Wpis z mikrobloga

Samochód do 30 tys zł?
Wymagania:
Co do silnika nie mam preferencji aczkolwiek raczej jednak diesel byle jakiś nieproblematyczny.
Wyposazenie:
Napewno jedno z najwyzszych, wiec w zasadzie wszystko co potrzebne plus sportowe akcenty wskazane.

Najlepiej hatchback albo sedan w ostateczności kombi.

Cena plus minus 30 tysięcy, obecnie posiadam megane 3 1.4 tce, teraz chce silnik o wiekszej pojemnosci, mniej wyzylony.

Myślałem o golfie 6 (duzo jednak z silnikiem diesla 1.6 ktory ma slabe wtryski, 2.0 cr mniej i spore przebiegi) saab 9-3 - malo na rynku, seat exeo - tez malo na rynku, leon 2 lift 2.0 diesel - ale wiekszosc ma juz spore przebiegi

#motoryzacja #samochody #zakup #renault #seat #audi
  • 119
@konrados1906: sorki, przeoczyłem. Ale w Twoim też padła? Bo przyczyna usterek w nowoczesnych benzyniakach to w większości kwestia złej eksploatacji silnika - brak wymiany oleju na czas, jazda ciągle na wysokich obrotach, brak studzenia turbiny, lanie byle jakiego oleju aby taniej. Do diesla z ibizy nie porównuj bo tam miałeś pancernego 1.9 na pompie a teraz masz albo pompowtryski albo common rail + filtr cząstek stałych. Jeżeli kupujesz diesla wyłącznie dlatego
@Mithrindil: na forum megane jest mechanik specjalizujacy sie w naprawach tego silnika i sam potwierdzil to o czym pisze, remont to koszt ok 5 tys zł.
Wychodzi na to ze nie ma juz dobrych silnikow, bo albo wrazliwe i awaryjne diesle z dpfami etc albo male benzyny z turbo lub mulowate troche wieksze
@konrados1906 mam e220 i za oc+ac place 1300 rocznie, zobaczymy jak w grudniu policzą. Cena eksploatacji też nie jest jakoś przesadnie wygórowana. Jedyny minus to sbc, ale chyba po 2006 roku MB zrezygnowali z montowania tego. Ja za wymianę szczotek placilem 650zl, a to średnio raz na 200 tys trzeba robić. Zaraz po kupnie dałem zregenerować wtryski cena 550zl za sztukę, zawieszenie - coś w granicach 2 tys i już 4 rok
@konrados1906: zmieniły się oczekiwania klientów. To co kiedyś nazywaliśmy "niezłą dynamiką" dzisiaj określamy mianem "muła" właśnie. Popatrz na samochody kompaktowe z końcówki lat 90tych - Megane, Xsara, Golf IV - przodują silniki 1.4 czy 1.6 z mocą w okolicach 80-100KM i spalaniem 7-8litrów, topowe sportowe odmiany to były 1.8 czy 2.0 z mocą 130KM. Dzisiaj od kompaktów wymaga się więcej. Samochody mają lepsze wyposażenie, więcej systemów bezpieczeństwa, strefy zgniotu a to
Zaraz po kupnie dałem zregenerować wtryski cena 550zl za sztukę, zawieszenie - coś w granicach 2 tys


@blckbng: to są właśnie obiektywnie duże koszty eksploatacji. To że Tobie nie szkoda kasy na remont auta to inna sprawa. W takiej megance remont zawieszenia zamyka się w kilku stówkach a za 2k (czyli koszt regeneracji Twoich wtrysków) to wymienia się pół silnika.