Wpis z mikrobloga

Rapid godny swej nazwy

Gdy Skoda w 2012 ruszyła z produkcją Skody Rapid, ucieszyłem się niezmiernie, ponieważ od razu pomyślałem, że zarząd Volkswagena pozwolił Czechom stworzyć sportowy samochód. Jakież było moje rozczarowanie, gdy okazało się, że nowa Skoda Rapid jest do bólu poprawnym wozidłem przeznaczonym w dużej mierze do załatwiania codziennych sprawunków w mieście. Moim subiektywnym zdaniem jest to auto nudne i nieciekawe, ale warte swojej ceny, dla ludzi niezainteresowanych motoryzacyjnym tematem lub potrzebujących czegokolwiek do jazdy z punktu A do B. Rozumiem doskonale, sam wolałbym kupić taką Skodę, niż 15 letni Luksusowy Niemiecki Samochód o oszałamiającej liczbie koni, których w mieście nigdy nie wykorzystam.

Co prawda nowy Rapid wychodzi w edycji Monte Carlo, marketingowcy promują je na stronie jako sportowe auto, jednak zaproponowanie felg w innym kolorze oraz listew imitujących karbon wywołać może jedynie uśmiech politowania.

Wracając do tematu

Jestem wielkim fanem czechosłowackiej myśli motoryzacyjnej, gdyż spośród byłych krajów bloku wschodniego produkowali najciekawsze i najbardziej zaawansowane samochody na miarę swoich warunków, m.in luksusowe Tatry z silnikami V8 chłodzonymi powietrzem. Ponadto nie "klepali" aut na licencji. W przeciwieństwie do Polaków, którzy jarają się prototypem Syreny Sport, Czechosłowakom udało się stworzyć kilka samochodów coupe, jak na przykład widoczną na zdjęciu Skodę 136 Rapid.

Oparta konstrukcyjnie na Skodzie Typ 742, co widać głównie po masce, lampach i atrapie chłodnicy, miała czterocylindrowy silnik gaźnikowy Jikov o mocy 62 koni, rozpędzający pojazd do 153 km/h. Silnik był umieszczony za tylną osią(!), a napęd przenoszony był na tylną oś(!!!). Na zachodzie Rapid dostał przezwisko "Porsche dla ubogich", jak najbardziej słusznie.

Ogółem wyprodukowano 44 634 sztuk Skody Rapid II generacji, z czego w wersji 136 tylko 9708, co czyni ją dziś porządanym youngtimerem.

Za tydzień pod tagiem #rzetelnafura ukarze się kolejny wpis. Jeśli się podoba, możesz obserwować.

#samochody #motoryzacja #carspotting #carboners #skoda
DerMirker - Rapid godny swej nazwy


Gdy Skoda w 2012 ruszyła z produkcją Skody Ra...

źródło: comment_5nlVYQqMkbYn0lRJf441GPExBZohgJtd.jpg

Pobierz
  • 63
@DerMirker:

Szacun za szacun do Rapida, ale część tego postu to niestety paplanina. Przypominam: Polska, jak i Czechosłowacja była częścią bloku wschodniego i RWPG. Nie my decydowaliśmy o charakterze produkcji swoich aut, tylko za pomocą swoich lokalnych przydupasów, robili to ruscy. Na tej zasadzie uśmiercano dobre projekty, które z przyczyn politycznych, nie odpowiadały "mądrości etapu". To nie jest rzeczywistość wolnej konkurencji. To skrajnie upolityczniona rzeczywistość realnego socjalizmu. Skoda miała fuksa bo
Bzdurne wymówki. Czesi mieli wiedze i doświadczenie, dlatego osiągnęli więcej.


@void1984:

Ignorancja lub zwykła głupota. Popatrz choćby na nasz przemysł lotniczy z międzywojnia. Niczego naszym inżynierom nie brakowało, poza wolnością oczywiście...
który mógłby równie dobrze być członkiem ONR ze swoim tępym nacjonalizmem.


@Nattuggla:

xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd

Mamy rok 2018, a populacja dzbanów powtarzających wewnątrzpartyjną propagandę o "odchyleniu prawicowo-nacjonalistycznym" wciąż wynosi >0... ja #!$%@?ę...
no tak, Żydzi sami dobrowolnie wtedy wyjechali z Polski, nikt im nagonki nie urządził.


@Nattuggla:

Po pierwsze, jak znajdziesz jakieś trudne słówko, którego nie rozumiesz, wpisz je w google zanim zaczniesz go używać. Bardzo ułatwia niekompromitowanie się.

Po drugie, twój nauczyciel od historii prawdopodobnie wskutek wywalonego sobie w czoło facepalma, straciłby przytomność. Jeśli nie, to uczyniłby to w wyniku zażenowania. Osiołku. #!$%@? Żydów z Polski w 1968r. to nie żaden objaw