Wpis z mikrobloga

@PawelW124 k---a jakie to jest drewno. Za młodu mi się fajnie w to grało ale teraz nie usiedze przy tym 15 minut. Gorszego sterowania trudno zrobić.

Toć to doom z 1993 roku miał idealne sterowanie, a na silniku gzdoom jest bardziej grywalny niż większość nowych gier ale to...ugh.

Legendy z poziomem trudności też są legendami. Początek jest ciężki bo nasza postać jest słaba jak 14 letni Sebix w za dużej bluzie
  • Odpowiedz
@Esubane: to wszystko prawda. Kiepskie sterowanie, monotonny system walki, praktycznie zero wyborów-konsekwencji, nudny system rozwoju postaci, niemiłosiernie zbugowany, nudne uniwersum. Jedyny plus to całkiem ciekawy setting.
Są tysiące lepszych gier rpg. Popualrność Gothica chyba wynika z tego, że dodawali go do jakiegoś cdaction i można było go odpalić na ziemniaku.
  • Odpowiedz
Popualrność Gothica chyba wynika z tego, że dodawali go do jakiegoś cdaction i można było go odpalić na ziemniaku.


@Majk_: Do tego jeszcze dosyć dobre i specyficzne tłumaczenie na język Polski ;) Ogólnie gra dosyć ciekawa, z rozbudowanym, żyjącym światem, na pewno nie była idealna, ale miała coś w sobie :)
  • Odpowiedz
@Majk_: @Esubane: Dla mnie fabuła i klimat to mistrzostwo ale cała reszta to porażka.Nawet jak pierwszy raz grałem w to kilkanaście lat temu to szybko znudziło mi się granie ale grałem dla samej fabuły bo tak mnie wciągnęła.
A co do Gothica z gazety to pierwsza część była dostępna z PlayPC w 2004r. (Mam to pudełko).
  • Odpowiedz
@Mave a to swoją drogą, gothic to przykład naprawdę solidnego dubbingu i świetnie zrobionej lokalizacji. Tak jak zwykle granie w wersję PL wywołuje u mnie uczucie żenady (tłumaczenie Hearthstone na przykład, istna tragedia: garosz pieklorycz, Sylwana biezywiatr...co k---a!!!), tak gothic naprawdę miał polonizacje 10/10.
  • Odpowiedz
@Esubane: To jest chyba jakaś nowa szkoła tłumaczenia nazw własnych. Widać to choćby na serii The Elder Scrolls. W Morrowindzie było sobie Ebonheart, czy tam Nocturnal. W Oblivionie tak samo, choćby jedno z miast nazywało się Anvil. Podobnie było też w Warcrafcie trzecim. Byli sobie bracia Stormrage, Tyrande Whisperwind, czy Ogrim Doomhammer. Później przychodzi taki Hearthstone, czy Skyrim, w którym Whiterun to Biała Grań (Tu jeszcze spoko), Pęknina zamiast Riften,
  • Odpowiedz