Wpis z mikrobloga

#opony #samochody #motoryzacja #samochod
Mirki czy ktoś jeździ na którejś z opon poniżej?

Przeglądając internety za oponami, zachęcony zachowaniem ostatnio kupionych zimówek z segmentu budżetowego, z czystej ciekawości sprawdziłem budżetówki na 17". Etykiety unijne obiecują na względną ciszę w trakcie jazdy, a także na wspaniałe , sprawowanie w hamowaniu... Sava UHP2 i Dębica UHP2 są oponami bliźniaczymi.

Na zimę, jak wspomniałem poszedłem w budżetowe zimówki - Frigo UHP2 i generalnie rzecz biorąc jak na zimówkę za 230 złotych są świetne szczególnie, gdy na drodze leży parę centymetrów śniegu. Tam, gdzie wcześniej, w "kopnym śniegu" Nokian WD4 ledwo sobie radził, tam Frigo UHP2 biło go na głowę. Na Mokrym asfalcie z kolei odczucia z hamowania, czy przyspieszania zbliżone. Według Etykiety unijnej Zachowanie na mokrym klasa "B", opory toczenia klasa "c", hałas do 71dB. Jeżdżę na codzień niespełna dwustukonnym autem i byłem pod wrażeniem, że tak tania opona sobie radzi...

Odkąd Dębica weszła do koncernu Goodyear-Dunlop, powstało kilka "budżetowych" opon do mocniejszych samochodów. O dziwo w internetach wszyscy chwalą, szczególnie że SAVA UHP2 w niemieckim Auto-Świecie weszła do pierwszej 12 wśród testowanych opon pod względem prędkości na mokrym łuku i pod względem hamowania, konkurując z Toyo, Michelinami, Pirelli Dunlopami, Bridgestoneami i resztą śmietanki. Dębica według zapewnień ma być nieco lepsza, ze względu na bardziej rozbudowany system lameli. Nadal - zachowanie na mokrej drodze według etykiety "A"... I poziom hałasu 67dB.

https://www.oponeo.pl/dane-opony/sava-intensa-uhp-2-225-45-r17-91-y-mfs/174073796?origin=shopping&gclid=EAIaIQobChMIoPrY0_Ca2QIVRjwbCh32MwD5EAQYASABEgIVRfD_BwE

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/debica-presto-uhp-2-225-45-r17-91-y-fr-96898

Jeśli ktoś testował, jeździł, proszę o opinie :)
  • 35
@ScaRRyMaN: oglądałeś w ogóle specyfikację tej Dębicy? Indeks prędkości y-300km/h, głośność na poziomie 66dB. Dla porównania Cinturato p7 ma w tym samym rozmiarze 5 decybeli więcej to różnica fchooooy duża. I teoretycznie ma niby być gorsza na mokrym...
@ScaRRyMaN: no ta, ale ktoś to raczej kontroluje, bo inaczej każdy by sobie wrzucał randomowe literki :P z tego co wiem to opony bada się według normy ISO 2850w temperaturze dodatniej +25 st więc jakaś metodyka i dokładność w tym musi być.