Mirki, przymierzam się do zakupu jednego z trzech aut:
Skoda Octavia RS, Kia Proceed GT oraz Seat Leon Cupra. Co byście wybrali? Za Skodą przemawia rozmiar, zdecydowanie najwygodniejsze auto. Niestety, w dobrym wyposażeniu trzeba dać ok. 160k. Martwi mnie też duża moc przy FWD.
KIA jako jedyna z tej trójki nie ma zawieszenia DCC, może ktoś powiedzieć, jak to auto się sprawuje na nierównościach? Na jeździe testowej nie miałem możliwości sprawdzić, jak auto 'wybiera' nierówności. Jak to wygląda przy 140-150 km/h? Na plus bardzo dobra cena.
Seat jest idealny pod kątem wyposażenia i mocy, ma też 4x4, ale chyba trochę za małe wnętrze. Dobry bagażnik, ale niewiele miejsca w środku - w sumie Proceed nie jest wiele większy, ale 40 tys tańszy.
Od paru tygodni analizuje wszystkie auta i ciągle nie wiem, czy opłaca mi się dokładać te 30-40k do Skody lub Seata. Obstawiam też, że koszty AC itp będą wyższy przy Skodzie i Seacie.
@beniu89: Z podanych Proceed, o ile nie będzie za mały, jeżeli tak to zdecydowanie Octavia. Może spróbuj po salonach VW pojeździć i porozglądać się za Golfem R? Zaraz wychodzi nowy model i salony się go pozbywają, a czterobut jednak powyżej tych 200 kuni się przydaje na codzień.
@beniu89: Weź pod uwagę że w przyszłym roku wchodzi nowa octavia. Mam ten sam dylemat, odrzuciłem leona ze względu na brak elektryki fotela (samochodem jeździ częściej żona ;)) Octavia RS całkiem przyjemna ale środek mam wrażenie że gorszy od Kianek... Doposażona też kosztuje sporo... Teraz wybieramy pomiędzy proceedem a Stingerem.Dwójka dzieci wkrótce. Plusem proceeda jest cena - po rabacie ze wszystkimi pakietami bez dachu około 125-126k
@beniu89: Proceed ma tylko kierowcy jak dokupisz pakiet, RS miał chyba możliwość eletryki z dwóch stron-tylko nie wiem czy z pamięcią ustawień był fotel pasażera. Proceed również odsuwa i dosuwa fotel przy wsiadaniu/wysiadaniu. ;)
@beniu89: Octavia i Leon to modele, które lada dzień zostaną zastąpione kolejnymi generacjami. Nie wiem jak Ty, ale ja na pewno nie wydałbym ponad 150 tysięcy na nowe auto, które za rok/dwa zrobi się "stare" (o ile już takie nie jest - jeździ tego mnóstwo po drogach); tym bardziej, że rabaty na te modele z racji wieku nie są wcale jakieś spektakularne (zwykły Leon jest droższy niż gdy 5-6 lat
@beniu89: Przejedź się Octavią RS i Proceedem. Moje zdanie jak i osób, które miały okazje porównania jest takie, że przy Proceedzie w zakrętach i w kulturze zawieszenia Octavia to prymitywna taczka. Tam jest tylko jeden tryb zawieszenia (wiem, że ma DCC) - komfort. Trust me, nic innego nie będziesz chciał nigdy ustawiać. Jeśli nie boisz sie twardszych zawieszeń i nie szukasz strickte komfortu to zawieszenie Proceeda jest imo absolutnym topem
@beniu89: ciężko mi powiedzieć, gadać bez problemu można, ale nie mam porównania do innych kompaktów - możliwe, że w jakimś golfie albo focusie jest znacznie lepiej (nie wiem, nie testowałem) i gdybym przejechał się po trasie tymi autami to nagle proceed wydawałby mi się głośny...
Jedyne do czego mogę porównać proceeda to do trochę już rozklekotanego mondeo mk4 z 2010 roku z dieslem pod maską i przebiegiem prawie 200k km
Skoda Octavia RS, Kia Proceed GT oraz Seat Leon Cupra. Co byście wybrali? Za Skodą przemawia rozmiar, zdecydowanie najwygodniejsze auto. Niestety, w dobrym wyposażeniu trzeba dać ok. 160k. Martwi mnie też duża moc przy FWD.
KIA jako jedyna z tej trójki nie ma zawieszenia DCC, może ktoś powiedzieć, jak to auto się sprawuje na nierównościach? Na jeździe testowej nie miałem możliwości sprawdzić, jak auto 'wybiera' nierówności. Jak to wygląda przy 140-150 km/h? Na plus bardzo dobra cena.
Seat jest idealny pod kątem wyposażenia i mocy, ma też 4x4, ale chyba trochę za małe wnętrze. Dobry bagażnik, ale niewiele miejsca w środku - w sumie Proceed nie jest wiele większy, ale 40 tys tańszy.
Od paru tygodni analizuje wszystkie auta i ciągle nie wiem, czy opłaca mi się dokładać te 30-40k do Skody lub Seata. Obstawiam też, że koszty AC itp będą wyższy przy Skodzie i Seacie.
#kia #skoda #seat #motoryzacja #pytanie
@sh4dow30: bez przesady. Takie 160KM jest optymalne, ale spokojnie można zrobić uzytek i z 250KM.
Moje zdanie jak i osób, które miały okazje porównania jest takie, że przy Proceedzie w zakrętach i w kulturze zawieszenia Octavia to prymitywna taczka. Tam jest tylko jeden tryb zawieszenia (wiem, że ma DCC) - komfort. Trust me, nic innego nie będziesz chciał nigdy ustawiać. Jeśli nie boisz sie twardszych zawieszeń i nie szukasz strickte komfortu to zawieszenie Proceeda jest imo absolutnym topem
@beniu89: pytasz jak wygląda wybieranie nierówności przy 140-150 km/h? xd
Jedyne do czego mogę porównać proceeda to do trochę już rozklekotanego mondeo mk4 z 2010 roku z dieslem pod maską i przebiegiem prawie 200k km
co wybrałeś?