Wpis z mikrobloga

TL;DR: nie zachowujmy się jak burackie złotówy - wykażmy się rozumem i walczmy o lepszą jakość usług.
Protesty #taxi wzbudziły spore emocje w miastach i na wykopie. Wielu zagłosuje portfelem i przesiądzie się teraz na #uber. Jednak na wykopie pojawiają się różne propozycje - nielegalnych i niemoralnych działań w odwecie. Od blokowania linii telefonicznych, po wzywanie taksówek w puste miejsce bez zamiaru skorzystania. Przede wszystkim zmuszony jestem Was poinformować, iż takie działania są nielegalne, podpadają pod paragrafy związane z działaniem nieuczciwej konkurencji (co oczywiście nie zostanie udowodnione, ale osoby dzwoniące mogą i pewnie będą wzywane na przesłuchania w charakterze świadków). Druga sprawa - takie działania uderzą również w uczciwych taksówkarzy, którzy odcinali się od debilnego protestu.
Ja sugeruję zgoła odmienne podejście do tematu.
Niech osoby z #warszawa, #poznan, #wroclaw, #lodz wklejają zdjęcia dokumentujące łamanie przepisów przez tych protestujących taksówkarzy (utrudnianie ruchu, stwarzanie zagrożenia na drodze). Rejestracje, twarze, numery boczne, a przede wszystkim nazwy korporacji. Zdjęcia zebrane zgłaszamy do Urzędów Miast z wnioskiem o ukaranie konkretnego taksówkarza. Protest nie był zgłoszony i był nielegalny. Tak moi drodzy - złotówy, które się tego dopuściły mogą utracić licencję w swoim mieście. Do tego mogą i powinni zostać ukarani grzywnami nałożonymi przez sądy. My nie powinniśmy walczyć tak nisko jak oni - pokażmy klasę.
Do tego potrzebne będą listy korporacji, które nie brały udziału w tej szopce. Te będzie można reklamować na wykopie i w mediach jako korporacje uczciwie walczące na rynku klienta. Nie możemy wszystkich taksówkarzy wrzucać do jednego worka. Nie wszyscy to złotówy próbujące obrobić klienta. Uczciwym korporacjom trzeba sugerować tworzenie własnych aplikacji. Utrzymywanie ich, śledzenie GPS swoich kierowców, informowanie o dostępności, czasie przyjazdu, przewidywanym koszcie, marce samochodu i przede wszystkim udostępnienie oceniania przejazdów przez klientów.
Układy półmafijne, stare rzęchy śmierdzące stęchlizną i rzygowinami, nabijanie kilometrów, obwożenie dłuższą trasą to musi stać się przeszłością. Takie coś nie ma prawa jeździć w cywilizowanym świecie. Również w interesie samych taksówkarzy jest wyeliminowanie takiej konkurencji. Długofalowo na tym zyskają. My też zyskamy, bo ewentualny monopol #uber to dla nas też nie jest dobre rozwiązanie.
  • 74
@kamillus:

Art. 24. § 1. Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym działaniem, może żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne.

obalony

Art. 212. Zniesławienie - pisanie o wydarzeniach: nielegalnym proteście taksówkarzy, nie jest zniesławieniem. Obalony.

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - jak mnie wkurza przypinanie tego wszędzie gdzie się da. Konsument nie konkuruje z przedsiębiorcą. Obalony.

Czyn nieuczciwej konkurencji może zostać popełniony przez przedsiębiorcę, przy czym
@jankokokowalski: powtarzam - na powyższe będą się korporacje buraków powoływać, aby uprzykrzyć życie. Ja nie jestem zwolennikiem tych durniów co wyjechali blokować miasta. Jestem za ich skutecznym ukaraniem. Nie jakąś gimbozabawą. Tylko realnym ukaraniem.

art. 24 orzeczeniem SN ma moc również wobec podmiotów gospodarczych. Blokowanie linii telefonicznych jest pod to dość często podciągane. Uciążliwe uniemożliwianie prowadzenia działalności podpada już pod ustawę o nieuczciwej konkurencji i jest bezprawne.

art. 212 - oczywiście,
" My też zyskamy, bo ewentualny monopol #uber to dla nas też nie jest dobre rozwiązanie."
Dla taksówkarzy na pewno :)

Czyli monopol taksówek na przewóz osób, który jest swojego rodzaju monopolem (tzn. jest to zawód w jakiś sposób regulowany przez państwo) to niby dobrze, a gdyby uber został monopolistą i wygryzł taksówki to już źle ?

