było realizowane elektrycznie. Były kiedyś tam w kilku konstrukcjach jakieś korbki, ale to do #!$%@? się nadawało,
@mecenas_z_piaseczna: Nieprawda. Było realizowane też hydraulicznie i elektrohydraulicznie.
Nieprawda. Regulacja ręczna występowała często i służyła głównie do precyzyjniejszego ustawiania celownika, jako że wyżej wymienione systemy nie były wystarczająco dokładne. Mogła też służyć do awaryjnego obracania w przypadku uszkodzenia głównego zasilania.
Hydraulika w czołgach (napędzana bezpośrednio przez silnik spalinowy) używana była głównie jako napęd główny, szczególnie w amerykańskich czołgach. Nawet do dzisiaj, przykładem może być amerykański M1.
Co do napędu ręcznego, to było raczej rzadko stosowane, chyba że gdzieś na froncie wschodnim. Trudno sobie nawet wyobrazić regulację takiej haubicy >120 mm za pomocą ślimaka i ręcznej korbki XD
@mecenas_z_piaseczna: No to masz kiepską wyobraźnię. Regulacja pionowa w niemal wszystkich czołgach IIWŚ odbywała się za pomocą korbki. A z trawersem było tak, jak pisałem wyżej. Masz zdjęcie z M4 - czarne kółko to manualny trawers wieży.
Nieprawda. W niektórych niemieckich czołgach hydraulika była napędzana przekładnią z głównego
Przecież napisałem, że
Wrzuciłeś sobie cytat opisujący system działający w Shermanie. A
Komentarz usunięty przez autora
@Francisco_dAnconia: A zaraz obok masz jak wół podpisane: "traverse motor and adapters". Mało tego, ten silnik elektryczny znajduje się w kadrze (nawet w tym kółku), który sam podesłałeś XDDD