Wpis z mikrobloga

Alokacja sieci dróg i podział administracyjny według województw

Kolejny wpis z innej beczki, dalsze pociągnięcie wczorajszego tematu. Otóż jeden z Mireczków @Massad zastanawiał się, jak by wyglądał hipotetyczny podział kraju, gdyby nie przyjmować najkrótszej drogi w linii prostej (Diagram Woronoja), a zamiast tego wyznaczyć odległości za pomocą sieci dróg. Wygląda tak, jak na mapie poniżej. Do opracowania sieci dróg wykorzystałem zbiór BDOO.

Zapraszam do obserwowania tagu, w którym będę wrzucał różne mapy obrazujące aktualną sytuację → #widaczabory

[ #statystyka #mapy #mapporn #ciekawostki #polska ]
czarnobiaua - Alokacja sieci dróg i podział administracyjny według województw

Kole...

źródło: comment_PUexxvr2poqOnpigbtCJMzYx1BuWYMzX.jpg

Pobierz
  • 70
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@czarnobiaua: szefie, oznaczone kolorami drogi są utrzymywane przez poszczególne województwa? W sensie jak kolor x to przez województwo x, mimo że znajduje się w granicach województwa y? Jeśli tak, to widzę, że do mazowieckiego ładnie dokładają się sąsiedzi. Zapewne jednak źle to interpretuję.
  • Odpowiedz
@czarnobiaua: czyli jeśli dobrze rozumiem, podział oznacza gdzie krótsza droga do stolicy województwa? Jeśli tak, to czy można by ustalić wagi poszczególnych miast? To znaczy że porównując Warszawę z Kielcami to Wawa ma np. 1.8 a Kielce 0,2 (liczba ludności w mln).
  • Odpowiedz
Przepraszam czy może mi ktoś wytłumaczyć.

a zamiast tego wyznaczyć odległości za pomocą sieci dróg


Chodzi, że tam gdzie najszybciej dojadę z danego miejsca, czy ogólnie ilość dróg na województwo?, bo zastanawia mnie Kępno dlaczego jest w wlkp. gdzie bliżej i szybciej ma do Wrocławia czy Opola albo skąd się wziął Rawicz na Dolnym Śląsku
  • Odpowiedz