Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #e46 #honda #bmw #opel #kiciochpyta

Witam Mireczki, z racji tego że powiększa mi się rodzina (2 dziecko w drodze)
postanowiłem zmienić auto na jakieś kombi.
mam pare wymagań co do samochodu i wybrałem sobie trzy modele każdy ma jakieś wady i zalety.
Budżet 15-19 tyś zł.
Prosiłbym opinie osób które znają się w temacie lub mają takie auta.
Jak wyglądają koszta eksploatacji poniższych modeli i ich awaryjność, co z rudą szmatą?
na co zwrócić uwagę?

Pierwszy wybór
- Locha Honda Acord 2.2 icdti Najdroższe z całego zestawienia Słyszałem że silniki przed 2007 rokiem mają problemy, a wersje po 2007 roku raczej nie dostane w tych pieniądzach. Auto za to jest duże, silnik daje już jakąś powiedzmy radość z jazdy a zawieszenie jest z tego co słyszałem wmiare trwałe i dobrze trzyma się drogi.
tu chyba najwiekszy problem to ruda?
Jak koszty utrzymania podobno nie ma zamienników do hondy i są przez to drogie w naprawach, to prawda czy mit?
jak z bezpieczeństwem w tym samochodzie?

-BMW E46 Touring 2.0D 150KM w gre wchodzi tylko ostatni rok produkcji 2005.
Ogólnie chyba mam kryzys wieku średniego bo chce to auto XD
Auto podobno zajebiście trzyma się drogi.
Ma napęd na tył.
i się chyba najlepiej rozpędza.
Najmniejsze w całym zestawieniu ale dla rodziny z dwójką bardzo małych dzieci to chyba by nawet stykła.
Niewiem jak z kosztami utrzymania takiego auta, podobno dużo zamienników, a jak z robocizną? Aktualnie mam Alfe 156 1.9 jtd czy może być drożej?
podobno Ciężko o zadbany egzemplarz..... ale może z kombi nie będzie tak źle?
Czy to auto nie jest już za stare?
Jak z bezpieczeństwem e46?


-Opel Vectra 1.9 CDTI 150KM
Kolejna wielka locha.... niestety opel.... ale moge go dostać w najmłodszym roczniku 2007-2008.
silnik niby 150KM ale to samo JTD co mam w Alfie (silnik jest zajebisty bo się nie psuje)ale czy to auto mimo wagi jakoś się rozpędza?
Słyszałem że zakrętów nie lubi, geometria z tyłu pada.... a pozatym.... to Opel....... i mi się nie podoba w środku.... a najgorsze jest to że mam wrażenie że on siedzi za rogiem patrzy na mnie i szepcze mi do ucha "i tak będziesz mnie musiał kupić bo jestem najrozsądniejszym wyborem, i najtańszym w utrzymaniu a ty masz rodzine i musisz mieć auto rodzinne a nie jakieś BMW"
Jak z bezpieczeństwem opla Waga robi swoje?

Aha i co jest z tymi silnikami 2.0 TDI 140KM że to takie tanie?
Unikać Pasata b6 z tym silnikiem? podobno do d--y.
to prawda?

