Wpis z mikrobloga

#programowanie #javascript
Powiedzcie mi, bo jestem początkujący, chciałbym by akcja użytkownika, modyfikowała plik na serwerze.
Chodzi mi o to, by inny program uruchomiony na serwerze mógł z tego pliku odczytywać.
Przykładowo mam stany urządzeń w tym pliku zapisane jako 010011100. Ktoś z zewnątrz che któryś z bitów zmodyfikować, by włączyć lub wyłączyć urządzenie podpięte do serwera.
Czy jest jakiś sposób by łatwo taką funkcjonalność zrealizować?
  • 31
@SirKir: Nic mi to nie mówi. Chodzi mi o to, że mam np. lampkę sterowaną przez arduino. Na moim kompie jest program który obsługuje komunikację z Arduino, ale o tym czy właczyć czy wyłączyć lampkę (wysłać do arduino polecenie), decyduje na podstawie zawartości pliku. Np. znaku "0" albo "1" albo "ON"/"OFF".
Chodzi mi o to, że użytkownik klikając przycisk "ON" Albo "OFF" powoduje modyfikację pliku na serwerze. Potem zewnętrzny program to
@Syntax: To będzie ciężki problem :) Znasz jakikolwiek język programowania?
Musisz postawić server a na nim stronę WWW (tam będą przełączniki), kliknięcie w przełącznik powinno spowodować wywołanie takiego kodu: (pseudo kod)
twoja strona ma link: mojastrona.wypok.pl/IdUrządzenia=1&Status=1

File.Open(sciezkadopliku)
AktualneUstawienie = File.ReadLine();
AktualneUstawienie[IdUrządzenia] = Status// np. 1 lub 0
FIle.Write(AktualneUstawienie)
File.Close;

Nie za bardzo wiem jak to uprościć...
@SirKir: Umiem programować, nie o to chodzi. Pytam jak to zrobić w javascript. Chodzi o to że wiem jak odczytać plik z serwera w realtime. Ale nie wiem jak zapisać dane do pliku na serwerze w wyniku akcji klienta...
Napisałem to:
http://78.11.190.161/
Chcę teraz np. włączyć wentylator albo nawilżacz powietrza. Potrzebuję od strony klienta, zmodyfikować plik na serwerze, by zmienić stany podpiętych do niego urządzeń.
Jak najbardziej mów do mnie w