Wpis z mikrobloga

Jak zmniejszyć liczbę ofiar na drogach? Jak nauczyć Polaków kultury drogowej, aby ginęło mniej ludzi? Czy to w ogóle możliwe?

Polska - 3000 ofiar w ciągu roku
Szewcja - 263 ofiary

Co zrobić, aby zejść poniżej 1000 i zbliżyć się do Szwedów?
#polskiedrogi #bezpieczenstwo #neuropa
  • 78
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@unknown_stranger: Znowu debilne porównania do Szwecji, która jest całkiem innym krajem.

Wyobraź sobie że 1/5 populacji Szwecji mieszka w 1 mieście.
To tak samo jak Warszawa miałaby prawie 8mln mieszkańców.

W Szwecji jest mniej wypadków, bo ludzie po prostu mniej
  • Odpowiedz
@unknown_stranger: Nie wiem jak wygląda infrastruktura drogowa w Szwecji (domyślam się, że nawierzchnia dróg jest lepsza jak w Polsce). Ale mam przykład Holandii, gdzie w latach 50 dochodziło do dużej liczby wypadków, nie pomagały zaostrzenia kar, więc zdecydowano się na zmianę infrastruktury. Kto był w Holandii ten wie, że nie da się tam jeździć za szybko w terenie zabudowanym oraz na drogach krajowych. Dlaczego? Dlatego że zapędy Holendrów zostały utemperowane
mrsbadger - @unknownstranger: Nie wiem jak wygląda infrastruktura drogowa w Szwecji (...

źródło: comment_n8ny111hx1cvVBxbfAliX0H1kTxQZY4l.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@janekplaskacz: @unknown_stranger: @St_Atheist: Ponadto co powiedzieli inni dorzucić, że jak przekraczasz prędkość o 40% (sqrt(2) ~ 1.41) to masz przynajmniej 50% winy w wypadku niezależnie od tego co zrobiła druga osoba. Bo energia zderzenia jest przynajmniej 2-krotnie większa niż w przypadku zdarzenia z przepisową prędkością. (a tak na prawðe ta różnica jest jeszcze większa na niekorzyść łamiących przepisy, bo większość osób tuż przed wypadkiem hamuje) (70 na 50 już jest bardzo groźne)

Do tego zakazać jazdy szybszej niż 30 km na godzinę wzdłuż stojących samochodów przed skrzyżowaniem (znów wiele filmików gdzie jeden pas stoi, infrastruktura jest kiepska, a samochód jedzie 50 lub więcej)

Uznać, w końcu, że przekraczanie prędkości jest świadome, a na znakach jest
  • Odpowiedz
@unknown_stranger: wybudować infrastrukturę (trasy szybkiego ruchu, obwodnice), w okolicach miast takie drogi muszą być bezwarunkowo bezpłatne bo płatna autostrada czy obwodnica nie spełnia swojej roli.
Następnie usunąć pierwszeństwa dla rowerzystów na przejazdach - bo to jest wbrew prawom fizyki.
Następnie poprawić infrastrukturę w miastach - gdzie to możliwe dać ronda, gdzie się da zlikwidować lewoskręty zamiast kładzenia kolejnych świateł
Potem likwidować przejścia dla pieszych na drogach o więcej niż 1
  • Odpowiedz
@unknown_stranger: Trzeba po prostu doprowadzić do tego, że kierowcy będą się bali przekraczać prędkość. Jeżdżąc i po Polsce i po Niemczech widzę olbrzymią różnicę. W Niemczech każdy karnie jedzie z prędkością jaką pokazują znaki, w Polsce w terenie zabudowanym wielu kierowców uważa, że dozwolona prędkość to 99km/h, a znaki ograniczenia prędkości pokazują prędkość minimalną jaką można jeździć. I niestety nie jest to domena tylko starych ludzi wychowanych na komunizmie, bo
  • Odpowiedz
Jeszcze dodam, że tych spowalniaczy jest naprawdę sporo, na zrzucie pokazałam wam taką przeciętną uliczkę w Holandii, gdzie trzeba jechać 30km/h bo jest to strefa zamieszkania. :D


@mrs_badger: i to jest normalne, ja takimi uliczkami w Polsce też jeżdżę w okolicach 30km/h, czasami i mniej jeśli widzę że jest niezerowy ruch pieszych...

Zamiast stać w krzakach w jednym miejscu - puścić nad popularne trasy helikoptery i wyłapywać debili wyprzedzających z naruszeniem nie tylko PoRD, ale i zdrowego rozsądku.
Zmienić w miastach skrzyżowania
  • Odpowiedz
Następnie usunąć pierwszeństwa dla rowerzystów na przejazdach - bo to jest wbrew prawom fizyki.


@Singularity00: z tym się nie zgodzę. W skandynawii możesz jeździć bezpiecznie na rowerze, a w Polsce nie. Fakt, że brakuje nam infrastruktury ale chyba większym problemem jest mentalność kierowców. Samochód jest większy więc powinien mieć pierwszeństwo? Miałem przyjemność jazdy rowerem w jednym z krajów północy i tam nie ma problemu z pierwszeństwem dla rowerów.
Idąc tym tropem to ciężarówki powinny mieć zawsze pierwszeństwo bo przecież pierwszeństwo dla osobówki jest wbrew prawom fizyki.

Potem likwidować przejścia dla pieszych na drogach o więcej niż 1 pasie w 1 stronę zostawiając tylko te na skrzyżowaniach; w miesjce zlikwidowanych przejść budować tunele
  • Odpowiedz