Wpis z mikrobloga

Dziś jadąc do pracy skoczyła mi temperatura z 90 na 130 stopni i wyskoczył komunikat "engine coolant temp to high" (czy coś takiego). Po chwili temperatura spadła znów do 90 i po paru kilometrach podskoczyła do 100-110 stopni. Co może być przyczyną? Czy wymiana termostatu i czujnika to jakiś problem, czy lepiej oddać do mechanika? Mam Alfe 147 1.6 120KM.

#mechanika #mechanikasamochodowa #samochody #pytanie #alfaromeo #alfaholicy
  • 24
  • Odpowiedz
@Cripex: pompa wody była wymieniana przy wymianie rozrządu i wszystkich powiązanych z nim rzeczy. Wymiana była pod koniec lipca i od tamtej pory zrobiłem coś koło 7-8 tys. km
  • Odpowiedz
@danoxide w autach grupy fiata gdy nie zgadzało się napięcie na akumulatorze -bylo zbyt niskie często się to objawiało właśnie zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego. Znaczy kontrolką i wskaźnikiem. Temperatura skoczyła nagle czy powoli?
  • Odpowiedz
skoczyła mi temperatura z 90 na 130 stopni i wyskoczył komunikat "engine coolant temp to high"


@danoxide: wirnik pompy wody mógł się zatrzymać - miałem tak w 2.4 JTD, pompa ruville, szczęśliwie była zima i temperatura powietrza pomogła nie przegrzać silnika
  • Odpowiedz
@CptYolo: ostatnio jak wysiadałem z samochodu na odpalonym silniku to słyszałem jak pracował, ale teraz nie zwróciłem uwagi. W samochodzie nie słychać za bardzo wentylatora, zwłaszcza jak radio jest włączone.
  • Odpowiedz
@NewEpisode: akumulator niedawno był wymieniony (ma większy amperaż). Jak się podniosła za pierwszym razem nie zwróciłem uwagi, bo jednak człowiek skupia się na drodze. Później nagle szybko opadła. Chwile normalnie pracował i znów zaczęło się podnosić (widać było jak się podnosi równomiernie).
  • Odpowiedz
@danoxide: Bo ja wczoraj tez miałem taki przypadek. Wszystko było Ok a dopiero po jakimś czasie zaczął się przegrzewać silnik, i okazało się ze przyciął się przekaźnik od wentylatora. A pare chwil wcześniej działał bez zarzutu. Najlepiej zacząć od sprawdzania tych najprostszych rzeczy, żebyś pół samochodu nie wymienił bez sensu :).
  • Odpowiedz
@danoxide: A płyn chłodniczy jest? :D Ja miałem podobne objawy i się okazało, że zbiorniczek wyrównawczy pękł i wylatywało stopniowo i układ się zapowietrzał
  • Odpowiedz
@danoxide: Tez mechanikiem nie jestem ;). Tak jak kolega wyżej wspomniał trzeba sprawdzić czy jest płyn chłodniczy jeśli jest to odpalić i poczekać aż temperatura skoczy do 90 stopni. Trochę powyżej powinien załączyć się wentylator jeśli się nie załącza to albo jest uszkodzony przekaźnik albo sam wentylator padł albo czujnik temperatury w chłodnicy. Jeśli wszystko będzie Ok i dalej będzie się przegrzewał to trzeba będzie zobaczyć do termostatu, bo może
  • Odpowiedz