O ile dostęp do rynku jest wolny, to nie widzę problemu w tym, że uber
@noobarian: nie jestem złotówą. Korzystam głównie z Ubera. Po prostu walka z patologią będzie skuteczniejsza jeśli będzie w pełni legalna. Żaden monopol nie będzie dobry dla nas - klientów. Lepiej, aby była przestrzeń i dla Ubera (w przyszłości zapewne pojazdy autonomiczne) i dla taksówek. Wtedy będzie walka o klienta - jakością i ceną. Obecny stan prawny wcale mi się nie podoba - jakieś przestarzałe licencje i przepisy rodem z PRLu.
@kamillus z tego wszystkiego co zostalo tu wskazane, mozna podciagnac jedynie 107 kw i to i tak trzeba sie dobrze nagimnastykowac zeby cokolwiek udowodnic. opowiadasz straszne glupoty pod swoja teze.

p.s. popieram cala koncepcje, po prostu nie zgadzam sie pod katem prawnym.
@Karoleer: ja nie twierdzę, że mają szansę wygrać - ja twierdzę, że balansując na granicy prawa mogą nam nieźle nasrać w życiu (chyba, że ktoś ma nadmiar czasu i może spędzać po kilka godzin na dojazdach i składaniu zeznań). Tylko o to mi chodziło i znalazłem paragrafy, z których organizatorzy nielegalnego protestu mogą skorzystać w takim celu.
@kamillus: Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą.

1. Jeśli konsumentom będą potrzebne taksówki. Jeśli z jakiegoś powodu część konsumentów będzie wolała jeździć taksami, to taksówki z rynku nie wypadną. Jeśli jednak konsumenci nie będą chcieli nimi jeździć, to wypadną z rynku. No, chyba, że będą jakieś regulacje rynku robione. W każdym razie, nie widzę powodu, by konsumenci musieli robić cokolwiek, by taksówki nie wypadły z rynku.
To co konsumenci mogą
@kamillus Przez ponad 20 lat byłeś skazany na złotówy które lubiły Cię dymać na każdym kroku, a teraz nagle boisz się, że będziesz skazany na Ubera. Zakład, że nawet jak Uber będzie miał monopol to nie będzie takiego wieśniactwa?
@kamillus: najlepsze jest to, że część cierpów jakby im zabrać licencję pobiegłaby jeździć na przewozach albo w Uberze, bo do niczego innego się nie nadają xD
@kamillus: Bardzo mi się podoba Twoja wypowiedź, poza jednym faktem - pozytywnego wydźwięku na temat Ubera. Nie komentuję zachowania taksiarzy na co dzień i podczas tego "protestu", ale w jednym rację mają: jeżeli Państwo ich zostawiło tj. dopuszcza i nie utrudnia specjalnie życia nielegalnym przewoźnikom to tu też działajmy w granicach prawa. Jeżeli Uber jest nielegalny to nie powinno go być na rynku do czasu, aż prawo się zmieni.
Poza tym
@kamillus: nigdy bym nie wpadł na tak głupi pomysł, bo to tak naprawdę zniżanie się do poziomu tych januszy, na których złorzeczymy.
Poza tym z sukcesem korzystam z MyTaxi od jakiegoś czasu dla odmiany od Ubera, i muszę przyznać że trzymają poziom, za każdym razem razem trafiam na płacę aplikacją, trafiam na sympatycznego gościa, który w razie wątpliwości pyta jak wolę pojechać, pełna kultura. A to jednak też są taksówki, tyle