Wpis z mikrobloga

@chris3d: Oczywiście, że słyszeli; tylko nie oczekuj od telenoweli jakości Gry o Tron czy innego True Detective xD

A pisząc z perspektywy osoby, zajmującej się gradingiem już po troszę profesjonalnie, to muszę Ci powiedzieć, że Twój przykład jest niestety bardzo słaby. Zrobiłeś ze skóry błoto, zepsułeś balans bieli i uwaliłeś detale w półcieniach oraz cieniach.
@Analitykzbozejlaski1_-: Siedzę w cg od 17 lat, ale bardziej 3d, pierwsze 5 lat vizki, a od 12 lat stricte gamedev. Suwakami kręcę hobbistycznie i fakt, nie znam się na tym za bardzo, robię na czuja, posiłkując się screenami z filmów hollywoodzkich (swoją drogą wiele z nich było jeszcze ciemniejszych).

Ale nie wiedziałem, że tu tyle znawców, przepraszam, że ośmieliłem się wrzucić taką marną pracę.
@chris3d: Nie uważam się za znawcę, tylko po prostu w przypadku Plebanii i tego konkretnego kadru to wygląda tak sobie. Czemu wychodzisz od razu z założenia, że kwestionuję cały zakres umiejętności. Co do samej pasji/pracy - sam się wszystkiego uczyłeś te 17 lat temu? Jakaś szkoła?
@Analitykzbozejlaski1_-: Sam + tutoriale w internecie (których wtedy było bardzo mało), bo w latach 00s nie było w tym kierunku szkół, kursów itp. Dlatego też dużo czasu zajęło mi dojście do jakiegokolwiek poziomu. Teraz jesteś w stanie się nauczyć wszystkiego dużo szybciej, czy to samemu w domowym zaciszu posiłkując się tutorialami, robiąc kursy czy idąc na kierunki w stylu grafika komputerowa.
Sam youtube to teraz kopalnia złota jeśli chodzi o naukę
@chris3d: Moim zdaniem polscy filmowcy licząc od telewizyjnych tasiemców-seriali po "wielkie" kinowe produkcje powinni się porządnie doszkolić w kwestii dźwięku. W większości polskich filmów zupełnie nie słychać dialogów bo są zwyczajnie za ciche i mało wyraźne, a głośność efektów specjalnych za wysoka.
Gdy podkręcimy głośność dźwięku, żeby chociaż w 80% zrozumieć dialogi to ogłuchniemy przy jebnięciu muzyki czy jakiegoś innego efektu dźwiękowego.