Wpis z mikrobloga

hey, polecicie dobre ksiazki debiutowe? jestem laikiem w otwarciach, ale ranking okolo 2000, wiec te poczatkujace ksiazki odpadaja dla mnie. Moze byc po polsku lub angielsku, preferowany debiut otwarty
#szachy
  • 9
  • Odpowiedz
@ziemba1: o dzieki! Widzialem ten artykul kilka dni temu, ale nie moglem go znalezc kiedy potrzebowalem ;<
polecisz od siebie jakas ksiazke debiutowa?
  • Odpowiedz
@Darros: jak masz ranking ok 2000 to pasuje stworzyć swój własny repertuar debiutowy. Coś mi się nie chce wierzyć, że w klasykach FIDE masz takie ELO bez znajomości debiutów. No chyba, że się mylę. W każdym razie, takie uczenie się każdego debiutu po kolei nie ma sensu, musisz mniej więcej wybrać swój obszar zainteresowań i go rozwijać. Jak to zrobić? No to nie jest wcale takie proste, najlepiej to weź
  • Odpowiedz
@JakTamCoTam: mozliwe jak nie gra sie na wysokim poziomie, unika ciezkich sytuacji w debiutach i przechodzi asap do gry srodkowej. Grywalem pare debiutow, ktore sa dosc proste i na tym bazowalem tak na prawde.
Nie chce sie uczyc po kolei, szukam ksiazki, ktora konkretnie podchodzi tylko do jednego otwarcia.
Trener raczej odpada, grywam tylko amatorsko teraz i we wolnej chwili chcialem troche liznac teorii.
Czas najwyzszy ( ͡° ͜
  • Odpowiedz
@Darros: Nie da się polecić książki debiutowej, jeśli nie wiemy, jakie debiuty chcesz grać... Na poziomie 2000 ELO będą Cię interesować praktycznie monografie danego debiutu.
  • Odpowiedz
@Darros: Pelno jest ksiazek/ serie Dvoretskiego np.
Moge ci tez duzo polecic z cwiczeniami i zadaniami.

Moim zdaniem najszybciej i najlepiej mozna sie uczyc z youtuba. Ja rok/półtora roku temu zacząłem oglądać Johna Bartolomewa, chessbrah (moj ulubiony kanal jestem od niego autentycznie uzalezniony] i Saint Loui Chess Club i w tym czasie od 0 doszedłem do 2000 (ale nie fide tylko tego rankingu z chess.com czyli fide mialbym pewnie jakies 1800)