Wpis z mikrobloga

@sokytsinolop: To może mieć ewentualny sens w jakichś językach interpretowanych, które wykonują kod linijka po linijce. Ale dla czytelności kodu zastanowiłbym się kilka razy przed zrobieniem czegoś takiego. A dla języków kompilowanych - tak jak koledzy wyżej wspomnieli, każdy współczesny kompilator zrobi to sam tak, aby było dobrze.
@Razi91: Na ile to rozumiem, to wektoryzacja dopiero będzie, jak kompilator załatwi to poczwórne przypisanie jedną instrukcją. Samo przerobienie na taką pętlę to unrolling (przynajmniej częściowy). Ale mogę się mylić, ekspertem od terminologii nie jestem ;)
@fizyk20: w sumie oboje mamy rację. Generalnie kompilator powinien ogarnąć obie rzeczy jednocześnie i obie tu mogą zadziałać w tym przypadku.
Z doświadczeń wiem że loop unrolling nie daje w obecnych x86 praktycznie żadnego zysku przy dłuższych pętlach.