Aktywne Wpisy

bidzej +53
Było jak na górze, jest jak ja dole.
S-----l wygląda teraz dokładnie tak, jak chciałem. Nie znam ładniejszych kół do tej generacji konia. Jaram się.
#motoryzacja #pokazauto #mustang
S-----l wygląda teraz dokładnie tak, jak chciałem. Nie znam ładniejszych kół do tej generacji konia. Jaram się.
#motoryzacja #pokazauto #mustang
źródło: 1000037342
Pobierz
sarnamarna +33
moje największe osiągnięcie życiowe to jest zrobienie jednego wielkiego pieroga z truskawkami, którego zjedzenie zastępuje zjedzenie około 4 (słownie: czterech) normalnej wielkości pierogów z truskawkami
źródło: 100050811212
Pobierz




Mam rozkminę, która mnie przerasta. Może ktoś z większym doświadczeniem lub świeższym umysłem mi pomoże lub naprowadzi na dobry trop. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Mam sklep w Prestashop (którego szczerze nienawidzę, ale MUSZĘ na nim pracować).
I teraz trochę danych:
Mam 6 typów produktów, każdy z nich posiada jedno domyślne zdjęcie produktu.
Produktów o różnym numerze indeksu mam 3800.
Do tego 400 produktów zawiera w sobie 20 różnych kombinacji (wybierania cech produktu przed zakupem).
I teraz tak: w normalnym oprogramowaniu można przypisać jedno zdjęcie do wielu rekordów/wpisów (w moim przypadku produktów). Niestety, Prestashop nie daje takiej opcji!
Przez to zamiast 6 zdjęć na serwerze, prestashop wygenerowała do każdego produktu nowe, to samo zdjęcie, czyli zamiast 6 plików zdjęć jest 3800 plików. Co gorsze każda kombinacja też wymaga oddzielnego zdjęcia, to jest 400 produktów * 20 kombinacji = 8000 (zamiast 20 zdjęć na serwerze).
Do tego Prestashop wymaga tworzenia różnych rozdzielczości w oddzielnych plikach. Czyli 11800 zdjęć * 4 rozmiary (small, medium, big, default) = 47200 plików!
Jak się domyślacie, to jest kompletnie bezsensowne rozwiązanie, które zajmuje 5gb miejsca na serwerze, ZUPEŁNIE NIEPOTRZEBNIE, bo to tylko zmultiplikowane kopie!
Czy ma ktoś pomysł, jak oszukać prestę, zredukować 47800 plików do kilkudziesięciu faktycznie potrzebnych i przypisać je do produktów w bazie?
1.skad presta wie gdzie jest plik ? Jesli ma w bazie danych to potrzebny ci skrypt do edycji, jest jakas analogia nazw tych plikow?
2. Czy mozesz zdefiniowac osobny server dla plikow? Wtedy bys pobieral plik przez http co moglby realizowac skrypt generujacy obrazek z bazowego
3. Czy mozesz kod presty zmienic?
1. Tworzy oddzielną bazę, gdzie dopasowuje **idproduktu do idzdjecia**(unikatowe). Id są liczbami po kolejności dodania.
2. Mogę w opcjach niby zrobić "serwer mediów", ale niestety nie wiem jak presta się zachowuje, po podaniu oddzielnego adresu do tegoż.
2. Sprawdziłem, i mogę podać serwer dla plików, wtedy presta automatycznie zmienia adres wszystkich plików na stronie.
3. Kodu presty mogę w teorii zmienić, ale wolałbym nie ruszać tego. Teraz wpadłem na pomysł, by jakoś to zmienić w plikach szablonu, np. przypisać w bazie do każdego produktu jakiś numer nieużywanej cechy w bazie, gdzie 1-6 oznaczałby link do danego obrazka i stamtąd pobierałbym url do zdjęcia, a nie z
1. Macie podpięte gdzieś te ID produktow? do stanow magazynowych? duzo macie tych produktow? jak nie, to mozesz zawsze ustawic im jednakowe ID i wtedy zaciagaloby z kilkunastu plików, tak?
2. może masz opcje, zeby ustawic zdjęcie zaciagne z netu? Wrzucilbys sobie gdzies w bezpieczne miejsce po prostu, tak zeby serwera nie przeciazac?
dlatego w eCommerce generalnie saas>kazdy open source
1. Początkowo myślałem, żeby w bazie dać produktom to samo id obrazka, ale id obrazka to primary key i nie wiem czy nie r------e się presta po stworzeniu duplikatów
2. zdjęcia mogą być jedynie lokalne, ewentualnie można zrobić odsyłacz do zewnętrznego serwera / subdomeny, ale musi mieć taką samą ściężkę
Usunięcie którejkolwiek spowoduje zaprzestanie wyświetlania fotki. Tu nie wiele da się zrobić ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Presta jako tak duży sklep ( +500 produktów)
Z tego co widzę kombinacje w 1.6 i 1.7 nie wymagają oddzielnego zdjęcia - dodając te samą koszulkę w innym rozmiarze w koszyku mamy linka do tej samej miniaturki, a zmieniając kolor zmieniamy miniaturkę (jest jedna dla koloru)
Nic bardziej kreatywnego Ci raczej nie zaproponuję.