Na długo przed Falloutem (czyt. Skyrimem) 76 od Bethesdy, Interplay pracował nad wydaniem ambitnej gry MMO osadzonej w realiach Fallouta, pełnej zagadek, ciekawych questów i znanych motywów. Nad tym projektem pracowało wielu twórców oryginalnej gry, np. Chris Taylor, Jason Anderson czy Mark O’Green.
Gra miała ogromny potencjał, ale Bethesda nie dopuściła do jej wydania, bo nie leżało to w jej interesie. Zamiast tego rzucała kłody pod nogi Interplayowi, dzięki czemu mogła przejąć całą markę właściwie za darmo (wycena samych tylko praw do MMO to 50 000 000 $) . Cytując Andersona (jednego z głównych twórców Fallouta, jak również Arcanum i Vampire The Masquarade: Bloodlines):
“It was impossible to get anything approved through Bethesda,” he told GamesTM. And when he looked at the stringent terms of the contract, “it became very clear to me that Bethesda had no intention of ever allowing Interplay to actually create an MMO.”
Bardzo ciekawy, retrospektywny artykuł o Fallout Online (którego nazwa robocza brzmiała "Project V13"). Na szczególną uwagę zasługuje zaangażowanie autora, który nie ograniczył się do przeklejenia Wiki czy odkopania starych newsów, ale również skontaktował się z twórcami gry, a każde odniesienie zalinkował do źródła. Kawał dobrej, dziennikarskiej roboty, czegoś takiego od bardzo dawna nie widziałem, szczególnie w mainstreamowych mediach.
@Bethesda_sucks: Cholera, pamiętam jak wyciekły informacje o MMO Fallouta. Dobrze nie pamiętam, ale była tam chyba opcja brania udziału w beta testach. Jeden z wielu projektów z potencjałem, uziemiony dla pieniędzy i trendów...
This agreement would supposedly shore up Interplay’s finances and let it realize a long-imagined project. But according to Hervé Caen’s brother (and later Interplay CEO) Eric, it was a calculated gamble for Bethesda.
@Bethesda_sucks: A ja ich kiedyś uwielbiałem za Morrowind. Dawno już mnie zniszczyli- za F3. Po twoim niusie to niech idą w #!$%@?. Nic ich już nie kupię.
Pomyślcie sobie, że mamy teraz tylko cyfrowy pieniądz i pada system lub jest awaria związana z siecią energetyczną. Nie zapłacicie na allegro albo w xkomie za swoje zakupy xD Już u wielu osób jest panika, a to tylko #!$%@? system płatniczy zdechł na kilkadziesiąt minut xD
Rosja? Proszę Cię NATO ich rozjedzie, Rosja strzela z karabinów z 1 wojny światowej nie dadzą rady ( ͡°͜ʖ͡°) póki co to Rosja rucha całą Europę w dupę wielkim czerwonym siusiakiem, a wy nadal wierzycie w wielką zachodnią Europę i NATO? #wojna #ukraina #rosja
Na długo przed Falloutem (czyt. Skyrimem) 76 od Bethesdy, Interplay pracował nad wydaniem ambitnej gry MMO osadzonej w realiach Fallouta, pełnej zagadek, ciekawych questów i znanych motywów. Nad tym projektem pracowało wielu twórców oryginalnej gry, np. Chris Taylor, Jason Anderson czy Mark O’Green.
Gra miała ogromny potencjał, ale Bethesda nie dopuściła do jej wydania, bo nie leżało to w jej interesie. Zamiast tego rzucała kłody pod nogi Interplayowi, dzięki czemu mogła przejąć całą markę właściwie za darmo (wycena samych tylko praw do MMO to 50 000 000 $) . Cytując Andersona (jednego z głównych twórców Fallouta, jak również Arcanum i Vampire The Masquarade: Bloodlines):
“It was impossible to get anything approved through Bethesda,” he told GamesTM. And when he looked at the stringent terms of the contract, “it became very clear to me that Bethesda had no intention of ever allowing Interplay to actually create an MMO.”
#gry #pcmasterrace #crpg #fallout #bethesdasucks #ciekawostki #historia