Wpis z mikrobloga

https://www.youtube.com/watch?v=eub93nHvn8Q

Czym różni się działo pancerne od niszczyciela czołgów?W tym filmiku jeszcze bizona klasyfikuje jako działo pancerne, a na wiki (welp, nie znam się więc ufam ¯_(ツ)_/¯ ale i pytam) już jako artylerię. Różnica między TD a artą jest oczywista, ale gdy pojawia się działo pancerne to po szybkim researchu w googlach granica się rozmywa i jest mocno umowna. Ktoś coś?
#czolgi
W sumie otaguję też #wot bo często są tam pasjonaci.
  • 5
@WhiteRower: nie jestem specem ale zgodnie ze swoja wiedza moge sie wypowiedziec.
Tak zatem zgodnie z moja wiedza roznica polega na wykorzystywanej amunicji. Niszczyciel czolgow bedzie w stanie strzelac pociskami ppanc, a artyleria samobiezna pociskami burzacymi.
Jednoczesnie wikipedia podaje, ze niszczyciele czolgow sa znacznie slabiej opancerzone niz dziala samobiezne.

Taka jest moja teoria i prosze jej nie przyjmowac za fakt.
@WhiteRower

Z zasady działo samobierzne było na początku wykorzystywane do wsparcia piechoty w walkach na pierwszej linni.

Dopiero z czasem zaczęto go używać do walki z czolgami przeciwnika, bardzo często działo samobierzne było osadzone na podwoziu bez wieży.

Altyleria strzela na duże odległości i pociski lecą parabolą i nie walczy na pierwszej linni.

A zaliczenie danego pojazdu jako działa czy altylerii jest raczej umowne
Tak zatem zgodnie z moja wiedza roznica polega na wykorzystywanej amunicji. Niszczyciel czolgow bedzie w stanie strzelac pociskami ppanc, a artyleria samobiezna pociskami burzacymi.


@Kartkowka_z_grilla: @WhiteRower różnica tak naprawdę polegała na doktrynie użycia danego sprzętu w kraju używającym i terminologii ;-) Bardziej wyróżniały się jedynie konstrukcje przeznaczone do strzelania ogniem pośrednim (Hummel, Wespe, Grille, M7 HMC, Bishop itp.). Amunicja też niekoniecznie była wyróżnikiem bo taki StuG III (którego Niemcy zresztą nie