Wpis z mikrobloga

Cześć #alfaholicy
Przyszedł czas na rozpoczęcie poszukiwań swojej 159.
Budżet dosyć ruchomy, jednak wolałbym pozostać przy dolnych widełkach, bo auto jest jednak dosyć stare i nie wydam 40k na auto zaprezentowane w 2004 roku xD

Silnik w sumie też dowolny. Każdy ma swoje plusy i minusy, ale pewnie skończy się na 1.9jtd, bo tego najwięcej jest.
Na co zwrócić szczególną uwagę podczas szukania/oglądania?
Szukać poliftów, czy nie ma to wielkiego znaczenia?

Oczywiście chciałbym sztukę podobną do tej w wyglądzie i wyposażeniu (czyli grzane fotele, duże radio etc), ale zdaje sobie sprawę, że jednak może być ciężko xD
https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-159-alfa-romeo-159-ti-tbi-200km-bogata-opcja-zarejestrowany-skora-navi-ID6zejo2.html

#alfaromeo #samochody
  • 40
@hpiotrekh: Dobre wyposażenie to nie problem, o ile się nie uprzesz na wersję Ti. A to radio po tylu latach jest do dupy, lepiej #!$%@?ć i kupić jakieś współczesne za tysiaka, więc bym się nie przejmował.

@aksal89: Brzmienie spoko, ale nie jest równie dobry jak 1.9, wręcz przeciwnie.

Tutaj możecie poczytać więcej (polecam cały wątek): https://www.wykop.pl/wpis/29052067/mirki-jaki-silnik-jest-najlepszy-w-alfie-romeo-159/#comment-103103143

Ja bym szedł w 1.9 - jest ich dużo. Po lifcie wiele różnic nie
@hpiotrekh
@aksal89 równie dobry, ale lubi pęknąć głowicę, rwać szpilki kolektora i takie tam.
W 1.9 16v pierwszego dnia po zakupie wywal klapy z kolektora, a jak ich nie ma, to szukaj w kanałach dolotowych, bo skończy się jak u mnie. W 2008 był loft i tych szukaj, troszkę lżejsze i mniej chorób wieku dziecięcego
Na co zwrócić szczególną uwagę podczas szukania/oglądania?


@hpiotrekh: Eksploatacja auta - jeśli 1.9 JTDm to czy wywalone klapy wirowe w kolektorze dolotowym (nie dotyczy 1.9 JTDm 8V 120KM), jak działa EGR, stan turbiny (czy ciągnie, nie świszczy), stan skrzyni biegów (czy słychać łożyska), czy skrzypi zawieszenie (stan wahaczy).

Patrząc na to w jakich cenach stoją u nas te auta i porównując do cen w DE mam wrażenie, że sporo trafia na
Ja bym szukał 2,4JTD - równie dobry jak 1,9, a do tego więcej mocy i zajebiste brzmienie jak na diesla


@aksal89: Rozmawiałem ze znanym mechanikiem AR w mazowieckim i ostatnio oprócz pękających głowic to na rynku pojawia się coraz więcej modeli które przyjeżdzają do naprawy z problemami ze smarowaniem silnika (zatarte pompy oleju). Remont takiego silnika jeśli nie padła tylko pompa jest raczej mało opłacalny. Jeśli trafi się zdrowa sztuka to
@aksal89: 2.4 kusi mocą, nie wiem jak spalanie, no i podobno te głowice.

@Funky666: właśnie widziałem, że niektórzy mają nieseryjne radio

http://www.forum.alfaholicy.org/sprzedam_auto/157950-sprzedam_alfa_romeo_159_1_9_8v_sedan.html tutaj ktoś sprzedaje też ciekawy egzemplarz wg mnie (tylko grzania dupy niet) i ma nieseryjne, wtedy kierownica nie działa? mam tak u siebie w starym oplu i jednak fajnie by było jakby działała xD

@vajroos:
z kosztów mogę zejść robiąc sporo rzeczy samemu w garażu. nie wiem
Ogólnie nie wiem czy nie brać jakiegoś grata za małe pieniądze i jak już to go odstawić we własnym zakresie, niż kupować za 30k od janusza, co przeleciał tempem i wyplakował środek, a samochód na trasie stanie i tak.


@hpiotrekh: wygląd sam doprowadzisz plakiem do komisowo-januszowego ( ͡° ͜ʖ ͡°) raczej dobrze się przyjrzeć na chłodno co jest do zrobienia (a raczej o czym nie chce mówić
@hpiotrekh: byly 150 w serii, 16v. wystarczy na codzien, ale mogloby byc mocniejsze. ja osobiscie poszukalbym prostego blacharsko i wolal mechanicznie doprowadzic po swojemu, niz kupowac cos drozszego i za chwile i tak #!$%@? kupe siana.
@vajroos: O tym właśnie mówię ( ͡° ͜ʖ ͡°) Praktycznie wszystko jestem w stanie sam zrobić, od korekty lakieru ( nie tempo xD) po naprawy nie wymagające specjalistycznych narzędzi.

