Wpis z mikrobloga

@Banri: cena wtryskarki to jak na allegro zerknąłem 200k (nie znam się na tym kompletnie). Przy 300 drukarkach 3D licząc 3k za drukarkę to jest 90k + prąd etc. Myślę że opłaca się lepiej taka wtryskarka
@FlameRunner:
- forma może być jedna dla wszysztkich części w drukarce
- nie widze powodu dla którego nie mogliby publikować upgradów drukarek i każdy by sobie je drukował (rzadziej zmienialiby formę)
- koszt wykonania części na wtryskarce wydaje mi się że jest mniejszy niż druk przez x godzin
- cena drukarki to tylko przybliżenie, nie wiem ile ich kosztuje taka prusa
Nie widze minusów takiego rozwiązania.
- forma może być jedna dla wszysztkich części w drukarce


@technic: Nie, nie może ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Nie widze minusów takiego rozwiązania.


Jest jeden pieniądze, prościej ogarnąć kilka drukarek i jakiś składzik gdzie je postawisz niż 300k (lub więcej) na wystartowanie produkcji z wtryskarką. Pomijam tu samą produkcję i jej dodatkowe koszty typu ludzie, sprzęt i ewentualne przestoje wyniku awarii.
@technic:

- forma może być jedna dla wszysztkich części w drukarce

Nie może. No, chyba że jakaś wybitnie duża i skomplikowana, ale wtedy koszt byłby powalający, a zmiana projektu pojedynczych elementów nierealna z powodów ekonomicznych.

- nie widze powodu dla którego nie mogliby publikować upgradów drukarek i każdy by sobie je drukował (rzadziej zmienialiby formę)

Czyli sprzedawaliby drukarkę z nieaktualnymi wersjami elementów i w instrukcji pisali:
1. Złóż drukarkę.
2. Wydrukuj
@technic: @FlameRunner:

Panowie nie zapominajmy iż drukarka 3d to nie tylko elementy wydrukowane, dochodzi do tego elektronika i reszta żelastwa, także w ogólny rozrachunku udział elementów plastikowych w kosztach produkcyjnych jest raczej niewielki.
Co za tym idzie oszczędności rzędu kilku, kilkunastu centów na wtrysku w ogólnym rozrachunku niewiele zmieniają.
@Banri: @FlameRunner: