Wpis z mikrobloga

Mireczki, są tu jacyś eksperci od #audi A6 C6 i/lub #mercedes W211 ? Niedługo będę mógł zacząć rozglądać się za którymś z tych modeli i nie potrafię zdecydować który z nich wybrać, oraz za jakimi silnikami się rozglądać.

Jest ktoś w stanie porównać te dwa modele? Oba na pewno będą dobrym wyborem, ale jakie będą największe różnice między nimi? Jakie wady/zalety mają względem siebie?

Auto musi mieć minimum 180-190KM, optymalne i najlepsze byłoby dla mnie ~220KM
Wolałbym benzynę do zagazowania - znajdą się do tego godne polecenia silniki, czy będę skazany na kopciucha? Jeśli tak, to które diesle są polecane a które nie?

Automaty - montowano tu jakieś wersje których powinienem się wystrzegać? Osobiście chętnie brałbym manuala, ale w tych wozach już kurde ciężko go dorwać jeśli szuka się bogatszej wersji wyposażenia.

Ile hajsu odłożylibyście na egzemplarze z okolic 2005-2007 w ponad przeciętnej wersji wyposażenia? 25-30k ?
#motoryzacja #samochody
TypowyPolskiFaszysta - Mireczki, są tu jacyś eksperci od #audi A6 C6 i/lub #mercedes ...

źródło: comment_BWEyhVU4wnMcnYKCLeFYEpFxMrwmmPHV.jpg

Pobierz
  • 93
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kupkesobieciagne Niepotrzebnie hejtujesz i zniechecasz op do W211. Argument z 'przyciskami ze sprintera' jest tak glupi, ze... az zabawny.
W211 jest bardzo dobrym samochodem klasy sredniej. Jeszcze nie luxury, ale juz nie popular. Jest bardzo dobrze zaprojektowany, wykonany, wykonczony. Swietnie 'lezy' w reku. Swietnie sie prowadzi.
Mialem praktycznie kazdy typ i wariant. Poza manual i LPG - tego w UK prawie nie ma.
Od sennych ale ekononomicznych kopciuchow, po huragany AMG. Saloon i Estate. Wszystkie byly takie, jaki powinien byc merc klasy sredniej: solidne i godne zaufania za rozsadny piniondz.
Nie krytykuje 'pierscieni' i nie gadam czerstwych kawalow o opadajacych drzwiach czy zacinajacych sie zamkach - po co? - kazdy model, marka czy typ ma slabe punkty.
Uwazam po prostu, ze W211 to dobry
  • Odpowiedz
@xDOlejxD ale gdzie z---------c? Na wiochach sie zabijesz, bo wjebiesz w traktor albo rozjedziesz pijaka na rowerze. W miastach korki i rozkopane drogi. Na autostradach 140 v max. Wiec: gdzie? ;)
  • Odpowiedz
@benzdriver: Ale ja nie mówię prześmiewczo o przyciskach ze sprintera. Bardzo dużo przełączników, elementów klimatronika czy konsoli sterującej wyposażeniem są po prostu te same co w sprinterze. Najzwyczajniej na świecie. Poza tym w211 jest kiepsko wykonany. Mietek w ogóle w 1995-2008 miał jakiś potężny problem z klepaniem samochodów i wychodziły tylko jakieś dziwne szmiry i g---o. A6 C6 według mnie jest znacznie lepszym samochodem i dlatego je polecam, chociaż w211
  • Odpowiedz
@TypowyPolskiFaszysta:

Ok. To do rzeczy.

Mialem kilkanascie sztuk Audi. W kilku byly mniejsze lub wieksze problemy z rozrzadem (a naprawy sa cieeezkie , drogi i brak zamiennikow (np. slizgi) i jesli chodzi o trwalosc nie maja stratu do mercedesa. 2.0 TDi to porazka do tego z multironic, ktory jest dramatem. Audi jest lepsze blacharsko, co nie znaczy,ze merce gnija.
Merc jest sporo starszy konkustrukcjyjnie i to widac. Mi osobiscie brakuje lacznosci BT ( sa adapetry SAP, ale dzialaja tak sobie) i command juz troche jednak odstaje od nowozytnych rozwiazan. MMI audi jest lepsze. Pozatym wnetrze wykonczone gorzej, materialy gorszej jakosci. I (poza MMI) sporo grosze wyposazenie. Dla mnie obsluga MMI jest tez malo intuicyjna i 100x wole hejtowany iDrive
  • Odpowiedz
Ale ja nie mówię prześmiewczo o przyciskach ze sprintera. Bardzo dużo przełączników, elementów klimatronika czy konsoli sterującej wyposażeniem są po prostu w sprinterze. Nazjwyczajniej na świecie. Poza tym w211 jest kiepsko wykonany.


@kupkesobieciagne: Nie sa takie same to raz. Dwa,ze wentalacja w w211 jest tak fenomenalna,ze przyciskow od wentylacji nie uzywasz. Zdarzalo mi sie miesiacami (!) nie dotykac regulacji temperatury tak stabilnie i dobrze dziala nagrzewanie/wentylacja .