W skrzyniach to łożyska padały? Mi w oplowskim f23 #!$%@?ło mechanizm różnicowy (300km i tak przejechałem w takim stanie) i tego wolałbym uniknąć. tzn nagłej awarii, gdzie auto staje.

@Funky666: ten 2.0 nie jest awaryjny jak te
W skrzyniach to łożyska padały? Mi w oplowskim f23 #!$%@?ło mechanizm różnicowy (300km i tak przejechałem w takim stanie) i tego wolałbym uniknąć. tzn nagłej awarii, gdzie auto staje.


@hpiotrekh: w 1.9JTDm masz manualną skrzynię oplowską M32, która nie słynie z bezawaryjności. Jeśli ktoś wymieniał olej (wbrew instrukcji) to powinna dłużej pochodzić bez regeneracji. Myślę, że jak ktoś to już miał robione to się pochwali w ogłoszeniu.

Taki właśnie 150KM +
@hpiotrekh: Poczytaj wątek, który linkowałem, tam gadamy i o automatach, i o 2.0. Ja bym brał 2.0, bo ma lepszą skrzynię, ale w 1.9 tragedii nie ma. U mnie pali średnio 8,5, ale ja robię cały czas krótkie trasy albo np. stoję na włączonym 20 minut jak mi dziecko pod domem zaśnie czy coś. W trasie (na krajówce w normalnym ruchu) jestem w stanie zejść poniżej 5-6, pali dużo lepiej niż
@Funky666: No i już wiem więcej. Jak się trafi to można, ale spalanie pójdzie w górę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)To nie dobrze, bo przyzwyczajony do kosztu 20-30zł za 100km byłoby to znaczne przekroczenie xD

@vajroos: Dużo osób też mam wrażenie, że też jednak szuka auta jak z salonu za 15k i wymyślają #!$%@? wi co. a wiadomo, że idealnie nigdy nie będzie.

Kiedyś kupiłem gruza za
@hpiotrekh: Automat trwalszy od manuala w 1.9. Mam 159 1.9 150km od nowości, polift. W polifcie też trzeba wywalać klapy wirowe. Skrzynia u mnie miała wymienione główne łożysko przy 160kkm, dzięki temu mam teraz 245kkm i ze skrzynią spokój.

Blue&me jest spoko jak jest zaktualizowane, bo stare wersje się zacinają (w końcu oparte na windows xD)

Subiektywnie lepszy jest alfatex (niby welur, cenowo kosztował tylko co skóry ( ͡° ͜
@ScaRRyMaN: te klapy da się wywalić we własnym zakresie, czy trzeba komuś oddać? Mlotek mam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ten welur mi się niespecjalnie podoba na zdjęciach. Chociaż skóry to też fajnie wyglądają tylko te Giugiuaro.
U siebie mam skóry i akurat wcale to nie jest jakieś mega super xD

Awaryjność: przy serwisowaniu w aso duża


masz na myśli koszty? ( ͡°( ͡° ͜
Giugiuaro.


@hpiotrekh: całe auto jest projektowane przez tego człowieka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jest milusi i mięciusi, ale tylko alfatex, bo są jeszcze zwykle szmaty :D

ASO nie potrafi nic naprawić w tym aucie, dzięki nim wpakowałem jakieś 8k tuż po ustaniu gwarancji. Z powodu błędnej diagnozy problemu (bardzo częste wypalanie dpfu - wg aso problem softowy xD) wypaliło mi dziury w tłokach, przegrzało blok, turbo, rozwaliło
te klapy da się wywalić we własnym zakresie, czy trzeba komuś oddać? Mlotek mam ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@hpiotrekh: z tego co pamiętam jak jest aluminiowy kolektor to da się bez ściągania zablokować klapki, przy plastikowym trzeba zrzucić kolektor i wyciąć bo się urywają.

Plus taki, że przy zrzuceniu kolektora wyczyści się go z nagaru, bo jest mocno zasyfiony.
całe auto jest projektowane przez tego człowieka ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@ScaRRyMaN: ok, to miałem na myśli te takie insze, kubełkowe bardziej. Nie świecą się jak psu jajca XD takie jak ma w pierwszym moim linku.
W dotyku nie wątpię, że może być milusi. Mondeo mk3 też miało całkiem milusi welur

to taki? https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-159-2-4jtd-aut-oryginalny-przebieg-bezwypadkowa-gwarancja-techniczna-ID6zsgOO.html

@vajroos:

takie radio jak w tym linku wyżej też ma mp3 albo
@hpiotrekh: z tego co pamiętam, to w wersji przed liftem te radia nie miały mp3 - jeydnie chyba wersja wyposażenia Distinctive miała taką opcję. Po FL (chyba 2008) wszystkie miały. Najlepie poprosić o zdjęcie frontu radia - jeśli jest znaczek mp3 to powinno działać (może ktoś swapował do nowszej). Jeśli chodzi o USB to działa po FL z opcją Blue&me
@hpiotrekh: oczywiście to wyżej dotyczy zwykłego radia, bo w wersji z ConnectNav (radio z nav) to nie pamiętam dokładnie czy jest tak samo - ja mam np. ConnectNav w 159SW w wersji Distinctive i jest mp3.