Wpis z mikrobloga

@world: Tylko zapominasz o jednym - RODO to nie są jedyne przepisy obowiązujące w tym kraju. Oprócz tego są jeszcze np. regulacje podatkowe które wymagają trzymania określonych dokumentów (wraz z danymi osobowymi) przez 5 lat, a dokumentacja pracownicza przez 50 lat ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@belwarg: Czyli jak to wdrożyć sensownie? Które prawo ma górę nad którym? Też jestem na etapie wdrażania. Na szczęście większość stron ma tylko Google Analytics i zbieranie danych statystycznych. Czy Google Analytics dał skrypt, który umożliwia jego wyłączenie kliknięciem na stronie? Czy pozostaje napisanie skryptu, który w przypadku odmowy po prostu nie generuje kodu GA? Ale mam też bazodanowych Klientów, też dużo finansowych przepływów jest.
  • Odpowiedz
@belwarg: ale RODO nakazuje podanie podstawy przetwarzania danych i przetrzymywanie na tak długo jak jest to konieczne- cele księgowe się w to wpisują.
  • Odpowiedz
pisałem parę crm dla korpo. Tam jednym z założeń zwykle było, że nic ma nie znikać nigdy.


@deccan: Kiedyś jak pracowałem w mojej pierwszej firmie, to żadnego entity nigdy nie usuwali z bazy, tylko mieli flagi is_deleted przy każdym rekordzie.
Ciekawe co oni teraz robią. XD
  • Odpowiedz
@wojtas_mks: ostatnio na live ministerstwa cyfryzacji tłumaczyli przykład z wizytówką - danie lub wrzucenie jej klientowi jest jednocześnie zgodą na przetwarzanie twoich danych które sie na niej znajdują ;)
  • Odpowiedz
  • 0
@musztym Dla konsumentów nic strasznego nie ma. Ale korporacje, zwłaszcza te handlujące danymi, są w kaczej dupie trochę. Całkowicie muszą zmienić podejście do zarządzania danymi osobowymi, które posiadają.
  • Odpowiedz