Dziękuje z a porady i komentarze osób które posiadają takie auta.
oraz porady mechaników i użytkowników którzy mają jakieś pojęcie.
śmieszki też się przydadzą XD
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@polujenakury: Scenica też rozważałem jak brałem mondzioła. Z daleka od tego auta. To co mówią o padającej elektryce w tych autach to sama prawda. Znajomemu poleciało wszystko co mogło polecieć, te co oglądałem też wszystkie cierpiały na jakieś wady elektryczne.
  • Odpowiedz
@Polskiham: tdci jest bardzo fajnym silnikiem. Do czasu jak nie zaczynają lecieć wtryski. I faktycznie zbiera się od dołu, mało pali, jest elastyczny i cichy. Do czasu jak nie zaczynają lecieć wtryski... lecieć wtryski... Nawet nie chcę sobie przypominać :)
  • Odpowiedz
  • 0
@AdamES no ja już się naczytałem. Ja w swojej Alfie 156 1.9 jtd już naprawiłem wszystko co się dało ale w silniku tylko rozrząd wymieniam i olej..... To jest taki paradoks....
  • Odpowiedz
@AdamES dziwne. Mam już 4 lata rocznik 2001 w pełnej opcji i poza zaciętym tylnym szyberdachem nic się nie dzieje... I przy aktulanym wskazaniu licznika w okolicach 260 000 i rocznych przrebiegach rzędu 35 000 na nic się nie zanosi... Podobnie u dwójki znajomych, którzy mnie przekonali do francuzów. Za to bracik w swojej 525 co chwila coś majstruje...
  • Odpowiedz
@polujenakury: Nie wiem. Może kwestia szczęścia. Ja mam pecha do aut :) Nawet nowe firmowe udało mi się pierwszy raz rozbić (nie z mojej winy, ale jednak sam fakt nastąpił) przy przebiegu ~3000km :P
  • Odpowiedz
@Polskiham: zapomnij o e46, mało miejsca i głośno w środku przy dieslu. E39 to dużo lepsza opcja, szedłbym w 2.8 lub 3.0 z LPG. O zadbanego diesla 3.0 w tym budżecie będzie ciężko.
  • Odpowiedz
@Polskiham: e46 320d? do Niemiec jedź w Polsce same pozajeżdżane szroty. Fajny potencjał na chip (o ile cię to interesuje) do 180km wtedy fajnie jeździ i pali nie za dużo.

auto moim zdaniem bezpieczne, obejrzyj sobie crashtest, moim zdaniem bardzo dobrze jak na tamte czasy
  • Odpowiedz
@Polskiham: Jak widać nie jest to łatwa decyzja więc zapuszczaj wąsa i bierz paserati :)
Ew przejdź się po komisach i pooglądaj auta w podobnym gabarycie i przejedź się każdym. Wybierzesz sobie to, które wyda się najwygodniejsze i najbardziej ergonomiczne dla Ciebie, a potem szukaj dobrej sztuki w rozsądnej cenie.
  • Odpowiedz
@Polskiham: Ojciec znajomego ma wersję 170KM, miał jakieś problemy z DPF czy jak to się nazywa i chyba na starcie też coś mu mocno poleciało w silniku ale zrobili na gwarancji czy coś takiego. Teraz jeździ i jest zadowolony, do tego podobno stosunkowo mało pali.
  • Odpowiedz
@Polskiham: zobacz sobie Hondę Stream polift z 2.0 (czyli silnik accordowy 156 KM; ostatnie sztuki z 2005-6 roku) - 7 osobowy van na bazie Civica VII. Fajnie wygląda jak na MPV i pojemny (z 3. rzędem siedzeń chowanym). Ja mam przedliftowy z 2002 r, niestety z 1.7, ale funkcjonalność do wożenia 2 dzieciaków super (z 2002 r. ale ma mocowania isofix! w standardzie). Za 15-17k zł kupisz akurat polifta. Jakbyś
elmo141 - @Polskiham: zobacz sobie Hondę Stream polift z 2.0 (czyli silnik accordowy ...

źródło: comment_kZTNC1FnYR3q19FkNQuTNTrsQ6gRQkfb.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Polskiham: Uwaga, głos rozsądku:

Wszystko co widzę wyżej to auta w wieku 10+, gdzie koszty eksploatacji i utrzymania są raczej wysokie. W tym budżecie, jak chcesz dobre i w miarę świeże auto, nie pchałbym się w starą klasę premium ale dobry kompakt kombi, np nudny, ale nie do zajechania Kia Cee'd z bardzo obszernym wnętrzem i trwałym dieslem 1.6 115 KM (po lifcie masz skrzynię 6b) - bez dwumasy, bez dpf.

Z
  • Odpowiedz