Aktywne Wpisy
![phaxi](https://wykop.pl/cdn/c0834752/06f34fdb2bc3388c1e85f7f69803247552a8048da5ac3b0058a460a20c7ebd72,q60.png)
phaxi +6
czy mozna zostac programistom bez studiow? ucze sie juz 3 tygodnie i teraz nagle moj znajomy programista (magister) mi mowi ze marnuje tylko czas bo najpierw robi sie dyplom a potem zaczyna praktyke
#programowanie #programista15k
#programowanie #programista15k
![MgrMarecki](https://wykop.pl/cdn/c3397992/MgrMarecki_zCsfiHWKvk,q60.jpg)
MgrMarecki +81
Mam niesamowitą bekę jak patrzę na główną, gdzie wisi artykuł o menu dla muzułmanów w Energylandii. Serio namawianie do bojkotu bo ktoś dał dodatkowo jakieś żarcie w innym stylu? Zrozumiałbym gdyby bojkot był jak by była sama wege kuchnia, ale bez przesady - mięso jest mięso (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#energylandia #wegetarianizm #gotujzwykopem #heheszki
#energylandia #wegetarianizm #gotujzwykopem #heheszki
Gdy Skoda w 2012 ruszyła z produkcją Skody Rapid, ucieszyłem się niezmiernie, ponieważ od razu pomyślałem, że zarząd Volkswagena pozwolił Czechom stworzyć sportowy samochód. Jakież było moje rozczarowanie, gdy okazało się, że nowa Skoda Rapid jest do bólu poprawnym wozidłem przeznaczonym w dużej mierze do załatwiania codziennych sprawunków w mieście. Moim subiektywnym zdaniem jest to auto nudne i nieciekawe, ale warte swojej ceny, dla ludzi niezainteresowanych motoryzacyjnym tematem lub potrzebujących czegokolwiek do jazdy z punktu A do B. Rozumiem doskonale, sam wolałbym kupić taką Skodę, niż 15 letni Luksusowy Niemiecki Samochód o oszałamiającej liczbie koni, których w mieście nigdy nie wykorzystam.
Co prawda nowy Rapid wychodzi w edycji Monte Carlo, marketingowcy promują je na stronie jako sportowe auto, jednak zaproponowanie felg w innym kolorze oraz listew imitujących karbon wywołać może jedynie uśmiech politowania.
Wracając do tematu
Jestem wielkim fanem czechosłowackiej myśli motoryzacyjnej, gdyż spośród byłych krajów bloku wschodniego produkowali najciekawsze i najbardziej zaawansowane samochody na miarę swoich warunków, m.in luksusowe Tatry z silnikami V8 chłodzonymi powietrzem. Ponadto nie "klepali" aut na licencji. W przeciwieństwie do Polaków, którzy jarają się prototypem Syreny Sport, Czechosłowakom udało się stworzyć kilka samochodów coupe, jak na przykład widoczną na zdjęciu Skodę 136 Rapid.
Oparta konstrukcyjnie na Skodzie Typ 742, co widać głównie po masce, lampach i atrapie chłodnicy, miała czterocylindrowy silnik gaźnikowy Jikov o mocy 62 koni, rozpędzający pojazd do 153 km/h. Silnik był umieszczony za tylną osią(!), a napęd przenoszony był na tylną oś(!!!). Na zachodzie Rapid dostał przezwisko "Porsche dla ubogich", jak najbardziej słusznie.
Ogółem wyprodukowano 44 634 sztuk Skody Rapid II generacji, z czego w wersji 136 tylko 9708, co czyni ją dziś porządanym youngtimerem.
Za tydzień pod tagiem #rzetelnafura ukarze się kolejny wpis. Jeśli się podoba, możesz obserwować.
#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #skoda
źródło: comment_5nlVYQqMkbYn0lRJf441GPExBZohgJtd.jpg
Pobierz@DerMirker: tiaaa.... Diesel albo Tsi. Dżuma albo cholera...
trzy literki podsumowujące twój poziom
Aha.
PS. Nie chce mi się prowadzić jałowej dyskusji z kimś, kto uważa sam o sobie i o swoich bliskich, że jest za głupi by robić samochody, ale nie mogę sobie odmówić poinformowania wszelkiej maści czechofilów o jednym, niewygodnym fakcie. Mądrzy i rezolutni Czesi, po IIWŚ sami wybrali sobie komunizm. Tak. Czechy to jedyny kraj Bloku Wschodniego, w którym Stalin nie musiał fałszować wyborów, gdyż partia komunistyczna cieszyła się tam
Gdyby nie twoja ignorancja idącą w parze z IQ słoika po kiszonych ogórkach, pewnie twoja ocena nie byłaby tak żenująco nieprawdziwa.
Jest możliwe, choć nie bez predyspozycji do bycia tępym.
widać nie tak ciężki jak ten, którym stara napieprzała cię w dzieciństwie po głowie. Bo zdaje się, że chcąc nie chcąc twierdzisz, jakoby Blok Wschodni wiódł prym w produkcji nowoczesnych maszynek do przemieszczania się. Z Dacia, Skodą i Ładą na czele.
Absurdem jest to, że cię w porę nie abortowano. Nie wiem dlaczego daję się wciągnąć w dyskusję z kimś tak nieogarniającym otaczającego go świata, ale powtórzę jeszcze raz. Największym ogranicznikiem rozwoju polskiego przemysłu motoryzacyjnego jest fakt, że w latach, gdy zachodnie koncerny budowały swoje pozycje, nasi inżynierowie mieli ręce związane przez towarzyszy z Moskwy i nie mogli sami decydować o charakterze produkcji. Jesteś albo tępy i czegoś tu nie
@Paul_Proteus: Buahahaha. Lubię takich ognistych dyskutantów, którzy sami się kompromitują. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Może dlatego dajesz się wciągnąć w dyskusję, że
No tak. A RWPG i narzucana przez nią specjalizacja produkcji to wymysł jakichś chorych na umyśle prawaków, przewodnia rola Moskwy to mit i w pełni kontrolowaliśmy charakter swojej produkcji przemysłowej. Ideologia nie wpływała w żaden sposób na gospodarkę, a na cześć towarzysza Stalina potrójne hip-hip urrrraaaa!
Piszesz historię od nowa bo jesteś zbyt leniwy by cokolwiek choćby pobieżnie zgłębić czy może dziadzia z łzami w oczach i czerwoną książeczką
Nie było żadnej specjalizacji produkcji - w czym niby Polska miała się według tego pomysłu specjalizować? Reszta, o czym piszesz, to jakieś bzdury nie na temat. Kontrolowaliśmy swój przemysł i my decydowaliśmy o charakterze produkcji swoich aut, nie jacyś ruscy. Wbrew temu, co piszesz.
Uszanowanie, młodzieńcze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja to tu tylko zostawię i na tym zakończymy tę dyskusję, głuptasku. Widać nawet analizy naukowe pisano na temat rzeczy, których nie było, nie mówiąc już o tym, że specjalizacja produkcji to jeden z głównych celów powstania tworu zwanego RWPG (próbowano zwiększyć wydajność trupa zwanego socjalistyczną gospodarką).
"Rozwój specjalizacji i kooperacji produkcji krajów RWPG w latach 1970-1978". Stanisław Drobny, 1984r., Zeszyty naukowe Akademii Ekonomicznej