Aktywne Wpisy
wiemjuzteraz +269
Ostatki #ogrodnictwo #uprawiajzwykopem #domowasuszarnia #hobby #papryczki #chilihead #gotujzwykopem #polskiedomy
Serio młode dziewczyny dobrze czują się w łachmanach jak kloszard? Najgłupsza moda jaką widziałem.
#ubierajsiezwykopem
#ubierajsiezwykopem
Przyszedł czas na rozpoczęcie poszukiwań swojej 159.
Budżet dosyć ruchomy, jednak wolałbym pozostać przy dolnych widełkach, bo auto jest jednak dosyć stare i nie wydam 40k na auto zaprezentowane w 2004 roku xD
Silnik w sumie też dowolny. Każdy ma swoje plusy i minusy, ale pewnie skończy się na 1.9jtd, bo tego najwięcej jest.
Na co zwrócić szczególną uwagę podczas szukania/oglądania?
Szukać poliftów, czy nie ma to wielkiego znaczenia?
Oczywiście chciałbym sztukę podobną do tej w wyglądzie i wyposażeniu (czyli grzane fotele, duże radio etc), ale zdaje sobie sprawę, że jednak może być ciężko xD
https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-159-alfa-romeo-159-ti-tbi-200km-bogata-opcja-zarejestrowany-skora-navi-ID6zejo2.html
#alfaromeo #samochody
@aksal89: Brzmienie spoko, ale nie jest równie dobry jak 1.9, wręcz przeciwnie.
Tutaj możecie poczytać więcej (polecam cały wątek): https://www.wykop.pl/wpis/29052067/mirki-jaki-silnik-jest-najlepszy-w-alfie-romeo-159/#comment-103103143
Ja bym szedł w 1.9 - jest ich dużo. Po lifcie wiele
@aksal89 równie dobry, ale lubi pęknąć głowicę, rwać szpilki kolektora i takie tam.
W 1.9 16v pierwszego dnia po zakupie wywal klapy z kolektora, a jak ich nie ma, to szukaj w kanałach dolotowych, bo skończy się jak u mnie. W 2008 był loft i tych szukaj, troszkę lżejsze i mniej chorób wieku dziecięcego
@hpiotrekh: Eksploatacja auta - jeśli 1.9 JTDm to czy wywalone klapy wirowe w kolektorze dolotowym (nie dotyczy 1.9 JTDm 8V 120KM), jak działa EGR, stan turbiny (czy ciągnie, nie świszczy), stan skrzyni biegów (czy słychać łożyska), czy skrzypi zawieszenie (stan wahaczy).
Patrząc na to w jakich cenach stoją u nas te auta i porównując do cen w DE mam wrażenie, że sporo trafia
@aksal89: Rozmawiałem ze znanym mechanikiem AR w mazowieckim i ostatnio oprócz pękających głowic to na rynku pojawia się coraz więcej modeli które przyjeżdzają do naprawy z problemami ze smarowaniem silnika (zatarte pompy oleju). Remont takiego silnika jeśli nie padła tylko pompa jest raczej mało opłacalny. Jeśli trafi się zdrowa sztuka
@Funky666: właśnie widziałem, że niektórzy mają nieseryjne radio
http://www.forum.alfaholicy.org/sprzedam_auto/157950-sprzedam_alfa_romeo_159_1_9_8v_sedan.html tutaj ktoś sprzedaje też ciekawy egzemplarz wg mnie (tylko grzania d--y niet) i ma nieseryjne, wtedy kierownica nie działa? mam tak u siebie w starym oplu i jednak fajnie by było
@hpiotrekh: wygląd sam doprowadzisz plakiem do komisowo-januszowego ( ͡° ͜ʖ ͡°) raczej dobrze się przyjrzeć na chłodno co jest do zrobienia (a raczej o czym nie chce
W skrzyniach to łożyska padały? Mi w oplowskim f23 r-------o mechanizm różnicowy (300km i tak przejechałem w takim stanie) i tego wolałbym uniknąć. tzn nagłej awarii, gdzie auto staje.
@Funky666: ten 2.0 nie jest awaryjny jak te vagowskie 2.0?
Jakie masz spalanie w swoim po chipie? Taki właśnie 150KM
@hpiotrekh: w 1.9JTDm masz manualną skrzynię oplowską M32, która nie słynie z bezawaryjności. Jeśli ktoś wymieniał olej (wbrew instrukcji) to powinna dłużej pochodzić bez regeneracji. Myślę, że jak ktoś to już miał robione to się pochwali w ogłoszeniu.
@vajroos: Dużo osób też mam wrażenie, że też jednak szuka auta jak z salonu za 15k i wymyślają c--j wi co. a wiadomo, że idealnie nigdy nie będzie.
Kiedyś kupiłem
Blue&me jest spoko jak jest zaktualizowane, bo stare wersje się zacinają (w końcu oparte na windows xD)
Subiektywnie lepszy jest alfatex (niby welur, cenowo kosztował tylko co skóry ( ͡° ͜ʖ
Ten welur mi się niespecjalnie podoba na zdjęciach. Chociaż skóry to też fajnie wyglądają tylko te Giugiuaro.
U siebie mam skóry i akurat wcale to nie jest jakieś mega super xD
@hpiotrekh: całe auto jest projektowane przez tego człowieka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jest milusi i mięciusi, ale tylko alfatex, bo są jeszcze zwykle szmaty :D
ASO nie potrafi nic naprawić w tym aucie, dzięki nim wpakowałem jakieś 8k tuż po ustaniu gwarancji. Z powodu błędnej diagnozy problemu (bardzo częste wypalanie dpfu - wg aso problem softowy xD) wypaliło mi dziury w tłokach, przegrzało blok, turbo,
@hpiotrekh: z tego co pamiętam jak jest aluminiowy kolektor to da się bez ściągania zablokować klapki, przy plastikowym trzeba zrzucić kolektor i wyciąć bo się urywają.
Plus taki, że przy zrzuceniu kolektora wyczyści się go z nagaru, bo jest mocno zasyfiony.
@ScaRRyMaN: ok, to miałem na myśli te takie insze, kubełkowe bardziej. Nie świecą się jak psu j---a XD takie jak ma w pierwszym moim linku.
W dotyku nie wątpię, że może być milusi. Mondeo mk3 też miało