Wpis z mikrobloga

Dzień dobry Mireczki,
potrzebuję porady w niecodziennej sprawie związanej z #samochody #motoryzacja.

TLDR:


W tym miesiącu odebrałem z salonu nowego #opel #insignia Grand Sport. Wersja z silnikiem benzynowym 2.0 260 KM 4x4 w maksymalnym wyposażeniu (cena katalogowa powyżej 180k). Czekałem na niego dwa miesiące. Został zamówiony na ostatnią chwilę (30 kwietnia), ponieważ ten silnik miał zostać wycofany ze sprzedaży ze względu na normy emisji spalin i tak też się stało.

Po odebraniu samochodu z salonu już wracając nim nie udało mi się włączyć adaptacyjnego tempomatu. Nie zgadzały mi się przyciski na kierownicy. Odezwałem się do salonu i dostałem informację, że zaszła kolosalna pomyłka (nigdy nie mieli takiej sytuacji) i samochód nie ma zamontowanego Asystenta Kierowcy 2 (adaptacyjny tempomat, sonar wykrywający samochód z przodu, asystent hamowania stop&go). Wartość tego pakietu to 3k PLN brutto.

Salon oczywiście przyznaje się do błędu i chce rozwiązać problem. Na początku zaproponowali mi rabat na felgi i choinki zapachowe o zapachu kokosowym w wysokości tych 3k. Potem sprawdzali w fabryce i trzech różnych firmach zewnętrznych czy jest możliwy montaż tego pakietu. Wszyscy odmówili.

Firma leasingowa rozkłada ręce i mówi, że to wina salonu i też nigdy nie mieli takiej sytuacji.

Po rozmowie z kierownikiem salonu, ten zaproponował rekompensatę finansową w wysokości 8k PLN brutto.

Mnie to w żaden sposób nie pasuje, bo mam niekompletne auto, które sobie wymarzyłem. Nie będę już miał takiego jakiego chce, bo nie da się zamówić. To jest zajebisty uszczerbek na bezpieczeństwie, komforcie i dodatku tracę mnóstwo czasu na przepychanki z salonem.

Istnieje też opcja zwrotu auta do salonu, ale ten proces może być czasochłonny, kosztowny i zostanę bez auta. Ciężko mi znaleźć alternatywę w tej cenie do takiego wyposażenia.

Mireczki, co radzicie? Czy miał ktoś podobną sytuację?
Dołączam #pokazauto

#pytanie #kiciochpyta
WoG - Dzień dobry Mireczki,
potrzebuję porady w niecodziennej sprawie związanej z #s...

źródło: comment_6KmtZimRVyeBZAbXWyNofCuUAjouQGr7.jpg

Pobierz
  • 108
@WoG: jaki salon tak z ciekawości? Przy składaniu zamówienia powiedziałeś o tym pakiecie? Jeżeli tak to są dwie możliwości: albo handlowiec się jebnął w kodzie przy składaniu zamówienia albo po prostu fabryka dała dupy co często się zdarza.
@BenzoesanSodu: Nazwę salonu podam po rozwiązaniu (lub nie) tej sytuacji. Dodam tylko, że salon w Katowicach. Tak, ja na zamówieniu mam ten pakiet i za niego zapłaciłem. Niestety handlowiec (zastępca kierownika sprzedaży) się pomylił i przyznał się do tego faktu.
@JuneJohn: To też nie jest takie proste, bo poprzedniego samochodu już się pozbyłem ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@krzysiek_pl: W konfiguratorze jest, ale nikt na niego już nie przyjmie zamówienia. Jeszcze w kwietniu mi jeden salon odmówił.
@WoG: dostałem zwrot za brakująca cześć, mate do bagażnika, flexcare za 1 zł i przegląd za darmo albo oddaje auto. Więc 8k rekompensaty jest bardzo dobre