Wpis z mikrobloga

@CJzSanAndreas

i z tej samej energii są w stanie wykorzystać 60%,

Sprawność elektrowni węglowych to ~33%. Ok, nowoczesne bloki, które również wykorzystują później ciepło ~50%.

60% nie jest możliwe nawet przy braku strat na przesyle, ładowaniu i przechowywaniu.

@Generau-armii-progresywnej
Ale nawet jeśli energetycznie wyszłoby na jedno to i tak plusem jest wywalenie emisji spalin i pyłów ze skupisk ludzkich. W elektrowni łatwiej też skuteczniej przeprowadzać filtracje spalin itd. No i takie auta
Wypozyczylismy taki samochód do badań nawierzchni drogowej (konkretnie hałasu roznych typów nawierzchni), bo z założenia jest cichy i mniej zakluca pomiar. Zasięg tego auta byl tak tragiczny, ze wozilismy go na badania lawetą, by przejechał 10km i wrócił na lawete. Zasięg pokazuje niby 280km, jak wlaczysz światła, ogrzewanie lub klime, albo zaczniesz jezdzic trochę zwawiej to spada na ponizej 100
Pytanko :D czy jakbym pod tesle przyczepił przyczepkę z POTĘŻNYM agregatem to mógłbym mieć teoretycznie nieskończony zasięg ;d? (zakładając nieskończoną ilość paliwa )
@szczym_do_ludzi: No tak ale bardziej chodziło mi o 2 kwestie.
Czy tesla może jechać z kablem wpiętym w gniazo ładowania .. oraz czy istnieje agregat który napędziłbym tesle z jej zużyciem podczas jazdy :D
Jakby nie patrzal za jakiś czas może się okazać, że będzie potrzebna taką pomoc techniczną z agregatem lub jakąś baterią.
@spion999: Zastanawiające jest jaki jest ogólnie bilans tego wszystkiego. Bo z jednej taki agregat chodzi na jednostajnych obrotach w przeciwieństwie do silnika samochodu w normalnym ruchu. Z drugiej strony takie ładowanie trwa pewnie tyle że mogłoby się to jakoś wyrównywać.
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.