Wpis z mikrobloga

@janekplaskacz: W Polsce nie do końca jest ok, bo nasze autostrady nie są konstrukcyjnie przystosowane do jazdy z taką prędkością. Łuki, pasy wjazdowe/zjazdowe, infrastruktura wiaduktów i tak dalej są liczone na 120 km/godzinę z 10 km/godz marginesu bezpieczeństwa - czyli limit u nas powinien wynosić 120, maks 130. 140 to była zagrywka polityków pod publiczkę jak wiele rozwiązań w Polsce. A1 z Gdańska do Torunia miała być budowana na 140
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 159
@zarathos1978:
Pokaż mi łuk czy inne miejsce, gdzie nie da się jechać 140, był kiedykolwiek wypadek spowodowany przekroczeniem tej prędkości (a nie np. najechaniem) i nie było ograniczenia.

To nie prędkość 140 jest problemem tylko jej przekraczanie tam, gdzie nie ma na to warunków oraz nietrzymanie odległości.
  • Odpowiedz
@zarathos1978: ???
Jeździłem trochę i raczej na naszych autostradach nie ma łuków na których nie da się jechać 140, a nawet 160 km/h. A wiem to ze względu na nasze procedury tzn. jakby na jakimś łuku występowały częściej wypadki to byłby tam czarny punkt a zarządca drogi musiałby przy następnych udowodnić, że po poprzednich wypadkach zrobił coś aby poprawić w danym miejscu bezpieczeństwo - w Polsce w takich przypadkach idzie
  • Odpowiedz
W australi jest co najmniej kilka miejsc na bezludziach bez ograniczenia bo jak wprowadzili to ludzie zaczęli masowo się rozbijać zasypiając za kierownicą (serio) a średnia prędkość tam to koło 200km/h bo na odcinku niemal 300km nie ma nic poza piaskiem ;)
  • Odpowiedz
@GeraltRedhammer: @janekplaskacz: Na serio tak trudno zrozumieć, czym jest prędkość projektowa? I rozróżnić między nią, a "bo da się szybciej"? Od założonej prędkości projektowej zależy szerokość pasa, długość pasa rozbiegowego, odległości między węzłami, nachylenie łuków i cała reszta drobiazgów których się nie zauważa. Drogi projektuje się pod wszystkich, więc nie tylko szybkich i bezpiecznych młodzieńców w podrdzewiałych bolidach i bierze się pod uwagę możliwości wszystkich użytkowników ruchu -
  • Odpowiedz
@zarathos1978:

Prędkość projektowa to jest teoria, która ma pomagać budować drogi aby nie było wypadków. Jeśli tych wypadków nie ma, to jaki jest sens zmienianiania czegoś?

Zasady powinno się ustalać na podstawie faktów, a ty próbujesz je dostosować do jakiejś teorii. Jest to niestety typowy polski błąd. Ciągle próbujemy walczyć z wiatrakami zamiast powalczyć tam gdzie są potrzebne zmiany.
  • Odpowiedz