Aktywne Wpisy
mickpl +507
Z takich zawodów, które wymarły to ciekawy był zawód "operatora windy", tzw. elevator operator. W czasach kiedy ludzie jeszcze nie wiedzieli jak korzystać tej technologicznej nowinki, zatrudniano takich operatorów, których praca polegała wyłącznie na naciskaniu guzika oraz zamykaniu i otwieraniu drzwi. Obecnie zawód już wymarł, a wszyscy dawni operatorzy przekwalifikowali się na pokrewne profesje, najczęściej pośrednika w obrocie nieruchomościami.
#nieruchomosci #pracbaza #elevatoroperator #windy #ciekawostki
#nieruchomosci #pracbaza #elevatoroperator #windy #ciekawostki
ecco +112
Moja przygoda z e-commerce, sprzedażą i marketingiem partyzanckim zaczęła się właśnie tutaj. Na mirko. Dacie wiarę? Gdy mówię o tym publicznie, ludzie często dziwnie na mnie patrzą. Przyczyny są różne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
TL;DR:
30 lat temu, 4 listopada 2014 roku wrzuciłem tutaj historyjkę o tym, jak to kupowałem reklamówki w Biedronce i prawie zostałem złodziejem XD Post poleciał w gorące z 2500 ówczesnych plusów. Tamte plusy
TL;DR:
30 lat temu, 4 listopada 2014 roku wrzuciłem tutaj historyjkę o tym, jak to kupowałem reklamówki w Biedronce i prawie zostałem złodziejem XD Post poleciał w gorące z 2500 ówczesnych plusów. Tamte plusy
Siemanko mireczki, uczę się programowania, jestem początkujący i pisałem sobie prosty kod: tabela butelek, każda ma ileś tam litrów i stworzyłem sobie konstruktor, kilka metod: do wlewania, wylewania i przelewania. Chciałby ktoś sprawdzić gdzie mogę mieć błąd ? :> Bo pobiera mi dwa razy większe wartości gdy chcę przelać i nie wiem czemu + chciałbym żeby nie odejmowało mi z butelki litrów gdy nie wystarczy miejsca w tej drugiej i nie wiem jak to ogarnąć, jakieś pomysły ?
package butelka1;
public class Butelka1 {
double ileLitrow;
double pojemnosc;
Butelka1(double ileLitrow, double pojemnosc){
this.ileLitrow = ileLitrow;
this.pojemnosc = pojemnosc;
}
double getIleLitrow(){
return ileLitrow;
}
double getPojemnosc(){
return pojemnosc;
}
boolean wlej (double wlej) {
if (this.pojemnosc - this.ileLitrow >= wlej)
{this.ileLitrow += wlej;
return true;}
else
{System.out.println("NIE ZMIESCI SIE");
return false;}
}
boolean wylej (double wylej)
{
if (this.ileLitrow >= wylej)
{ this.ileLitrow -= wylej;
return true;
}
else
return false;
}
void przelej (double ilosc, Butelka1 gdziePrzelac)
{
if (this.wylej(ilosc) == true)
{ gdziePrzelac.wlej(ilosc);
this.wylej(ilosc);
}
else
{ System.out.println("CHCESZ PRZELAC ZA DUZO");
}
}
public static void main(String[] args) {
Butelka1[] butelka = new Butelka1[50];
for (int a = 0; a < butelka.length; a++)
{ butelka[a] = new Butelka1(a, a+10);}
butelka[20].przelej(10, butelka[5]);
System.out.println(butelka[5].getIleLitrow() + " " + butelka[5].getPojemnosc());
System.out.println(butelka[10].getIleLitrow() + " " + butelka[10].getPojemnosc());
System.out.println(butelka[20].getIleLitrow() + " " + butelka[20].getPojemnosc());
System.out.println(butelka[30].getIleLitrow() + " " + butelka[30].getPojemnosc());
System.out.println(butelka[40].getIleLitrow() + " " + butelka[40].getPojemnosc());
}
}
if (this.wylej(ilosc) == true) {
gdziePrzelac.wlej(ilosc);
this.wylej(ilosc);
...
gdzie w sprawdzaniu warunku już "wylewasz", a potem po przelaniu wylewasz drugi raz (ta operacja jest już niepotrzebna)
I nie pisz
if(warunek == true)
Pisz
if (warunek)
butelka.wlej(-1000).
I co teraz? Mamy minus w butelce.
getMałyKotek().setŻyje(false);
małyKotek = null
i normalnie przyjeżdża śmieciarka ( ͡° ͜ʖ ͡°)Nie ma gwarancji, że śmierciarka kiedykolwiek przyjedzie. (✌ ゚ ∀ ゚)☞