Wpis z mikrobloga

@Carl_Corey: no właśnie czołg wydaje mi się lepszy, bo wtedy bunkier może obracać wieżyczkę. Ale rozumiem, w sumie skoro i tak wiadomo, z której strony idzie natarcie, można zakopać niszczyciel czołgów tak, żeby był wycelowany w wąwóz / drogę / czy inną linię, którą prawdopodobnie będzie się poruszał przeciwnik.
  • Odpowiedz
@mirkogreg: Szczerze mówiąc nie pamiętam albo bardzo możliwe, że wieżę miały również unieruchomioną. W tych "punktach" służyli głównie żołnierze z mniejszości narodowych więc ich rola to mięso armatnie. Przykre ale taka jest Rosja.
  • Odpowiedz
@anotherguy: co za bzdura niszczyciele czołgów służyły jako działa samobieżne które bardzo czesto okopywano podczas walk defensywnych. Przede wszystkim służyło to ochronie tyłu pojazdu który nie miał takich oslon jak przód niszczyciela
  • Odpowiedz
@Carl_Corey: Czołg nie potrzebuje silnika do obracania wieżyczką? Jak to jest realizowane, jakiś silnik elektryczny czy może ręcznie?

@mirkogreg: Zależy od czołgu. Normalnie potrzebny był silnik, ale część czołgów miała/ma możliwość awaryjnego kręcenia korbkami. Nowsze czołgi mogą używać prądu bezpośrednio z akumulatorów.


@mirkogreg: @Francisco_dAnconia: Obracanie wieżą (w ogóle regulacja artyleryjska) ZAWSZE było realizowane elektrycznie. Były kiedyś tam w kilku konstrukcjach jakieś korbki, ale to do #!$%@? się nadawało,
  • Odpowiedz
ZAWSZE było realizowane elektrycznie


@mecenas_z_piaseczna: Nieprawda. Było realizowane też hydraulicznie i elektrohydraulicznie.

Były kiedyś tam w kilku konstrukcjach jakieś korbki, ale to do #!$%@? się nadawało


Nieprawda. Regulacja ręczna występowała często i służyła głównie do precyzyjniejszego ustawiania celownika, jako że wyżej wymienione systemy nie były wystarczająco dokładne. Mogła też służyć do awaryjnego obracania w przypadku uszkodzenia głównego zasilania.
  • Odpowiedz
@Francisco_dAnconia: Tak, a ta cała hydraulika regulacyjna była napędzana przez silniki elektryczne.

Hydraulika w czołgach (napędzana bezpośrednio przez silnik spalinowy) używana była głównie jako napęd główny, szczególnie w amerykańskich czołgach. Nawet do dzisiaj, przykładem może być amerykański M1.

Co do napędu ręcznego, to było raczej rzadko stosowane, chyba że gdzieś na froncie wschodnim. Trudno sobie nawet wyobrazić regulację takiej haubicy >120 mm za pomocą ślimaka i ręcznej korbki XD
  • Odpowiedz
Trudno sobie nawet wyobrazić regulację takiej haubicy >120 mm za pomocą ślimaka i ręcznej korbki


@mecenas_z_piaseczna: No to masz kiepską wyobraźnię. Regulacja pionowa w niemal wszystkich czołgach IIWŚ odbywała się za pomocą korbki. A z trawersem było tak, jak pisałem wyżej. Masz zdjęcie z M4 - czarne kółko to manualny trawers wieży.

cała hydraulika regulacyjna była napędzana przez silniki elektryczne


Nieprawda. W niektórych niemieckich czołgach hydraulika była napędzana przekładnią z głównego
FranciscodAnconia - > Trudno sobie nawet wyobrazić regulację takiej haubicy >120 mm z...

źródło: comment_D70lbmzdrSXuYBBvEzJGMApH2BTCJDc4.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Francisco_dAnconia: Ręcznie dobierało się nastawy, sam ruch był realizowany automatycznie.

This is the OilGear turret traverse system. It had an electric motor to power a hydraulic pump to drive the turret. This system was powerful but precise enough to do the fine aiming with, and variable speed based on the amount of input the gunner used. It also incorporated a single plane stabilizer that when used, helped the crew get off
mecenaszpiaseczna - @Francisco_dAnconia: Ręcznie dobierało się nastawy, sam ruch był ...

źródło: comment_1bdwguyhlNxvE2NZmSlWDvHStgucSMEv.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@mecenas_z_piaseczna: No i masz ładnie podpisane - manual traverse drive hande - za jej pomocą możesz obracać całą wieżę.

Ręcznie dobierało się nastawy, sam ruch był realizowany automatycznie


Przecież napisałem, że

Regulacja ręczna występowała często i służyła głównie do precyzyjniejszego ustawiania celownika, jako że wyżej wymienione systemy nie były wystarczająco dokładne. Mogła też służyć do awaryjnego obracania w przypadku uszkodzenia głównego zasilania.


Wrzuciłeś sobie cytat opisujący system działający w Shermanie. A
FranciscodAnconia - @mecenasz_piaseczna: No i masz ładnie podpisane - manual traverse...

źródło: comment_PVWaFpyhGjnz0bBouqQPFHN1C2pHSIy2.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@mecenas_z_piaseczna: No i masz ładnie podpisane - manual traverse drive hande - za jej pomocą możesz obracać całą wieżę.


@Francisco_dAnconia: A zaraz obok masz jak wół podpisane: "traverse motor and adapters". Mało tego, ten silnik elektryczny znajduje się w kadrze (nawet w tym kółku), który sam podesłałeś XDDD

Wrzuciłeś sobie cytat opisujący system działający w Shermanie. A w takich Panterach Ausf. A i G i Tygrysie Ausf. B wieża napędzana
  • Odpowiedz