Wpis z mikrobloga

TL;DR: nie zachowujmy się jak burackie złotówy - wykażmy się rozumem i walczmy o lepszą jakość usług.
Protesty #taxi wzbudziły spore emocje w miastach i na wykopie. Wielu zagłosuje portfelem i przesiądzie się teraz na #uber. Jednak na wykopie pojawiają się różne propozycje - nielegalnych i niemoralnych działań w odwecie. Od blokowania linii telefonicznych, po wzywanie taksówek w puste miejsce bez zamiaru skorzystania. Przede wszystkim zmuszony jestem Was poinformować, iż takie działania są nielegalne, podpadają pod paragrafy związane z działaniem nieuczciwej konkurencji (co oczywiście nie zostanie udowodnione, ale osoby dzwoniące mogą i pewnie będą wzywane na przesłuchania w charakterze świadków). Druga sprawa - takie działania uderzą również w uczciwych taksówkarzy, którzy odcinali się od debilnego protestu.
Ja sugeruję zgoła odmienne podejście do tematu.
Niech osoby z #warszawa, #poznan, #wroclaw, #lodz wklejają zdjęcia dokumentujące łamanie przepisów przez tych protestujących taksówkarzy (utrudnianie ruchu, stwarzanie zagrożenia na drodze). Rejestracje, twarze, numery boczne, a przede wszystkim nazwy korporacji. Zdjęcia zebrane zgłaszamy do Urzędów Miast z wnioskiem o ukaranie konkretnego taksówkarza. Protest nie był zgłoszony i był nielegalny. Tak moi drodzy - złotówy, które się tego dopuściły mogą utracić licencję w swoim mieście. Do tego mogą i powinni zostać ukarani grzywnami nałożonymi przez sądy. My nie powinniśmy walczyć tak nisko jak oni - pokażmy klasę.
Do tego potrzebne będą listy korporacji, które nie brały udziału w tej szopce. Te będzie można reklamować na wykopie i w mediach jako korporacje uczciwie walczące na rynku klienta. Nie możemy wszystkich taksówkarzy wrzucać do jednego worka. Nie wszyscy to złotówy próbujące obrobić klienta. Uczciwym korporacjom trzeba sugerować tworzenie własnych aplikacji. Utrzymywanie ich, śledzenie GPS swoich kierowców, informowanie o dostępności, czasie przyjazdu, przewidywanym koszcie, marce samochodu i przede wszystkim udostępnienie oceniania przejazdów przez klientów.
Układy półmafijne, stare rzęchy śmierdzące stęchlizną i rzygowinami, nabijanie kilometrów, obwożenie dłuższą trasą to musi stać się przeszłością. Takie coś nie ma prawa jeździć w cywilizowanym świecie. Również w interesie samych taksówkarzy jest wyeliminowanie takiej konkurencji. Długofalowo na tym zyskają. My też zyskamy, bo ewentualny monopol #uber to dla nas też nie jest dobre rozwiązanie.
  • 74
  • Odpowiedz
@kamillus: Kto mi odpowie, gdzie taksiarze inwestują pieniądze, skoro cena za kilometr itp. jest taka wysoka, a korporacje nie zabierają im większości, gdy na postoju później jest Audi 100, Skoda Fabia, Opel Vectra. No chyba, że każdy się wybudował w Tyńcu?
  • Odpowiedz
@kamillus: ele taxi w W-wie strajkowało (wysłali nam maila w robocie abyśmy tego dnia mieli na uwadze, że cześć ich taxówek bedzie na strajku. Zaznaczyli jednak, że jest to inicjatywa kierowców a nie korporacji (chociaż nawet gdyby to była ich inicjatywa to by się nie przyznali przecież) :P
  • Odpowiedz
@kamillus: co mają dobra osobiste i pomówienia, do zamawiania taksówki? Według u.o z.n.k. osoba fizyczna może dopuścić się nieuczciwej konkurencji, w ramach uczestniczenia w działalności gospodarczej, nie będąc klientem.
Nie, żeby takie zarzutki telefoniczne były miłe i kulturalne, ale raczej nie są nielegalne, szczególnie, jeżeli intencje dzwoniącego nie moga zostać ustalone, bo na przykład nigdy nie chwalił się tym w internecie( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@modzelem: wiem. Też bym był #!$%@?. Jednak ukarać trzeba winowajców, a nie tych, którzy od ich działań się odcinali. Wielu taksówkarzy wolało zostać w domach niż blokować ulice. Wielu apelowało, aby nie bawić się w takie buractwo.Tak jak napisałem - można ich pociągnąć do odpowiedzialności. Potrzebne będą dowody i wskazania winnych, przekazanie sprawy do odpowiednich organów. Ja będę bardzo szczęśliwy jak kilku buraczanych złotów straci przez swoje działania licencje.
  • Odpowiedz
@nyszom: tak jak napisałem - dzwoniącym mogą korporacje utrudnić potem życie kierując do policji zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia w celach ustalenia sprawcy na podstawie bilingów.

(co oczywiście nie zostanie udowodnione, ale osoby dzwoniące mogą i pewnie będą wzywane na przesłuchania w charakterze świadków)
  • Odpowiedz
  • 4
@kamillus myślę, że i tak żadna zmasowana akcja z tego nie wyjdzie (i dobrze, bo ludzie potrzebują taksówek do pracy), ale gdyby wyszła i korporacje zgłaszały wszytskie przypadki do prokuratury, to obsługa prawna kosztowałaby ich chyba więcej, niż te odwołane kursy. Szczególnie, że to nie żadne korporacje, tylko janusze i grazyny tak samo niewydajne w administracji, jak w prowadzeniu taryfy.
W każdym razie czekam, aż uber będzie miał gotową technologię autonomicznych pojazdów
  • Odpowiedz
@Karoleer: podałem już wcześniej:

KC: art. 24, KK art. 212, ale przede wszystkim KW art. 107 oraz artykuł 15 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.


@nyszom: ich obsługa prawna niewiele będzie kosztować. Sparaliżują natomiast pracę policji :( Dlatego sto razy lepiej to im utrudnić życie wykorzystując właśnie prawo - zgłaszając do UM, które mogą odebrać licencję konkretnym złotówom, policji, która mając dowody w formie filmów i zdjęć łatwo podbije sobie statystyki
  • Odpowiedz
@kamillus: do tego, żeby policja wszczeła śledztwo, potrzebują dopatrzyć się znamion czynu zabronionego. Według mnie podstawy, które podałeś nie mają zastosowania, jeżeli ktoś po prostu zamówi taksówkę, na 'zły' adres. Do tego potrzebują sprawnego prawnika, który takie sprawy poprowadzi i przygotowania dowodów, które je uprawdopodobnią. Samo stwierdzenie 'mamy więcej pomyłek, niż zwykle' nie wystarczy, żeby policja/prokuratura ich nie wyśmiała.
  • Odpowiedz
nielegalnie zorganizowany protest


@kamillus: tak w ogóle, to strasznie mie #!$%@?, że takie chamskie protesty mogą łamać zasady życia w społeczeństwie i mieć uprzywilejowanie na drogach, jeżeli tylko dostaną papier. Rozumiem prawo do manifestacji swoich pogądów i spraw, rozumiem zamykanie ulic, jeżeli jest to niezbędne dla bezpieczeństwa, ale nigdy nie zrozumiem #!$%@? zwykłych ludzi tylko dlatego, że chce się pojeździć rowerem, samochodem, pobiegać, albo pochodzić. Spokojnie możnaby kierować takich ludzi na
  • Odpowiedz