Wpis z mikrobloga

Nowa WSK- pierwsze szkice Motocykla( ͡º ͜ʖ͡º)

– Nad koncepcją pracujemy już dwa lata – mówi Jędrzej Jacek Synakiewicz, który przywiózł z Kwidzyna szkice przyszłego motocykla. – Na początek zastosujemy dwusuwowy silniki pojemności 125 ccm i mocy 24 koni. Projekt tego silnika jest już gotowy. Będą wersje jedno- i dwuosobowe.

– Całkiem fajny projekt. Nawet nieźle wygląda – ocenia Przemysław Lewicki, który przyjechał na zlot z Zamościa, choć jest nieco zawiedziony. – Myślałem, że dziś zobaczę nieco więcej, niż tylko te szkice.
Na „nieco więcej” trzeba jeszcze poczekać. – Za rok przedstawimy kompletny projekt motocykla, za dwa lata prototyp – zapowiada zastępca burmistrza. Projekt wznowienia produkcji wueski będzie realizowany przez Lubelski Klaster Motoryzacyjny i Maszynowy. Ma to być motocykl w stylu supermoto.
W planie są już kolejne wersje: z 45-konnym silnikiem o pojemności 250 ccm oraz mocniejsze: 90 KM i 550 ccm oraz 180 KM i 1000 ccm. Pierwsza maszyna ma być wyposażona w 5-biegową skrzynię, potem mają się pojawić bezstopniowe, automatyczne z przekładnią CVT. Motocykl ma powstawać w wersji turystycznej, rekreacyjnej i sportowej.
Przypomnijmy, że Urząd Miasta Świdnik zamawia już biznesplan całego przedsięwzięcia i tzw. studium wykonalności. – Chcemy dogłębnie zbadać rynek. Zamierzamy także zbadać projekt pod kątem technicznym, technologicznym, ekonomicznym. Studium wykonalności pokaże na co jest zapotrzebowanie – dodaje Piotrowicz.
Miasto potwierdza, że jest kilka firm zainteresowanych wyłożeniem gotówki na reaktywację marki WSK. Nowy motocykl ma być w minimum 90-proc. konstrukcją polską.
#ciekawostki #motocykle
Rezonator - Nowa WSK- pierwsze szkice Motocykla( ͡º ͜ʖ͡º)
 – Nad koncepcją pracujemy ...

źródło: comment_CTD59rLuBSVvjuKZjKexPtnb7eYf6nXN.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W planie są już kolejne wersje: z 45-konnym silnikiem o pojemności 250 ccm oraz mocniejsze: 90 KM i 550 ccm oraz 180 KM i 1000 ccm. Pierwsza maszyna ma być wyposażona w 5-biegową skrzynię, potem mają się pojawić bezstopniowe, automatyczne z przekładnią CVT. Motocykl ma powstawać w wersji turystycznej, rekreacyjnej i sportowej.


@Rezonator: brzmi jak marzenia o podboju rynku z niczego w parę lat.
  • Odpowiedz
brzmi jak marzenia o podboju rynku z niczego w parę lat.


@HetmanPolnyKoronny: przecież to jest do wyciągnięcia dotacji a nie sprzedania czegokolwiek...
Kasa przeplynie przez urząd, jakaś fundację przedsiębiorczości, wydadzą to na analizy, opinie, projekty, zbudują prototyp żeby Wiadomości puściły materiał że Polska wstaje z kolan i projekt do zamknięcia.
Nikt z Chinami w modelach do 30k nie jest już w stanie konkurować no chyba że chcesz konkretną "markę". BMW
  • Odpowiedz
@Rezonator: Dziwny ten projekt. Silnik na nim to 2t, widać po umiejscowieniu kolektorów i wydechu, a głowica + pokrywa jak w 4T i to gabarytowo zdrowo ponad 500ccm. Do tego misa oleju nie wiadomo po co, jeszcze w takim miejscu, że jest chyba tylko dlatego żeby ją urwać na pierwszym krawężniku.

@Gixaar: będzie polskie G450x ( ͡ ͜ʖ ͡) Jest to akurat fajne
  • Odpowiedz
@Rezonator: No i jeszcze EURO, 2t w normie zmieści się tylko z wtryskiem bezpośrednim. Większą sprawność mają dwusuwy z płukaniem bezpośrednio w komorę wału, a tutaj to wygląda jeszcze na klasyczny szczelinowy rozrząd.
Jeśli w ogóle ma to dostać homologację...
  • Odpowiedz
@caferacer: jak ja widzę w sieci to G450x ma klasyczny węzeł ramy w okolicy osi wahacza.

No, praca łańcucha ma wielkie znaczenie w klasie 125 :-)
Poza tym w ustawieniu osie zębatek a oś wahacza najważniejsze nie to że zmienia się rozstaw ale żeby przy pracy zawieszenia łańcuch się nie naprężał bo usztywnia tyny zawias.

Gx
  • Odpowiedz
@Gixaar: Czyli wahacz musiałby się huśtać na wypuszczonym po obu stronach silnika wałku zdawczym, albo osobnych tulejach w jednej osi z wałkiem zdawczym :) Chyba że na rysunku tego nie widać a autor chce zawiesić wahacz jak w VTR albo 929/954 :)

Wiadomo, że to jest wyłącznie jakiś szkic, ale sporo na nim sprzeczności.
  • Odpowiedz
@caferacer: Kiedyś składaliśmy wahacz w 954 ale już nie pamiętam jak tam było dokładnie, jak patrze to tam chyba jest jeszcze taki przestrzenny subframe w którym siedzi wahacz i to on jest przykręcony do silnika, sorry skleroza.
@amath pewnie wie dokładnie.

A koncepcja wahacza na wałku zdawczym to już daleko posunięta wyobraźnia, chyba więcej problemów jak zalet.

Gx
  • Odpowiedz
@Gixaar: Cały ten projekt to daleko posunięta wyobraźnia ( ͡º ͜ʖ͡º) Tak jak i ta rama, która będzie się zwyczajnie skręcała. Po co wyważać otwarte drzwi jak można podpatrzeć u innych coś sprawdzonego, sztywnego, skutecznego i trwałego :) Tak jak na przykład motocykle robił husaberg w okolicach 2000, dalej była to nieco większa manufaktura a motocykle topowe. Albo TM - zlepianie podzespołów z najwyższej póły
caferacer - @Gixaar: Cały ten projekt to daleko posunięta wyobraźnia ( ͡º ͜ʖ͡º) Tak j...
  • Odpowiedz