Aktywne Wpisy
Antidotum119 +59
luty 2022 - najtańsza #dacia sandero 40 900 zł.
marzec 2023 - najtańsza #dacia sandero 62 900zł
nieco ponad rok temu odbierałem swoją dacię sandero w #lpg i prawie w najwyższym wyposażeniu (brak alufelg i nawigacji) za 60 700 zł.
dziś za te pieniądze nie kupiłbym najgorszej wersji, która poza kierownicą i kołami nie oferuje zupełnie nic.
#inflacja #samochody #motoryzacja
marzec 2023 - najtańsza #dacia sandero 62 900zł
nieco ponad rok temu odbierałem swoją dacię sandero w #lpg i prawie w najwyższym wyposażeniu (brak alufelg i nawigacji) za 60 700 zł.
dziś za te pieniądze nie kupiłbym najgorszej wersji, która poza kierownicą i kołami nie oferuje zupełnie nic.
#inflacja #samochody #motoryzacja
WR9100 +304
Pisowcy zawsze mieli nierówno pod sufitem, ale jeszcze nie widziałem nigdy z ich strony takiej masowej histerii :D
- obrazki z papieżem w sejmie
- babka gadająca na mównicy o wstawiennictwie Matki Boskiej w wojnę z bolszewikami
- Mati wrzucający jakieś religijne obrazki na Twittera
- #jp2 wyświetlany na pałacu prezydenckim i Dudeł chwalący się tym z oficjalnego konta
- szambo w publicznej telewizji wywaliło tak mocno, że nawet Goebbels mógłby się
- obrazki z papieżem w sejmie
- babka gadająca na mównicy o wstawiennictwie Matki Boskiej w wojnę z bolszewikami
- Mati wrzucający jakieś religijne obrazki na Twittera
- #jp2 wyświetlany na pałacu prezydenckim i Dudeł chwalący się tym z oficjalnego konta
- szambo w publicznej telewizji wywaliło tak mocno, że nawet Goebbels mógłby się
Tłumaczę na tablicy procenty i obliczanie procentowej różnicy. To alternatywna klasa maturalna; kierunek uzupełniający po zawodówce dla osób, które wybierają się na studia. Okazuje się, że samo pojęcie różnicy jawi się niektórym dość zagadkowo. Nie potrafią go intuicyjnie połączyć z odejmowaniem.
– Dobra – mówię – zacznijmy od czegoś prostego. Ty masz dwadzieścia lat, a twój brat piętnaście. O ile jesteś od niego starsza? – pytam uczennicę.
– O pięć – odpowiada niepewnie, po dłuższej chwili namysłu.
– Zgadza się. Więc różnica między wami wynosi pięć lat, prawda?
– No... tak.
– A jak policzyłaś, że pięć?
– Jak to jak?
– Dodawałaś, odejmowałaś, mnożyłaś czy dzieliłaś?
– Dodawałam!
– Jak to dodawałaś? – teraz to ja się zdziwiłem.
– Zaczęłam od piętnastu i dodawałem po jednym, aż doszłam do dwudziestu.
Co oczywiście ma sens i arytmetyczny, i logiczny, tylko zaburza trochę dydaktyczny flow...
Po lekcji chcę podzielić się z kolegami historią o uczennicy, która odejmuje dodając, ale uprzedził mnie historyk, który przejęty opowiada już o swoim gogicznym odkryciu:
– Oni w ogóle nie rozumieją związków przyczynowo-skutkowych, chronologię mają w zupełnej rozsypce! Pytam ich o przyczyny kryzysu finansowego w 1929 r. Jeden odpowiada z mądrą miną: „Druga wojna światowa!”, a pozostali kiwają z zadumą głowami. Drążymy temat i nagle wychodzi na jaw, że niektórzy sądzą, iż okres powojenny był przed międzywojniem.
#heheszki #szkola #matematyka #norwegia
Zawodówce
Myślisz że polskie geniusze z zawodowy by lepsze były? XD
No bo jeżeli mówisz: masz 20 lat, a twój brat 15, to o ile jesteś starsza?
To chyba większość ludzi intuicyjnie powie, że dodawali. Bo jest STARSZA o te 5 lat, dodawała sobie do 15 lat brata tyle ile brakuje do jej 20. Gdybyś zapytał "O ile młodszy jest od ciebie brat?" to łatwiej by jej było
Nie spodziewajmy się, że będziemy produkować geniuszy albo przynajmniej ludzi z zestawem umiejętności skoro od zawsze nie uczymy a wbijamy metodą scholastyczną do głowy.
Wiem, o co Wam chodzi, ale przecież napisałem, że to „oczywiście ma sens i arytmetyczny, i logiczny, tylko zaburza trochę dydaktyczny flow”. Rzecz w tym, że uczeń nie do końca rozumie pojęcie różnicy, nie utożsamia go z operacją odejmowania, i dlatego nie ogarnia obliczania różnicy w procentach – bo tego już nie zrobimy „dodając w pamięci do góry”. (Inna sprawa, że ten sam uczeń poproszony o odjęcie 20 od 1000
Komentarz usunięty przez autora
Ja tam od zawsze byłem zwolennikiem zakazania odejmowania tylko uczyć dodawania liczb ujemnych.
XD
Komentarz usunięty przez autora
Twoim zadaniem było udowodnienie, że opanowałeś materiał, a nie szukanie rozwiązania problemu tej nierówności, bo ono nikomu do niczego nie było potrzebne. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czy mają szansę
Komentarz usunięty przez moderatora