Wpis z mikrobloga

Sposoby rozliczenia w programach afiliacyjnych oraz ich przewaga nad klasycznymi reklamami internetowymi

Wchodząc we współpracę z reklamodawcą należy zwrócić uwagę na wiele czynników decydujących o warunkach umowy - oglądalność strony, grupa docelowa czy zainteresowanie określonym produktem/usługą. Najpopularniejsze są obecnie trzy modele rozliczania się z takiej współpracy oraz jeden mieszany.
CPC (Cost Per Click) - wynagrodzenie otrzymujemy za każde kliknięcie w link i przejście unikalnego użytkownika na reklamowaną stronę internetową. Zwróć uwagę na określenie - unikalny użytkownik - które w skrócie oznacza tyle, że każde kliknięcie za które otrzymasz wynagrodzenie musi pochodzić od innego użytkownika. Ten sam użytkownik przechodząc przez Twój link nawet kilka razy wygeneruje Ci jedynie pojedynczy zysk.
CPL (Cost Per Lead) - wynagrodzenie otrzymujemy na podstawie ilości osób zainteresowanych reklamowaną usługą czy reklamowanym produktem. Wymagane jest, aby po przejściu na stronę reklamodawcy użytkownik wypełnił stosowny formularz pozostawiając w nim swoje zapytanie razem ze swoimi danymi kontaktowymi. W przypadku samego kliknięcia w link i braku aktywności ze strony użytkownika, afiliant nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia.
CPS (Cost Per Sale) - wynagrodzenie uzależnione jest tylko i wyłącznie od usług/produktów zakupionych przez użytkowników. Zwykle afiliant otrzymuje odpowiedni % od sprzedaży danego produktu. Samo przejście użytkownika na stronę i nie dokonanie zakupu nie generuje zysku.
Mieszane - w programach wynagrodzeń mieszanych indywidualnie określane są warunki na podstawie których reklamodawca może zapłacić nam określone kwoty od każdorazowego wejścia, zainteresowania się produktem/usługą lub zakupem oferowanego towaru. Stawki są oczywiście zróżnicowane i tak najmniej otrzymujemy za kliknięcie w link, więcej za wygenerowanie lead’a i najwięcej za zakup produktu przez użytkownika.
Programy afiliacyjne mają ogromną przewagę nad klasycznymi reklamami internetowymi. Afiliant otrzymuje wynagrodzenie jedynie za wypracowane wyniki których nikt nie może zagwarantować w przypadku klasycznej reklamy w internecie. To właśnie dzięki temu, wiele przedsiębiorców decyduje się na wprowadzenie w swoich firmach programów afiliacyjnych gdyż to one gwarantują wyniki w zamian za zainwestowane środki w reklamę. Oczywiście mnogość zalet występuje również po stronie afilianta. Nie potrzebuje on bardzo rozbudowanej witryny aby brać udział w takowym programie, zbiera doświadczenie we współpracy z firmą zewnętrzną i ma szansę na pierwsze zarobki gotowe pokryć najpilniejsze wydatki.

#afiliacja #biznes #dochod #dochodpasywny #dzialalnoscgospodarcza #finanse #firma #inwestowanie #inwestycje #partnerskie #pieniadze #praca #pracawdomu #programy #zarabianiewinternecie
tomasz-bendarowski - Sposoby rozliczenia w programach afiliacyjnych oraz ich przewaga...

źródło: comment_GRimB0Zyh6NWb2qcekAmhPESTLcWUXGz.jpg

Pobierz