Taką mam dziwną przypadłość odkąd zaczęły się mrozy w mojej Hondzie Civic 8. Jak skręcam kierownicą w prawo to skrzypi jakby się stare drzwi otwierało. Tylko i wyłącznie w prawo. Ma ktoś pomysł co to może być? Czytałem już o maglownicy, końcówce drążka, sworzniach, tulejach, łącznikach itp. itd. i żadne z opisywanych objawów zepsucia mi nie pasuje. Po prostu tylko skrzypi, nic nie stuka i nie puka. Może @elmo141 albo @JanuszProgramowania przerabialiście coś podobnego u siebie?
@Miszcz_Joda: starszą Hondą jeżdżę (Accord VI), ale tutaj takie objawy wskazują na 90% na sworzeń dolny czyli sworzeń zwrotnicy - ten co to się koło urywa jeśli się psuje. U mnie skrzypiało też w taki sam sposób jak zużył się sworzeń wahacza górnego.
@WatchYourBack: no właśnie a mi jedną strone skrzypi jak głupie a w jedną w ogóle... W tym tygodniu będę zmieniał olej to sprawdzę ten temat. Chyba tak od razu mi koło nie odpadnie? ;]
@Miszcz_Joda: nie wiem jak jest w tym modelu, w Accordach często jest tak, że zaczyna kierownica chodzić trochę ciężej, a za parę km koło się urywa. Nie to żebym straszył, ale nie bagatelizuj problemu, szczególnie jeśli nie wiesz kiedy poprzednio sworznie były wymieniane.
@WatchYourBack: pociesza mnie fakt, że ostatnio miałem wymieniane sprężyny i mechanik przy mnie oglądał cały układ kierowniczy i to dosłownie cały i nic nie znalazł niepokojącego. Chyba w 2 miesiące się taki sworzeń nie popsuje czy może? Na pewno tego nie zbagatelizuje, bo nie wiem kiedy to było wymieniane. Może po prostu to jest łożysko tak jak pisał @cotosietutajstanelo:
@Miszcz_Joda: może się popsuć, szczególnie, że ten sworzeń sprawdza się w łatwy, ale dość specyficzny sposób, jeśli mechanik nie siedzi w japońcach to może nie wiedzieć, że tak trzeba.
@Miszcz_Joda: no ale przy wymianie sprężyn nie trzeba ściągać kolumny a łożysko jest pod maską na kielichu więc mógl nie widzieć,akurat ja mam lekko rozsypane w prawym i trzeszczy jak skręce do oporu w prawo,sprawdzić ci nie zaszkodzi
@cotosietutajstanelo: oczywiście, że nie nie wyjadę od mechanika dopóki mi tego nie znajdzie. No właśnie u mnie przy małym skręcie jest cicho, zaczyna skrzypieć jak mocno skręcam kierownicą i jak jest skręcona i najadę na dołek to również słychać skrzypienie jak jadę na prostym jest ok. @WatchYourBack: czy sworzeń też może dawać taki efekt, że na skręconym w jedną tylko stronę przy wjechaniu w dziurę skrzypi a na
@Miszcz_Joda też obstawiam łożysko w kolumnie McPhersona, u mnie po wymianie problem ustąpił, ale teraz po 1.5 roku znów skrzypi po prawej stronie - machnąłem na to ręką ( ͡°͜ʖ͡°)
@Miszcz_Joda z tego co pamiętam to tak, a u Ciebie jest tak że skrzypi raz, a potem jak odkręcisz kierownice, i skręcisz jeszcze raz, to skrzypi cały czas?
dodatkowo w moim wypadku to było takie "gumowe" skrzypienie, nic metalicznego :)
@JanuszProgramowania: skrzypi za każdym razem gdy skręcam w prawo i jak potem wracam do prostego położenia kół. Jak skręcam w lewo i wracam jest cicho. No to są właśnie takie gumowe skrzypienia nic metalicznego ani żadnego pukania.
#honda #civic #samochody #mechanikasamochodowa #mechanika #pytaniedoeksperta #jodapyta
U mnie skrzypiało też w taki sam sposób jak zużył się sworzeń wahacza górnego.
Nie to żebym straszył, ale nie bagatelizuj problemu, szczególnie jeśli nie wiesz kiedy poprzednio sworznie były wymieniane.
@WatchYourBack: czy sworzeń też może dawać taki efekt, że na skręconym w jedną tylko stronę przy wjechaniu w dziurę skrzypi a na
No i oczywiście, jak już wymieniasz to parami.
dodatkowo w moim wypadku to było takie "gumowe" skrzypienie, nic metalicznego :)