Europejczycy mają dość. Chcą mieć swoje auta i nimi jeździć po miastach
Politico: Czy polityka transportowa w miastach, a mówiąc precyzyjniej, zwalczanie samochodów, może wpływać na wyniki ogólnokrajowych wyborów? Wygląda na to, że polityka antysamochodowa, realizowana na zasadzie "gotowania żaby" przekroczyła już swój punkt krytyczny.
VoxClamantisInDeserto z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 398
Komentarze (398)
najlepsze
Nich ci politycy zachęcą do rozwoju, do wymyślania lepszych metod produkcji energii i lepszych akumulatorów do EV zamiast tylko zakazywać, ograniczać i nakazywać
@kwanty: w kontekście tematu o którym jest to wykopalisko użyłeś akurat bardzo nietrafnej analogii.
@pogromca_indianin: i to dosłownie dwie minuty, na więcej nie będzie was stać
@DrCieplak: Pełna zgoda, PIS jaki był taki był, ma autokratyczne zapędy tak trochę. Teraz do władzy doszły oszołomy co chcą armie likwidować, CPK likwidować itp. A najlepsi są ci z lewicy i zieloni. Chcą mleka i mięsa zakazać, bo zapładnianie krów to gwałt a dojenie to molestowanie krowy. Gdzie ja kur... żyje.
Ale nie można zabrać dwóch rzeczy. kobietom nie można zabrać prawa do zabijania własnych dzieci, a chłopom nie można zabronić wjeżdżać do centrum miasta samochodem.
@pomaranczkawcurry: dla ludzi 2.3mld to to samo co mnie więcej 2.3mln nikt już nie sięga wyobraźnią tak daleko. Nikt nie ma pojęcia jak olbrzymia jest ta kwota. Nawet jakby ktoś wygrał powiedzmy tego eurojackpota czyli 0,5mld to dopiero po latach wydawania pieniędzy może by zrozumiał jak dużą kwotą jest 20mld czy 50mld a rząd te pieniądze #!$%@? od tak.
- dalej nie mamy obwodnic
- dalej nie mamy sensonwego MPK
- dalej miasta rozrastają się na potęgę przez co gęstość zaludnienia jest u nas naprawdę sporo niższa niż w tych zachodnich metropoliach.
Do tego w takim Amsterdamie / Kopenhadze itd. w latach 70 dostosowywali miasta pod spory ruch. U nas tego nie zrobili,
Ale czego się spodziewać jak np. Lewica w kampanii zachwala "modelowe" osiedle w Wiedniu, które
Wywalanie aut z Rynku czy samego najbardziej ścisłego centrum ma zwyczajnie sens. Problem w tym, że u nas chcemy wywalać auta również z miejsc oddalonych od centrum nie dając niczego w zamian. Do tego zwężamy drogi łączące osiedla bo wyznaczamy na drodze ścieżki rowerowe mimo, że ścieżka kończy się za 300 metrów więc i tak mało kto z niej korzysta.
@Pituch Aktywiści bardzo głośno krzyczą tylko
Przecież nikt by tak nie zrobił, jakby nie można