I mozna oczywiscie
  • Odpowiedz
ale gdzie z---------c? Na wiochach sie zabijesz, bo wjebiesz w traktor albo rozjedziesz pijaka na rowerze. W miastach korki i rozkopane drogi. Na autostradach 140 v max. Wiec: gdzie? ;)


@benzdriver: Wbrew pozora u nas jest gdzie jezdzic. Zaryzykowalbym,ze pod tym wzgledem mamy nie gorzej jak w UK (tak wiem.. hurr durr.. gowno-widzialem)
Drog ekspresowych i autostrad przybywa.
To co kiedys bylo abstrakcja dzis jest wzglednie normalnie. W poludnia wielkipolski nad moze mam ~400 km . Obecnie jade ~3,5 majac na tempomacie zapiete
bigger - > ale gdzie z---------c? Na wiochach sie zabijesz, bo wjebiesz w traktor alb...

źródło: comment_7rh0Jb92FCYvVPumBGHYQwEriobAxA4B.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@bigger: Po co się kłócić, wciśnij przycisk tempomatu i wszystkich przycisków wokół przyciska świateł awaryjnych w w211 i w sprinterze z 2007 roku. ( ͡° ͜ʖ ͡°) No i klimatronik bez wyświetlacza w w211 jest praktycznie tym samym klimatronikiem, co w sprinterze. Oczywiście sprinter ma jedną strefę, bo po co dwie. W211 jest kiepsko wykonany, E60 lepiej, A6 C6 jest wykonane bardzo dobrze, lepiej i od
  • Odpowiedz
@kupkesobieciagne: Az sobie sprawdzilem

To?
Przeciez to jest k---a co innego. ( ) A ze sa podobne? No sa bo produkowane przez jeden koncern i to sie nazywa konsekwentna stylizacja. Zreszta ergonomia w mercedesach (ogolnie ) jest przez lata doprowadzone do perfekcji. Wsiadasz z w210 do w213 i wiesz co i jak dziala. A w BMW i Audi ( zwlaszcza audi) nie jest to oczywiste.
bigger - @kupkesobieciagne: Az sobie sprawdzilem

To? 
Przeciez to jest k---a co i...

źródło: comment_3dSXxpk8U7JClRQgjxyoPQPFAEHVkS6L.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@bigger: Nie, nie ten, jest jeszcze drugi. To nawet nie ma klimy. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dobrze, że tego sprintera sprzedałem, nie wygodne strasznie dziadostwo i rdzewiał mi w firmie jak p------y. Ale miałem chociaż zawsze bekę, jak porównywałem te wszystkie przyciski z w211.

O dziwo, sporo przycisków w tym sprinterze wyglądało LEPIEJ, jakby po liftingu, niż w w211. Chociaż wnętrze sprintera to jest tragedia jakościowa.
  • Odpowiedz
W C6 masz praktycznie wyżyny technologii resorowania oraz wyboru sposobu resorowania oraz samego siedziska


@kupkesobieciagne: Tu nastepny babol. Airmatic jest sporo wygodniejszy od tego skrzypiacego noname'a w audi. Pomijam,ze ta regulacja (poza wysokoscia) jest mocno iluzoryczna.

Nie wiem czy ruszac temat siedzisk i foteli, ale po raz Nty nie masz racji. BMW gniecie Audi, a mercedes to zupelnie inna para kaloszy. Wentylacja foteli w audi to raczej rzadkosc. Masazy nie widzialem (sa wogole? ) a w211 to dosc popularna opcja. Zreszta masaz w A8 to zart w poroownaniu z tymi e klasy.
O dynamicznych i pompowanych fotelach w audi to nawet nie slyszeli a mercedes wklada je od... sam nie wiem
  • Odpowiedz
@bigger: Troszkę masz gównianą wiedzę z Audi, bo pompowane fotele to były 20 lat temu w A6. Pneumatyczne zawieszenie w A6 C6 jest prawdopodobnie z tej samej firmy, w której były klepane zawieszenia do W211, które jest lepsze, nie wiem nie miałem porównania.

W211 jest o 2 lata starszy. To tylko naturalny cykl wydawania pojazdów tej samej klasy, więc wiek konstrukcji można nawet pominąć, 2 lata to jest nic wobec
  • Odpowiedz
Aaaa.... i mam wieczna i nieustajaca beke z fanbojstwa wszelkiego. Ale jakbym mial byc fanbojem to bylbym fanbojem mercedesa. Ta marka ma naprawde cos w sobie. Jakosc i trwalosc w wiekszosci modeli jest nieosiagalna dla konkurencji.
  • Odpowiedz
@bigger: Pewnie, że jesteś fanbojem mietka, widać to od razu.

Sam chciałem OPowi zaproponować w tych pieniądzach E60 530D bo nic lepszego nie dostanie, w A6 były wtedy gówniane diesle, dopiero po lifice były bardzo dobre, ale polift to gruby hajs.
  • Odpowiedz